عادت ها

قدم بیستم عادتهای اتمی

برای شنیدن فایل صوتی قدم بیستم عادت‌های اتمی از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید.

قدم بیستم عادت‌های اتمی

سلام به همه دوستان عزیز امیدوارم روز خوبی را شروع کرده باشید. امروز با قدم بیستم عادت‌های اتمی در خدمت شما هستم. در مورد عادت‌های خوب و بد می خواهم برای شما عزیزان صحبت کنم. همان‌طور که در درس اول خیلی تاکید کردم. در مورد تغییر ذهنیت باید خیلی کار کنیم. ما باید بدانیم افراد موفق و ثروتمند چه سبک زندگی داشتند و یکی از روش‌هایی که خیلی برای آن‌ها مهم است این است که عادت‌های بد را در خود از بین می‌برند و عادت‌های خوب را در خود به وجود می‌آورند.

عادت ها سعید کاظمی

عادت های ادمهای موفق

به‌عنوان‌مثال دارن هاردی می‌گوید من روزانه وقتی از خواب بیدار می‌شوم دو لیوان آب می‌خورم و مقداری ورزش می‌کنم و دعا و شکرگزاری می‌کنم و صبحانه می‌خورم و بعد از آن برنامه‌ریزی کار آن روز را انجام می‌دهم. این را می‌دانیم که هدف‌گذاری دارند و اهداف سالانه و ماهانه و بر اساس آن روزانه برنامه‌ریزی می‌کنند. اینها جزو عادت‌های انسان‌های موفق است.

خیلی از آدم‌های موفق حتماً برای برنامه‌ریزی از کوچ‌ها کمک می‌گیرند، یعنی این‌گونه نیست. که همه کار را خودشان انجام بدهند. مثلاً بیل گیتس یکی از عادت‌های خوبی که دارد. مطالعه دائمی کتاب است و هر کتاب جدیدی که چاپ می‌شود چون سرعت مطالعه بالایی دارد در 4 یا 5 روز می‌خواند و مطالعه جزو مهم‌ترین بخش‌های زندگی او است. برای من و شما که می‌خواهیم کارآفرین یا خویش‌فرمای خوبی باشیم. باید عادت‌های خوب و بد خود را شناسایی کنیم و تلاش کنیم. عادت‌های بد خود را تغییر دهیم.

یک مثال از تغییر عادت های بد

بگذارید یک مثال دیگر بزنم برای شما. من یک عادت بدی که داشتم خوردن کلوچه لاهیجان در عصر با چای بود. خوب من  با خوردن هر روز یک کلوچه با ترکیب اثر مرکب نتیجه آن بعد از یک سال چند کیلو اضافه‌ وزن است. این عادت بد را باید با یک عادت خوب جایگزین می‌کردم و این کار را با یک قهوه اسپرسو و یا یک سیب جایگزین کردم.

 مطمینا اگر روزی دو گرم و ماهی 60 گرم و سالی 6.5 کیلوگرم قرار بود به وزن من اضافه بشود از آن جلوگیری شد و سلامتی به بدنم دادم. کار دیگری که کردم از عوامل تشویق‌کننده دوری کردم. به‌ عنوان‌ مثال وقتی وارد سوپرمارکت می‌شدم. از راهرویی که کلوچه داشت. عبور نمی‌کردم و یا اگر کنار پنیرها کلوچه ها گذاشته شده بود پشتم را به کلوچه‌ها می‌کردم.امتحان کنید وقتی آن ماده غذایی در معرض دید شما باشد ناخودآگاه تشویق می‌شوید از آن استفاده کنید.

عادت های اتمی
عادتهایی که در زندگی ما خیلی تاثیر گذار هستند

برای تغییر عادت ها چه کارهائی باید انجام بدهیم

پس ما برای اینکه عادت‌های بد خود را تغییر بدهیم و عادت‌های خوب را جایگزین آن‌ها کنیم اول باید آن ها را شناسایی کنیم و بنویسیم. یک پارتنر پیدا کنید که با او بتوانید وزن خود را کم کنید و یا هر عادت بد دیگر را ترک کنید. به زمان فرصت بدهید و اگر 8 یا 9 سال چاقی داشته‌اید یک‌روزه نمی‌توانید لاغر شوید و زمان لازم دارید. وقتی خیلی پرانرژی و یک‌دفعه شروع می‌کنید.

به‌زودی انرژی شما تمام می‌شود و زود خسته می‌شوید و برمی‌گردید به عادت سابق. به‌ازای هر چیزی به خود پاداش دهید به‌عنوان‌مثال اگر یک ماه کلوچه نخوردید در پایان ماه یک کلوچه با چای بخورید و اتفاق خاصی با آن نمی‌افتد. حتماً انرژی منفی را از خود دور کنید. دوستانی که عادت‌های بدی با آن‌ها مشترک بودید و برای مثال با آن‌ها پیتزا می‌خوردید را مراقبت کنید و به آن‌ها بگویید.

من قرار است کاهش وزن داشته باشم و اگر با شما بیرون بیایم سالاد خواهم خورد.اینکه به دوستان خود اعلام کنید چه هدفی دارید را عده‌ای منع و عده‌ای توصیه می‌کنند و نظر خود من این است که به دوستان خود نگویید چه هدفی دارید چون معمولاً در ابتدا مورد تمسخر واقع می‌شوید و چون به اثر مرکب آگاهی ندارند و در درازمدت با حرف‌های باعث دلسردی شما می‌شوند.

تغییر عادتها را جار نزنید

 در فرهنگ ما به نظر من بهتر است به کسی نگویید و حتی به بهترین دوست خود هم نگویید مگر اینکه هر دو یک هدف مشترک دارید و با هم می‌خواهید آن کار را انجام دهید. از طرفی خیلی از ادمها مانع شما می شوند. و از طرفی بدلیل تکرار موضوع ذهن شما، موضوع را پایان یافته تلقی می کند. یعنی بدلیل تکرار، ذهن شما از آن همه تکاپو برای رسیدن به هدف خسته می شود. خیلی خلاصه و سریع در مورد عادت‌ها با شما صحبت کردم و خیلی مفصل در کتاب عادت‌های اتمی مطالب کاملی در مورد عادتها و روشهای ترک عادتهای بد یا شروع عادتهای خوب آمده است که من خلاصه و مفید آن را برای شما گفتم. امیدوارم برای شما مفید بوده باشد. همه موضوعات را ساده و کوتاه بیان می کنم. تا خیلی خسته نشوید و راحت با موضوعات ارتباط برقرار کنید.

کتاب عادت های اتمی

امیدوارم قدم بیستم عادت‌های اتمی برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از زندگی، کسب و کار و تحصیل اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای مطالعه قدم نوزدهم اینجا کلیک کنید و برای مطالعه و ازم قدم بیست و یکم اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *