قدم هفتاد و دوم ایجاد ارزش با تولید محتوا
قدم هفتاد و دوم ایجاد ارزش با تولید محتوا
برای شنیدن پادکست قدم هفتاد و دوم ایجاد ارزش با تولید محتوا از طریق لینک ذیل اقدام نمائید.
سلام به همه دوستان با قدم هفتاد و دوم ایجاد ارزش با تولید محتوا در خدمتتان هستم در این قدم میخواهم در مورد ایجاد ارزش برای مشتری صحبت بکنم. ایجاد ارزش چه ربطی به بحث اینترنت، سایت و شبکههای اجتماعی دارد کلاً همانطوری که توی بازاریابی برونگرا و درونگرا خدمت شما گفتم. مشتری وقتی ما را پیدا میکند که ما یک ارزش برای او ایجاد کنیم یا یک نیاز او را برطرف بکنیم. شاید هم یک دردی را از مشتری برطرف بکنیم.
بگذارید با یک مثال جلو برویم. من وقتی که مثلاً میخواهم یک ملک بخرم بهصورت مثال در یک منطقه خاصی از تهران دقیقاً دنبال یک ملک خاص میگردم. برای یک دفتر کار، حالا کجا دنبال این ملک میگردم. در فضای اینترنت، اما وقتی میبینم یک مشاور املاکی ایجاد ارزش میکند و محتوای بسیار باارزش میگذارد. مثلاً قیمتهای منطقه را کامل با جزئیات ارائه میدهد. نوع املاک منطقه، مزایا و معایب هر محله هر کوچهای منطقه خاص را ارائه میدهد. مثلاً توضیح میدهد در این کوچه زعفرانیه تهران مخصوص پزشکان است، یا این خیابان برای کار املاک خوب است. آن شخص با تولید محتوا در محل به ما نشان میدهد که در این محل حضور دارد و نسبت به موضوع تسلط کامل دارد. این موضوع موجب میشود من کاربر به آن شخص اعتماد کنم. البته محتواهای مختلف را کامل بررسی میکنم و بهترین آنها را انتخاب میکنم.

چطور یک محتوا ارزشمند تولید کنیم
باید استراتژی خودتان را مشخص کنید. قرار است. چه نوع و سبکی از محتوا را تولید و باید تمرکز کنید بر روی این موضوع که محتوا ارزشمند تولید کنید. ما وقتی محتوا ارزشمند تولید میکنیم که آن محتوا معتبر، صادقانه و دقیق باشد و در نهایت موجب گردد که من نوعی به آن محتوا اعتماد کنم. وقتی هم که با یک هشتک شبکه اجتماعی یا یک کلمه کلیدی خاص در گوگل جستجو میکنم و ویدئو تولیدی یا پادکست شما را میبینم و احساس میکنم. شخص تولیدکننده محتوا تخصص و مهارت دارد و این تخصص و مهارت را در قالب چند ویدئو یا پادکست به من ارائه داده است و این موجب میشود من ناخودآگاه به آن شخص اعتماد بکنم.
یک داستان واقعی از تولید محتوا:
یکی از شاگردان من که مقیم تورنتو کانادا است و داشتم همین موضوع را تخصصی با ایشان صحبت میکردم. برای من تعریف میکرد که برای خرید یک هدفون به دنبال کسب اطلاعات بیشتر بودم که دیدم یک فروشگاه کوچک بافاصله زیاد از تورنتو آمده یک ویدئو پنجدقیقهای از کیفیت و مشخصات این هدفون ارائه داده و عملاً هیچ محتوای دیگری به جز این هم وجود نداشت. در نتیجه قانع شدم که هدفون را از روی سایت این جوان بخرم.
موضوع محتوا را از کجا پیدا کنم:
این یک سؤال ساده اما خیلی مهم است. اولین راهکار استفاده از پیشنهادهای گوگل هست. راه کار دوم هم باز به گوگل برمیگرده و ایجاد پاسخ برای سؤالات پرتکرار گوگل هست. راهکار سوم هم استفاده از ابزارهای پیشنهادی با کمک سایتهای مثل گوگلترند یا کی دبلیو فایندر است. راهکار چهارم و خیلی مهم پاسخ به سؤالاتی است که مشتریان از شما میپرسند و این سؤالات نشان میدهد که آنها در چه مواردی ابهام دارند و نیاز به کمک دارند.

تولید محتوا نیاز به برنامهریزی دارد:
برای ارائه تخصصتان باید حتماً برنامهریزی داشته باشید. برنامههای سالیانه و ماهیانه داشته باشید کسی از شما انتظار ندارد سیصد و شصت و پنجروز محتوای روزانه بگذارید. اصلاً کار منطقی هم نیست. اما باید حداقل دو تا سه مقاله، ویدئو، پادکست یا عکس در هفته تولید کنید و اینها را منتشر میکنید. طبق یک برنامه زمانبندی یا تقویم محتوایی در شبکههای اجتماعی، پلتفرمهای انتشار ویدئو مثل یوتیوب، آپارات و تماشا قرار بدهید. یعنی هرجایی که احتمال دارد مشتری به دنبال شما بگردد. هرجایی که به افزایش آگاهی مشتری کمک بکند. شما باید این اطلاعات را ارائه بدهید تا مخاطب احتمالی شما را شناسایی بکند و بعد به شما اعتماد بکند. پرسشوپاسخ ایجاد بشود و در نهایت به مشتری ختم بشود.
بدون تولید محتوا بازاریابی شما کامل نمیگردد.
تأکید میکنم. هر کاری انجام میدهید باید محتوا تولید کنید. اگر شما ارزشی برای مشتری تولید نکنید آن را نمیتوانید در بازاریابی درونگرا جذب بکنید. نمیتوانید اعتماد مشتری را جلب بکنید و مشتری خرید خود را قطعی نمیکند. حتماً باید شما در ما بهازای آن یک چیزی به مشتری ارائه بدهید شما یک سایتی که میزنید برای هر محصولی که میفروشید. باید آن محصول را کامل توضیح بدهید. یک کار خاص بکنید که دیگران انجام ندادند توضیحات بسیار کامل باشد. کپی نکنید و خلاقیت به خرج بدهید.

داستان مارکوس شریدان:
یک داستان واقعی از زندگی شخصی برای شما میگویم. مارکوس در سال 2000 شرکت فروش استخرهای خانگی ریور را تاسیس کرد. اوضاع برای او و شرکت بسیار خوب پیش میرفت. اما در سال 2008 امریکا دچار رکود اقتصادی شد، و مارکوس تا مرز ورشکستگی پیش رفت و عملاً فروش به حداقل ممکن رسید. مارکوس با افزایش هزینه تبلیغات تلاش کرد تا از ورشکستگی نجات پیدا کند. اما فایده نداشت. تا اینکه با مفهوم تولید محتوا در بازاریابی درونگرا آشنا شد. او هر شب دو ساعت وقت برای تولید مقاله متنی میگذاشت و این مقالات را بر روی سایت خودش قرار میداد. بعد از مدتی، خیلی از مردم در سراسر دنیا، وقتی سؤالاتی در مورد استخرهای خانگی در اینترنت سرچ میکردند، با مقالههای مارکوس روبهرو میشدند، بهمرور تماسها با شرکت بیشتر شد و کم، کم سفارشها افزایش پیدا کرد. در واقع مارکوس شریدان با معجزة تولید محتوا، یک کسبوکار که در حال نابودی بود را نجات داد. امروزه مارکوس یک مدرس بزرگ تولید محتوا در دنیا است.
محل اصلی فروش خود را انتخاب کنید
باید بر اساس نوع محصول یا خدمات خود سبک، سنگین بکنید که هدف اصلی من قرار است یوتیوب باشد یا اینستاگرام باشد یا سایت، مثلاً من برای فارسیزبانان خارج کشور یوتیوب را انتخاب کردم و به دلیل فیلتر بودن در ایران محتواها را روی سایت قرار میدهم. باید مرجع اصلی خودتان را مشخص کنید. هرجایی که مشتری من را پیدا بکند من باید حضور داشته باشم که در نهایت مخاطب به مشتری و مشتری به خریدار ختم بشود.
امیدوارم قدم هفتاد و دوم ایجاد ارزش با تولید محتوا برای شما عزیزان مفید بوده باشد.
ممنون میشوم که از کانال یوتیوب saeidkazemi بازدید بفرمایید و این محتواها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم. برای مطالعه قدم هفتاد و یک گوگل کدخدای دنیای مجازی اینجا کلیک کنید و برای مطالعه قدم هفتاد و سوم استراتژی تولید محتوا اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.