اسرار ذهن ثروتمند

قدم ششم ذهنیت آدمهای پولدار

برای شنیدن فایل صوتی قدم ششم ذهنیت آدم‌های پول‌دار از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید.

قدم ششم : ذهنیت آدم‌های پول‌دار،

با قدم ششم در خدمتتان هستیم امروز هم موارد دیگری در مورد ذهنیت آدم‌های پول‌دار را با هم مرور می‌کنیم. این مطلب در ادامه مطالب قدم پنجم است. برای درک بهتر موضوع پیشنهاد می کنم. ابتدا قدم پنجم را مطالعه یا گوش بفرمائید. 

آدم‌های پول‌دار ارزش‌هایی که ایجاد می‌کنند درآمد ایجاد می کند.

هشتمین موردی که برای آدم‌های پول‌دار خیلی مهمه این است که آدم‌های پول‌دار بر اساس تلاش‌ها دستاوردها، امتیازها و ارزش‌های معنوی که ایجاد می‌کنند درآمد برای خودشون بوجود می آورند و معمولاً برای پول کار نمی‌کنند چون میدانند وقتی ارزش برای جامعه ایجاد می‌کنند پول خودش می‌آید اما فقرا بر اساس زمانی که صرف می‌کنند دستمزد می‌گیرند. یک آدم کارآفرین، یک آدم کارخانه‌دار، یک آدم ثروتمند ارزش خلق می‌کند، یک نرم افزار تولید میکند، یک سایت اینترنتی ایجاد می‌کند، سال‌ها تلاش می‌کند، صبر می‌کند، به درآمدزایی می‌رسد. وقتی شب خواب هم هست نرم افزارش می‌فروشد. وقتی شب خواب هست محصول می‌فروشد وقتی خواب هست پیج اینستاگرامش توسط مشتریان دیده می‌شود و برایش خلق ثروت می‌کند.

اسرار ذهن ثروتمند

ثروتمندان مدیریت پول و سرمایه را بلدند

در بحث نهم آدم‌های پولدار پولشان را خیلی خوب مدیریت می‌کنند و فقرا پولشان را خیلی بد مدیریت می‌کنند آدم‌های پولدار برای خرج هر منبع درآمدی که به دست می‌آورند. برنامه‌ریزی دارند بخشی از پولشان را به خیریه کمک می‌کنند. قسمتی را پس انداز می‌کنند و مقداری را به هزینه‌های روزمره خودشان، خانواده و کارخانه یا دفتر شرکتشان انجام می‌دهند و بخش زیادی را سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما بسیاری از آدم‌های فقیر سریع اولین منبع درآمدیشان را به کالای مصرفی تبدیل می‌کنند. مبل می‌خرد، گوشی خودش را عوض می‌کند، یک لپ تاپ جدید می‌خرد، که یک ماه بعد می‌بینید. آن محصول قیمتش نصف قیمتی که خریده شده است. درحالی‌که این پول را می‌توانست سرمایه‌گذاری کند. از مجموع ۵ یا ۶ ماه سرمایه‌گذاری، از سود سرمایه‌گذاری مبل بخرد یا گوشی رو بخرد.

پول و سرمایه برای آدمهای پولدار کار می کند

بحث دهم آدم‌های پول‌دار کاری می‌کنند که پولشان برای آنها سخت‌کار می‌کند اما فقرا برای پول سخت‌کار می‌کنند. آدم‌های پول‌دار کاری می‌کنند که پول برای آنها کار می‌کند با سرمایه‌گذاری، با اعتقاد به اثر مرکب، برای پول سرمایه‌گذاری‌های کوچک می‌کنند سبدهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند و پول برای آنها کار می‌کند اما فقرا فقط کار می‌کنند تا پول در بیاورند.

آدمهای پولدار ترسو نیستند

یازدهمین موضوع آدم‌های پول‌دار معمولاً ترسو نیستند و مقابل ترس‌هایشان می‌ایستند اما آدم‌های فقیر اجازه می‌دهند ترس‌هایشان سد راه آنها بشود.بزرگ‌ترین مؤلفه آدم‌های پول‌دار مقابله با ترس‌هایشان هست آنها دانش دارند مهارت پیدا می‌کنند و جرئت دارند و در مقابل ترس‌هایشان با این دانش و مهارتشان ایستادگی می‌کنند اما دقیقاً آدم‌های فقیر برای انجام ندادن کارهایشان شروع به درست‌کردن بهانه می‌کنند، چرا ورزش نمی‌کنی؟ بهانه می‌آورد که هوا سرد هست امروز نمی‌توانم ورزش کنم. چرا کسب‌وکار راه نمی‌اندازی؟ وقت ندارم، حوصله ندارم، الان شرایط خوب نیست، الان کسب‌وکار جدید راه بیندازم موفق نمی‌شوم.

مغر ثروتمند و فقیر

همیشه برای انجام ندادن یک بهانه دارند

در بحث دوازدهم آدم‌های پول‌دار همیشه در حال یادگیری هستند اما آدم‌های فقیر همیشه می‌گویند ما که می‌دانیم ما که بلد هستیم. آدم‌های پول‌دار همیشه در حال شرکت در دوره هستند. در حال یادگیری‌اند کتاب می‌خوانند. با آدم‌هایی که از آنها دانش و تجربه‌شان بیش‌تراست، مذاکره می‌کنند. صحبت می‌کنند و همیشه برای آموزش دیدن هزینه می‌کنند. اما آدم‌های فقیر هزینه‌کردن برای آموزش را پول هدردادن می‌دانند می‌گویند پولمان را دور بریزیم؟! مبل چندبرابر قدرت خریدش را می‌خرد که دو ماه بعد اگر توی همان مبل‌فروشی ببرد نصف قیمت از او نمی‌خرند اما حاضر نیست برای هیچ موضوعی برای کسب‌وکارش، برای زندگی‌اش، برای وان‌شناس و روابطش با همسرش هزینه بکند و آموزش ببیند و راهکار پیدا کند.

ثروتمندان توان حل مساله دارند

سیزدهمین مورد که تفاوت بسیار بزرگ آدم‌های پول‌دار و فقیر هست و یکی از قدم‌های ماست که خیلی در موردش بحث می‌کنیم خیلی از مباحثی که خدمت شما گفتم جزو قدم‌هایی است که باید تخصصی در موردش بحث کنیم. آدم‌های پول‌دار توان حل مسئله دارند یعنی هر مشکلی که در کارخانه، در مجموعه، در شرکت ایجاد می‌شود را حل می‌کنند ولی فقرا نمی‌توانند موضوع را حل کنند مشکل را همیشه به‌عنوان مشکل نگه می‌دارند، بزرگ‌ترش می‌کنند ولی نمی‌توانند حلش کنند نمی‌توانند دنبال پیداکردن یک راهکار باشند.

ادمهای موفق مثبت اندیش هستند.

چهاردهمین موضوع و یکی از درس‌های قبلی، بحث مثبت‌اندیشی هست، آدم‌های پول‌دار همیشه مثبت‌اندیش‌اند. ولی آدم‌های فقیر معمولاً زود رنجش پیدا می‌کنند، برای هر موضوعی عصبانی می‌شوند، یک تصادف کوچک را به یک دعوای بزرگ و یک مشکل و بحران تبدیلش می‌کنند. اصلاً نباید در جامعه رنجش بگیریم، ناراحت بشویم، زود برای هر موضوعی عصبانی شویم، وقتی شما نگاهتان مثبت هست، کائنات هم همه انرژی‌های مثبت را به سمت شما ارسال می‌کند. وقتی نگاهتان منفی هست همه کائنات انرژی‌های منفی را به سمت شما هدایت می‌کنند. اینها شعار نیست اینها واقعیت است. وقتی وارد عمق آن بشویم. وقتی دوستانتان را از آدم‌های ثروتمند و موفق انتخاب کنید (که ان‌شاءالله جلوتر برویم در همین دوره گروه‌های مسترمایند تشکیل خواهیم داد و با هم مذاکره می‌کنیم) آدم‌های موفق دوره قرار می‌گیرند باهم تبادل نظر می‌کنند.

افراد ثروتمند کتاب می خوانند

روز هفتم روز شماست و باید شما درس‌هایتان را پس بدهید. ایرادهای دوره را بگیرید پیشنهاداتتان رو بدهید نظر بدهید. هر چیزی قطعیت ندارد. همانطور که در درس اول گفتم، حرف‌های من از تجربه است، همه از مطالعه است خیلی از این حرف‌ها که در این درس قدم پنجم و ششم گفتم از کتاب اسرار ذهن ثروتمند گرفتم خلاصه کردم. چکیده مطلب را از ۲۰۰ صفحه درآوردم که برای شما مفید و به‌دردبخور باشد من در هر بخش کتابش را هم به شما معرفی می‌کنم اگر دوست داشتید عمقی آن موضوع را یاد بگیرید کتابش را مطالعه بفرمایید.

 برای مطالعه وشنیدن درس پنجم اینجا کلیک کنید و برای انجام تکالیف درس هفتم و ادامه درس اینجا کلیک کنید. چقدر من را خوشحال خواهید کرد. که تجربیات آموزشی خودتان در مورد کسب وکار را با سایت من به اشتراک بگذارید. تا در سایت بنام خود شما آنها را بارگزاری کنم. اینجا همه چیز درهمه، اما رایگان ، مطالب کامل آموزش کسب و کار اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *