خجالت مانع موفقیت

قدم دهم خجالت مانع موفقیت

برای شنیدن یا دانلود فایل صوتی قدم دهم خجولی مانع موفقیت از طریق لینک ذیل اقدام کنید.

خجالت یا خجولی مانع موفقیت

مروز با قدم دهم در مورد خجالت مانع موفقیت است در خدمت شما عزیزان هستم. یکی از موضوعات خیلی اساسی که خیلی وقت‌ها ما را برای موفق شدن و حرکت به سمت موفقیت مانع می‌شود همین خجالت است که ناشی از ترس‌های درونی خود ماست.خیلی از ما آدم‌ها مدت‌های طولانی است که می‌دانیم از شبکه‌های اجتماعی می‌توان پول درآورد. می‌دانیم اگر وب‌سایت بزنیم، می‌شود از آن پول در آورد. یک تخصص، تجربه یا یک هنر ارزشمند داریم و می‌دانیم اگر بتوانیم به دیگران آموزش دهیم می‌توانیم، از آن منابع درآمد خوبی کسب کنیم. یا کسب و کار موجود خودمان را توسعه بدهیم. اما چه چیزی مانع ما می‌شود؟

پرروئی عامل موفقیت است؟

 اینکه ما خجالت می‌کشیم خیلی وقت‌ها حق خودمان را بگیریم، اینکه خجالت می‌کشیم وقتی سوپرمارکت می‌رویم طلب تخفیف کنیم. یا خجالت می‌کشیم پیراهنی را که خریدیم برویم به مغازه‌دار بگوییم، برای ما تعویضش کن یا عودت بدهیم به دلیل اینکه اندازه ما نبوده است. یک نکته را باید تاکید کنم و آن این است که خیلی از افراد موفق دنیا افراد پررویی بودند. شاید این مثال خیلی زیبا نباشد.

ولی واقعیت است و اینکه آقای ترامپ و آقای تتلو که هیچ‌کدام موردعلاقه من نیستند. ولی انسان‌های خیلی پررویی هستند و خجالت هیچ جایی در زندگی آن‌ها ندارد و هیچ ترسی در رفتار آن‌ها مشاهده نمی‌کنید. کلاً دنیا مال انسان‌های نترس هست. بارها گفتم دنیا جایی برای انسان‌های خجالتی ندارد.ما خیلی وقت‌ها برای حرف دیگران خجالت می‌کشیم. می‌گوییم، اگر این کار را بکنیم. فامیل و دوست و فلان همکار و همسایه چه می‌گوید درحالی‌که هیچ‌گونه اهمیتی ندارد.

حرف مردم مانعی برای موفقیت و حرکت است.

شما به این موضوع فکر کنید که همه ما روزی می‌میریم و در روز مرگ ما چند نفر گریه خواهند کرد؟ من می‌گویم در بهترین شرایط شاید 10 نفر گریه کنند. خیلی از افرادی که در مورد ما حرف می‌زنند خوردن شام مراسم تعزیه ما از مرگ ما مهم‌تر است. هر چه سن آدم بالاتر می‌رود به این نتیجه می‌رسد که دیگران در مورد ما اصلاً فکر نمی‌کنند و اگر هم فکر می‌کنند دنبال یک نقطه‌ضعف برای مقایسه خودشان با ما هستند که من این را دارم و او ندارد،

من این پست را دارم و او ندارد تا حس خوبی به آن‌ها دست بدهد. اگر احساس پیروزی کنند که هیچ و اگر احساس پایین‌تر بودن بکند در شما دنبال نقطه‌ ضعف می‌گردد. یا نقاط ضعف ظاهری یا نقاط ضعفی که او تصور می‌کند. خیلی از مردم در مورد پول‌دارها حرف‌های ثابت و تکراری می‌زنند ولی در واقعیت که این‌گونه نیست. من از شما خواهش می‌کنم تمرین کنید.

تمرین مقابله با خجولی گری:

این دفعه که سوار هواپیما شدید و غذا رو خوردید. مجدداً از مهماندار درخواست غذا کنید. در هنگام خرید از سوپرمارکت درخواست تخفیف کنید. چرا وقتی موبایل یا تلویزیون و یا لپ‌تاپ می‌خرید کلی چانه می‌زنید ولی از سوپرمارکت درخواست تخفیف نمی‌کنید؟ ساختار فیزیکی بدن شما و زبان بدن و نوع نشستن پشت صندلی و نوع لباس پوشیدن و نوع ابراز وجود فیزیکی شما روی مشتری خیلی تأثیرگذار است. شما وقتی شانه‌هایتان را پایین می ندازید و نگاه زمین می‌کنید، این زبان بدن اوج خجالت و ضعف شما را به مشتری منتقل می‌کند.

حال چه‌کار کنیم که بر این خجالت غلبه کنیم؟ فقط تمرین کنید و باور کنید و جایی که مطمئن هستید حق با شماست سکوت نکنید و بروید حق خودتان را بگیرید. اگر در تصادف دیدید طرف مقصر هست و دارد دادوبیداد می‌کند اصلاً کنار نایستید و نگویید بگذار حرف خودش را بزند، نه خیلی متین بروید جلو و صحبت خودتان را بزنید. اگر به این باور رسیدید که طراح خوبی هستید یک کسی هستید که تعمیرات خوبی را ارائه می‌دهد یا هرگونه تخصص دیگری دارید، یک دوربین جلوی خودتان بگذارید و اصلاً کیفیت دوربین مهم نیست، کافی است نور خوب، در سکوت صحبت کنیم و حرکت.

مقابله با خجالت

چطور به فیلم و صدای خودم عادت کنم؟

اولین چیزی که به ذهنتون میرسد. این است. که من لهجه دارم. من زیبا نیستم. مثل فلانی ووو ، کلی از این حرفها در ذهن شما می آید. مشابه من، اما من چکار کردم. از ادمهای موفق کمک گرفتم. اول در تنهائی صدای خودم را ضبط کردم. بارها و بارها گوش کردم. ترسم ریخت. بعد فیلم گرفتم. بارها و بارها تماشا کردم. جلو آئینه سخنرانی و صحبت را تمرین کردم. فکر کردم. آئینه کلی آدم هستند که دارند من را نگاه می کنند. خیلی نگران لهجه بودم . بعد با خودم گفتم. اقا رشید با لهجه زیبای اصفهانی اینقدر محبوب هست. چه ایرادی داره. من هم لهجه داشته باشم. تمرینات انتونی رابینز قبل از سخنرانی هم خیلی بدردم خور

قرار نیست. همه با لهجه تهرانی فارسی صحبت کنیم. الان که فیلم های اول خودم را می بینم. خنده ام می گیره. چقدر استرس داشتم. اما انجام دادم و شد.شروع کنید از خودتان فیلم بگیرید و بگذارید در شبکه‌های اجتماعی و خودتان را معرفی کنید. انشا الله در سوشیال مارکتینگ در درس‌های آینده به آن خواهیم رسید و جزئیات آن که چگونه در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی کنیم به آن خواهیم پرداخت. مجدداً تکرار می‌کنم دنیا مال آدم‌های پرو هست. موفق باشید.

از تجربیات مقابله بر خجولی خودتان فیلم بگیرید و برای من ارسال کنید.

قربون خودتون برید. شما ارزشمند ترین انسان رو زمین هستید.امیدوارم قدم دهم خجالت مانع موفقیت برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از تحصیل ، کار و تجارت اگر تجربه دارید برای من ارسال کنید. تا بنام خودتان و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای دیدن ویدئو قدم نهم اینجا کلیک کنید و برای دیدن ویدئو قدم یازدهم اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *