قدم شصت و دوم شبکه سازی در بیزینس
برای شنیدن پادکست قدم شصت و دوم شبکه سازی در بیزینس از طریق لینک ذیل اقدام نمائید
قدم شصت و دوم شبکه سازی در بیزینس
سلام به همه دوستان عزیز با قدم شصت و دوم شبکه سازی در بیزینس در خدمتتان هستیم امروز میخواهیم در مورد شبکهسازی صحبت بکنیم بسیاری از ما یک خدمتی یا یک محصولی که تولید میکنیم دو تا پست که توی اینستاگرام میگذاریم یا یک دانه عکس از محصول توی سایت خودمان میگذاریم. یا در دیگر سایتها و پلتفرمهای قرار میدهیم مثلا توی دیجیکالا میگذاریم و بههرحال از مارکت پِلِیسها استفاده میکنیم فکر میکنیم که کار تمام شده است.دیگر حالا باید بنشینیم تا مشتری بیاید.نخیر اصلاً اینطوری نیست شما باید حتماً شبکهسازی بکنید، حتماً نتورک ایجاد بکنید.
چگونه شبکه در بیزینس ایجاد کنیم؟
بستگی به نوع کسبوکارتان باید در نمایشگاههای مرتبط با کسبوکارتان شرکت بکنید، حتی اگر بتوانید توان داشته باشید غرفه بگیرید نداشته باشید حداقل کارتهای ویزیتتان را بردارید بروید تکبهتک با همرشتهها و همصنفهای خودتان مذاکره بکنید. توی مجلات و روزنامههای تخصصی کسبوکار خودتان مقاله ارائه دهید و محتوا تولید بکنید اگر توانش را دارید هزینه و تبلیغ بکنید توی آن مجلهها و روزنامهها، در وبسایتهای تخصصی کسبوکارتان حتماً باید حضور داشته باشید حتماً توی کنفرانسها و همایشهای مرتبط شرکت بکنید سعی بکنید ردیفهای جلو بنشینید آدمهای قوی را بین جلسات کاری کنارشان که مینشینید شناسایی بکنید شما توی هر همایش یا کنفرانس یک یا دو نفر آدمی که مرتبط و دقیقاً متخصص کسبوکار شما هستند یا جزئ بازار هدف شما هستند انتخاب بکنید.

برای شبکه سازی باید با ادمهای مهم آن صنف ارتباط برقرار کنید
این ارتباط با آدمهای مهم صنف کاری خودتان خیلی میتواند به شما کمک بکند شما دوره آموزشی تخصصی میفروشید به کارخانهدارها به مجموعهدارها یا یک دستگاه بسیار خاص میفروشید حتماً باید با آن آدمها ارتباط برقرار بکنید با آنها دوست بشوید شبکهسازی بکنید یک روشی را دیدم یکی از شرکتهای تأمینکننده تأسیسات مکانیکی اجرا کرده بود بسیار خوشم آمد رفته بود اطلاعات مهندسهایی که بیشترین حجم کار را توی نظاممهندسی داشتند شناسایی کرده بود آدمهایی که بیشترین حجم کار توی آن شهر دارند و فعال هستند صد و پنجاه نفر را جدا کرده بود بعد نیامده بود یک همایش بزرگ یا یک کنفرانس بزرگ برگزار بکند اینها را دستههای پانزدهتایی کرده بود یک تعداد خانم، یک تعداد هم آقا بعد جلسات خیلی خصوصی با اینها گرفته بود هدیه برایشان تهیه کرده بود شام در هتل مجللی دعوتشان کرده بود.
آقا بعضی از شرکتها یا مثلاً دنبال برندسازیهای بزرگ هستند دنبال سروصدای زیاد هستند میآیند همایشها کنفرانسهای خیلی بزرگ برگزار میکنند خب آن هم خیلی تأثیر میگذارد و خیلی مانور میدهند این که مثلاً استوری بگذارید پست بگذارید هشتک بگذارید ما را تگ بکنید خب این روشها خیلی توی کسبوکارها جواب میدهد خیلی الان پاسخگویی این شبکهسازی اهمیت دارد برای ایجاد شناخت بازار هدف برای ارتباطات، شما اگر بی تو بی هستید اگر بی تو سی هستید اگر همه اینها میتواند تأثیر بگذارد که کسبوکارتان را به جامعه هدف برسانید و بعد ببینید مشتری شما کجاها هست همکارهایتان کجا هستند، رقبایتان کجا هستند. هم هرا شناسائس کنید و آنجا حضور داشته باشید.
آیا باید از همه این روشها استفاده کرد برای شبکه سازی؟
شما از هر روشی که من خدمت شما توی این درسها میگویم استفاده نکنید خب خیلی احتمال زیادی دارد که رقبایتان از این روشها استفاده بکنند بههرحال شما نگاه بکنید وقتی یک نفر صد و پنجاه مهندس مکانیک مطرح یک شهر را میبرد توی ده کنفرانس و ده همایش کوچک این پانزده نفر، پانزده نفر اینها را جدا میکند دعوت میکند خب معمولاً اکثریت میآیند مطمئن باشید فروش آن نسبت به تمام رقبا تو آن شهر چندین برابر خواهد شد؛چون ناخودآگاه به اتمسفر آن هتل پنجستاره، اتمسفر آن غذایی که میخورند و چون جمع تخصصی هست و آنجا نباید خیلی همهاش ذهنتان دنبال فروختن باشد فروختن خودش اتفاق میافتد؛ چون شما همان هدیهای که بدهید؛ مثلاً فلاسک بسیار زیبایی تهیه کرده بود دیجیتالی خیلی مرتب، و خودش هم میگفت همان ماه اول فروش من چندین برابر شد؛

برگزاری شبکه ای از ادمهای مهم در میت؟
چون خیلی شبکهسازی مهم است در دنیا افراد موفق دور هم جمع می شوند و انجمن هائی بنام میت درست می کنند. خیلی از تأمینکنندههای بزرگ، کارخانهدارهای بزرگ، مجموعهدارهای بزرگ اینها با هم دیگر جلسه میگذارند میت میگذارند خیلی توی این جلسهها با هم ارتباط برقرار میکنند هم دیگر ارجاع میدهند شاید /آن نفر مستقیم به درد شما نخورد؛ ولی شما را یک آدمی که قوی است تأمینکننده آن خدمت یا محصول کالا است ارجاع میدهد شما حتماً باید جلسه سازی بکنید؛
یعنی حتماً همانطور که تأکید کردم بازاریابی، تبلیغات، فروش اینها روشهایی که میگویم اینها را باید یادداشت بکنید یک جا یعنی حالا انشا الله یک زمانی خواستید کسبوکارتان را توسعه بدهید حالا چه من یا هر بیزینس کُوچ دیگری که با شما همراهی بکند اینها پلن دارد باید چکلیست نوشته بشود تو هر موضوعی شما باید برنامه داشته باشید.
در برنامههایتان باید شبکهسازی دیده بشود روزهایی که آن مجموعههایی که کارخانهدارها کسانی که مثلاً نیاز دارند محصول شما را بخرند یا افرادی که احتمال دارد کارپردازهای ادارات هستند یا هر مجموعهای اینها باید دعوت بشوند اینها میتوانند تکبهتک دعوت بشوند دستهجمعی دعوت بشوند مدیران آن سازمانهای دولتی یا خصوصی دعوت بشوند برای ارائه خدمت یا محصول،
امیدوارم قدم شصت و دوم اهمیت پاسخگویی در کسب و کار برای شما عزیزان مفید بوده باشد.
ممنون میشوم که از سایت و کانال یوتیوب saeid kazemi بازدید بفرمایید و این محتواها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای مطالعه قدم شصت و یکم اهمیت پاسخگویی در کسب و کار اینجا کلیک کنید و برای مطالعه قدم شصت و سوم و آزمون هشتم اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.