زمانی برای تمرکز

زمانی برای تمرکز

زمانی برای تمرکز

برای شنیدن فایل صوتی قدم بیست و سوم زمانی برای تمرکز از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.

امروز با قدم بیست و سوم زمانی برای تمرکز در خدمت شما همراهان عزیز در دوره 90 قدم رایگان، آموزش کسب وکار هستم. بگذارید اول از خودم شروع کنم. ما خیلی وقت ها به خاطر فشار های عصبی که درجامعه هست به خاطر فضای مجازی به خاطر وجود این شبکه های متنوع و حجم عظیمی از اطلاعات که به سمت ما سرازیر شده می بینیم. که 7 ساعت 8 ساعت عملا هیچ کار مفیدی نکردیم، یعنی هیچ تمرکز روی کار خاصی انجام ندادیم و همینجور آشفته ایم.

ذهن‌های آدم‌ها امروزه خیلی آشفته و به‌هم‌ریخته است و هر لحظه یک گوشه‌ای یک کاری انجام می‌دهند. ده دقیقه میره تو اینستاگرام میاد بیرون، یه نامه تو سیستم اداری جواب میده به کارمندش یک دستور میدهد، یه برنامه ریزی می کند برای خرید فلان محصول برای کارخانه اش باز برمی گرده یک لحظه تلگرام خودش را چک میکنه یا یک خبر نگاه می‌کند، ایا تمرکز واقعاً به‌هم‌ریخته هست.

زمانی برای تمرکز

داستان واقعی تمرکز در زندگی من

از خودم برای شما تعریف می کنم، یعنی یه جایی میبینم اینقدر آشفتگی ذهنی دارم. هم آموزش دارم میبینم و هم دارم از محتوایی که دارم میشنوم متن تهیه می کنم و بعد همزمان یک کار در پیج اینستا گرام یادم می آید کار تایپ را متوقف می کنم و آن کار را انجام می دهم.یه جایی دیدم دارم به خودم آسیب می زنم.شروع کردم در اینترنت سرچ کردن که برای تمرکز کردن چه‌کار کنم. روشی که من‌ بعد از تحقیقات زیاد به آن رسیدم مراقبه کردن  روزانه به مدت 10 دقیقه است. ما برای اینکه به تمرکز برسیم. برای اینکه به آرامش برسیم و برای اینکه بتوانیم کارهای خود را طبق برنامه‌ریزی و طبق ساعت مشخصی انجام دهیم.نیاز به مراقبه یا تمرکز داریم. اول تمرکز در زمان انجام کارها و بعد مراقبه برای ارامش درونی،

چطور برنامه ریزی در افزایش ارامش کمک می کند

مثلاً ساعت 1 بعدظهر کارهای من تمام شده حالا می‌توانم برنامه‌های درجه 2  و 3 (را که انشاالله در فصل برنامه‌ریزی خدمت شما خواهم گفت) شروع کنم. ما برای تمرکز نیاز به شناخت یک سری اصول اولیه داریم که من از این روش استفاده کردم و خیلی لذت بردم. حالا می‌خواهید اسمش را یوگا بگذارید یا مراقبه بگذارید یا آرامش بگذارید. خیلی اسم آن مهم نیست.

فوکوس تایم

یک روش مراقبه ساده و کاربردی

یک فضایی را در روز یا در شب که سکوت هست در یک اتاق تنها بروید و درب را ببندید و هیچ‌کس نباید مزاحم  شما بشود. تایمر گوشی خود را روی 10 دقیقه تنظیم کنید. یک موسیقی مراقبه‌ای یا یک موسیقی بی‌کلام بگذارید. مثلاً من موسیقی همراه با صدای باران را خیلی دوست دارم. مثل آهنگ‌های مرحوم ناصر چشم‌آذر که یکی از آهنگ‌هایش خیلی صدای باران در آن دارد.می‌توانیم بنشینیم به‌صورت آرام یا دراز کشیده ریلکس بکنید، حالا شاید بگویید هزاران فکر در ذهن من می‌آید،

عیبی ندارد بگذارید فکرها بیاید ولی خیلی به آن توجه نکنید. حتی در مرحله بعد که خیلی مهم است اگر آشفتگی به سراغتان آمد شروع کنید. از 100 تا 1 تصویر اعداد را در ذهن خود بیاورید و سه‌بعدی کنید و بگویید 100 یک تنفس از بینی و تخلیه از دهان و یک آرامشی به خود می‌گیرید و بعد عدد بعدی را تصور می‌کنید.در این حالت ما در اصل ذهن خود را می‌بریم به بخش آلفا یعنی 20 دقیقه ابتدایی خواب که اگر علاقه‌مند بودید می‌توانید. در مقالات تد که توضیحات در مورد آن زیاد هست مطالعه کنید. ما می‌خواهیم ذهنمان را بیشتر به قسمت آرامش ببریم و بین خودآگاه و ناخودآگاه ذهن خودمان یک ارتباطی ایجاد کنیم.

مدام به اعدادی که تصور می‌کنید فکر کنید اگر یادتان رفت دوباره برگردید به عدد آخری که به یاد می‌آورید. ممکن است باز هم مدام افکار به ذهن شما بیاید مثل موقع نمازخواندن که هر چیزی در موقع اقامه آن به ذهن ما می‌آید.

زمانی برای ارامش

چطور با انجام همزمان کارها مقابله کنیم؟

اجازه ندهیم آشفتگی ذهنی در ما ایجاد شود. حتماً دقت کنید اگر لحظاتی در سیستم اداری کارخانه یا محل کارتان هم‌زمان دارید چند کار را انجام می‌دهید. یک‌لحظه توقف کنید و هیچ کاری انجام ندهید. بعد ببینید که اولویت اصلی کارتان در آن لحظه چیست و با تمرکز همان کار را انجام دهید. بعد از تمام شدن آن یک دقیقه به خود استراحت دهید.یک چای یا یک لیوان آب بخورید. بعد کار بعدی را انجام دهید.نکته مهم این است.که ما بپذیریم تمرکز نداریم.

تمرکز در انجام کارها در این دوره آشفتگی‌ها خیلی مهم هست. ما بیشتر در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نمی‌رویم چون می‌گوییم ما خیلی سرمان شلوغ هست. در اصل سرمان شلوغ نیست چون ما تمرکز و برنامه‌ریزی نداریم.این فضاهای مجازی، سینما و تلویزیون کاری کرده که ما فکر می‌کنیم همیشه مشغولیم، درحالی‌که یک سریال بی‌ارزش را اگر نگاه نکنیم هیچی از ما کم نمی‌شود. آن زمان رو می‌توانیم برویم پیش یک فامیل نزدیک، مادر یا پدر ده دقیقه یا نیم ساعت به معاشرت بپردازیم خیلی بهتر است.

امیدوارم قدم بیست و سوم زمانی برای تمرکز برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از زندگی، کسب و کار و تحصیل اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای مطالعه قدم بیست و دوم اینجا کلیک کنید و برای مطالعه قدم بیست و چهارم اینجا کلیک کنید.

اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *