دایره شایستگی

قدم بیست و ششم دایره شایستگی

برای شنیدن فایل صوتی قدم بیست و ششم دایره شایستگی لطفا از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید.

با قدم بیست و ششم دایره شایستگی  در خدمت شما عزیزان هستم. امروز می‌خواهم در مورد دایره شایستگی صحبت کنم خیلی خوشحالم که با من سعید کاظمی همراه هستید و تلاش می‌کنید یک تغییری در زندگی‌تان ایجاد بکنید و از همه مهتر کسب‌وکاری برای خودتان آغاز بکنید و آموزش ببینید در این راستا دایره شایستگی یک مفهوم نسبتاً جدید است.

آدمها ۳۴ مهارت و استعداد مختلف دارند

آدم‌ها ۳۴ مهارت و استعداد مختلف دارند. ما متأسفانه در ایران همه آدم‌ها را با آی‌کیو آنها می‌سنجیم یعنی فقط استعداد نمره گرفتن حفظ کردن دروس یا یادگیری دروس حالا حتماً حفظ نیست ریاضی رو باید یاد بگیریم اما ما استعداد موسیقی داریم استعداد سه‌بعدی سازی پرسپکتیو داریم استعداد نقاشی داریم و اگر در اینترنت بزنید 34 استعداد تلنت شناسایی می‌شود.

دائره شایستگی

یک داستان واقعی از دایره شایستگی

 من امروز با دوستی جلسه داشتم به من می گفت که این فرزند من اصلا نمیتواند فارسی را خوب یاد بگیرد. نمیدونم ریاضی را یاد بگیرد اینقدر ناراحت بود. فرزند کلاس دوم چه اهمیتی دارد که علومش یکم ضعیف‌تر باشد. حتماً که نباید نمره محور باشد به دوستم  گفتم استعداد بچه‌ات چی است؟ گفت  خیلی نقاشی خوب می‌کشد. من‌بعد طرح های بچه را دیدم یک بچه کلاس دوم دبستان طرح های کمیک میکشید با داستان، یعنی نه اینکه فقط طرح بکشه، طرح کمیک، قشنگ مشابه یک انسان حرفه ای، توضیح، داستان داشت، عکس داشت بعد این عکس یک توضیح ساده،

خوب حالا خیلی غلط املایی داشت به دوستم گفتم تو فکر نمیکنی پسرت میتواند یه نقاشی خیلی بزرگ بشود. میگه جدیدا تازه کاریکاتور هم شروع کرده به ترسیم کردن، کاریکاتور را نداشت که به من نشان بدهد این فرزند دایره شایستگی اش نقاشی ست، کاریکاتور هست، یک ذره این استعدادش شناسایی بشود موسیقی شاید باشد، شاید بتواند چندین زبان بین المللی صحبت کند.

داستان عادل فردوسی پور و علی دائی

حتما ارجاع میدهم شما را به دیدن فیلمی از عادل فردوسی پور در مورد دایره شایستگی. خیلی حرف جالبی میزند میگه من و علی دایی هر دوتا دانش‌آموخته دانشگاه شریف بودیم.علی دایی الان در ایران برند یک فوتبال هست هنوز که هنوزم هست و توی دنیا بهرحال شناخته شده است عادل فردوسی پور حداقل در ایران برای خبرنگار ورزشی برند ۱ هست و در آسیا آدم شناخته شده ای است حد اقل در فدراسیون فوتبال آسیا شناخته شده ست اینها آن دایره شایستگی آن عشق و علاقه بیکران خودشان آن توانمندی خودشون را شناسایی کردند. آن کاری که دیوانه وار انجام می دهند.

یادم است. خاطرات عادل فردوسی‌پور را می‌خواندم می‌گفت من هم‌زمان سه تا فوتبال را دارم تماشا می‌کنم یعنی یکی در یک تلویزیون دوتا در تلویزیون‌های دیگر مثلاً لیگ دسته سه فلان کشور را هم پیگیری می‌کنم گفتم فقط باید دیوانه‌وار عاشقی یک کاری باشد که این کار را انجام دهد یا علی دایی خاطراتش را یک جایی تعریف می‌کرد یا خواندم یادم نیست می‌گفت.

علی دائی می‌آمد وزنه به پاهای خودش می‌بست می‌آمد استادیوم شیرودی می‌دوید همه می‌گفتند. این جوان قد بلند کی است؟ که هر روز می‌آید تو شیرودی ورزش می‌کند، فشار می‌آورد به خودش و تمرینات سنگین می‌کند. اینها درست است که عادل فردوسی‌پور در دانشگاه شریف زبان انگلیسی خواند، و بعد از زبانش هم خیلی استفاده کرد. ولی اینها دایره شایستگی، عشق و علاقه روحی وحشتناکی که در یک کاری داشت که همان فوتبال بود را شناسایی کرد.

کاری که بتوانی هم‌زمان سه تا فوتبال را تماشا بکنی خیلی از ماها یک‌دانه‌اش هم حال‌وحوصله نداریم یعنی هرچه سنمان بالاتر می‌رود حتی یک فوتبال استقلال پرسپولیس رو هم نگاه نمی‌کنیم بازی‌های ملی را هم بعضی‌هایش را شاید نگاه نکنیم خیلی حساس نباشد.آن عشق و علاقه با آن شناخت دایره شایستگی هست.

تعریف دایره شایستگی

با شناخت دائره شایستگی به اوج برسید

 که به این آدم‌ها کمک کرده که توانمندی ها خودشان را به اوج برسانند و به اولین تبدیل بشوند ما هر کاری که ان‌شاءالله می‌خواهیم از دوهفته آینده درس‌های مثلاً ۴۰ به بعد وارد بحث انتخاب محصول یا خدمت بشویم حتماً باید این موضوع و مفهوم دایره شایستگی را در ذهنمان مرور کنیم و داشته باشیم یعنی قشنگ بدانیم این چیزی که ما حاضریم شب، روز، پنجشنبه، جمعه، ۳ تا ۵ سال برایش وقت بگذاریم، از دوستمان و خانواده جدا بشویم و یک عشق و به یک برند تبدیل بشویم باید با کمک دایره شایستگی خودمان را شناسایی بکنیم.

تعریف دائره شایستگی از نظر وارن بافت

تعریف دائره شایستگی از نظر وارن بافت را برای شما عزیزان آوردم .خیلی اهل ارجاع به نمونه خارجی و استفاده از اصطلاحات انگلیسی نیستم . اما خیلی خوب وارن بافت این موضوع را توضیح داده. دایره شایستگی موضوعی است که با مهارت ها یا تخصص یک فرد مطابقت دارد. و به ما می گوید باید با تمرکز در زمینه‌هایی که بیشترین آشنایی را داریم و تأکید بر اهمیت همسویی ارزیابی ذهنی از آن‌ها داریم ایجاد شود. صلاحیت خود با صلاحیت واقعی، بافت این مفهوم را در این شعار خلاصه کرد: “دایره شایستگی خود را بشناسید و در آن بمانید. اندازه آن دایره خیلی مهم نیست، اما دانستن مرزهای آن حیاتی است

مفهوم دایره شایستگی

امیدوارم قدم بیست و ششم دایره شایستگی نسبت برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از زندگی، کسب و کار و مهاجرت اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای مطالعه قدم بیست و پنجم اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم بیست و هفتم اینجا کلیک کنید.

اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید. و اگر سوالی داشتید من در خدمتتان هستم. لطفا کامنت و ارسال بازخورد فراموش نکنید. من را به دوستان خودتان هم معرفی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *