مسائل حقوقی در کسب و کار

قدم سی ام اهمیت قرارداد و بیمه در بیزینس

برای شنیدن قدم سی ام اهمیت قرارداد و بیمه در بیزینس از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.

انعقاد قرارداد برای فضا و اتمسفر کسب‌وکار

در ادامه قدمها به قله دوم و یک قله خیلی مهم رسیدیم. ما در قله اول کلا در مورد تغییر ذهنیت صحبت کردیم. اما در قله دوم سراغ یک موضوع خیلی مهم یعنی اهمیت مسائل حقوقی در بیزینس و کسب وکار رفتم. هر چی از اهمیت مسائل حقوقی برای شما بگویم. کم گفتم. چون صدور یک چک اشتباه یا انعقاد یک قرارداد بدون دانش و مطالعه می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد.

یک نکته‌ مهم دیگر را هم به شما عزیزان بگویم، من تمامی موارد را به‌خاطر اینکه رهجوهای مختلفی در دوره‌های من هستند یا دارند این محتواها را بر روی سایت سعید کاظمی گوش می کنند. باید بگویم. این در گوشه ذهن شما باشد. شاید بعضی موارد به درد همه نخورد. ولی من سعی می‌کنم موارد را کامل بگویم که همه استفاده کنند. پس با قدم سی ام اهمیت قرارداد و بیمه در بیزینس با من همراه باشید.

قدم سی ام اهمیت قرارداد و بیمه در بیزینس
قدم سی ام اهمیت قرارداد و بیمه در بیزینس

مکان فیزیکی کسب و کار و اهمیت انعقاد دقیق قرارداد

یکی از چهار P مهم برای کسب‌وکار Place  یا همان مکان کسب است. شما می‌دانید که هنوز مکان ارزش خودش را از دست نداده است و اهمیت مکان خیلی زیاد است. یعنی آن فضایی که شما اجاره می‌کنید. چرا؟ با یک توضیح اهمیت مکان را برای شما مشخص می‌کنم و بعد به سراغ موارد قراردادی می‌رویم.شما اگر به شما بگویند دارو،  بلافاصله به جایی در نزدیکی خانه‌تان فکر می‌کنید که بتوانید دارو خودتان را از آنجا بگیرید. خوب آن داروخانه سال‌هاست که آنجاست و شما از آن دارو می‌خرید. یا نانوایی که سال‌هاست شما از آن نان می‌خرید و اگر بسته باشد حتماً به نانوایی دیگری خواهید رفت.

این مکان مناسب آن علاوه بر کیفیت در کنار یکی دیگر از Pها Product است که شما را به سمت آن کسب‌وکار می‌کشد. مکان خیلی مهم است اگر به طور مثال جایی را کرایه کنیم و سال‌ها اعتبار کسب کنیم و موقعیت ما از لحاظ مکانی در یادها بماند اما قرارداد مناسبی با صاحب ملک نبسته باشم و بعد از دو سال از موقعیت فعلی خود بروم قطعاً خیلی از مشتری‌های خود را از دست می‌دهم.پس ما باید جایی که برای اجاره کسب‌وکار انتخاب می‌کنیم و با یک قرارداد خوب موقعیت خود را تثبیت می کنیم. خود من نیز در مکانی که برای کسب‌وکار خود اجاره کردم از همین روش استفاده کردم و 10 سال است که اجاره خود را تمدید می‌کنم و اولویت اول ما همیشه پرداخت به‌موقع اجاره‌بها بوده است.

چون می‌دانیم این در صاحب ملک که انسان بسیار با انصاف  و خوبی هست تأثیر دارد و همیشه خود صاحب ملک ما می‌گوید این خوش‌حسابی شما باعث شده من به نوشتن قرارداد جدید فکر نکنم و حرف شما برای من سند حساب می‌شود. این درست نیست هر لحظه ممکن است اتفاقی برای ما یا صاحب ملک بیافتد. بعداً ما در مسائل حقوقی بیافتیم و وراث بگویند سریع خالی کنید و با نداشتن قرارداد فرصت خیلی کمی داریم و سرقفلی و اعتبار ما از بین می‌رود.تجربه به من ثابت کرده. پرداخت هزینه به یک مشاور املاک و تمدید سالیانه قرارداد از میلیونها ضرر و مسائل مالی در آینده جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مسائل حقوقی مهم بحث بیمه حادثه است.

در بیمه علاوه بر اینکه اموال خود را در آن موقعیتی که هستیم در مقابل آتش‌سوزی سرقت زلزله و شکستگی شیشه یا هر مسئله دیگری بیمه می‌کنیم. باید خود بنای اجاره شده را سالم تحویل دهید. یعنی مثلاً در صورت  آتش‌سوزی در ملک باید علاوه بر خسارت وارد شده به اموال خودتان باید ملک را هم به حالت اول برگردانده و تحویل دهید.پس اگر می‌روید قرارداد بیمه ببندید مسائل بیمه را کامل بپرسید. فرانشیز بیمه را بپرسید و دقیق بپرسید که من چه مسائلی را باید رعایت کنم.مثلاً در بحث آتش‌سوزی باید کپسول نصب کنم.

ببینید اگر مسئله‌ای را بلد نیستید عیبی ندارد باید بروید و بپرسید. یک ساعت پرس‌وجو و یا یک سرچ ساده در مورد آتش‌سوزی یا سایر مسائل می‌تواند از ضرر و زیان‌های بسیاری جلوگیری کند. اموال خود را بیش از ارزش واقعی آن بیمه کنید. مثلاً اگر 1.8 میلیارد جنس در انبار خود دارید آن را 2 میلیارد تومان بیمه کنید. دکوراسیون خود را بیمه کنید. کسب‌وکار خود را در مقابل اشخاص ثالث بیمه کنید. کل هزینه بیمه در مقابل درآمد یک‌ساله یک کسب‌وکار چیزی نمی‌شود.

تجهیزات و دکوراسیون فروشگاه خود را هم بیمه کنید

حتی اگر یک لپ‌تاپ، میز و دو کیس گران‌ قیمت دارید و همه اینها مبلغ آن 200 میلیون تومان هم نمی‌شود. عیبی ندارد 200 هزار تومان بیمه کنید. فضا را بیمه کنید، ممکن است یک سیم اتصالی کند و خدای‌نکرده باعث آتش‌سوزی شود. یا همسایه طبقه پایین ملکش آتش می‌گیرد و به ملک شما هم آسیب وارد می‌کند.پس در این درس دو موضوع را خیلی تأکید کردیم. اولی اینکه بحث قراردادها را جدی بگیریم و اگر بلد نیستیم از کارشناس حقوقی اداره، دوست، آشنا و همسایه و یا کسی که به این مسئله آشنایی دارد کمک بگیرم. برای اجاره ملک پیش مشاورین باتجربه و تخصص بروید. تمام تجهیزاتی که آن مکان دارد حتی کلید و پریزها را هم بنویسید.که در انتهای قرارداد به مشکلات حقوقی بر نخورید.

شما وقتی قولنامه را امضا می‌کنید. می‌شود یک سند رسمی است. از نوشتن قولنامه‌های دستی که شرط‌ و شروط ندارد خودداری کنید. اما به دفتر املاک خوب بروید و هزینه قولنامه را بدهید. چون مشاور املاک با نوشتن قولنامه دارد امنیت یک سال آینده شما را از نظر مکان تضمین می‌کند.تلاش کنید اگر صاحب‌خانه خوب گیرتان کرد قرارداد دوساله با او ببندید. ولی ارزش‌افزوده سالیانه را قید کنید، مثلاً سال 15 درصد، 10 درصد به قرارداد اضافه خواهد شد. دقت کنید تمام هزینه‌هایی که شما در ساختمان می‌کنید باید در قرارداد بیاید و صاحب‌خانه می‌تواند نپذیرد و بگوید من ملک را با این شرایط به شما دادم.

امیدوارم قدم سی ام اهمیت قرارداد و بیمه در بیزینس برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از زندگی، کسب و کار و مهاجرت اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای مطالعه قدم بیست و نهم اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم سی و یک اینجا کلیک کنید.

اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید. و اگر سوالی داشتید من در خدمتتان هستم. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. من را به دوستان خودتان هم معرفی کنید. و از تحلیل و ارائه نظرات زیبای خودتان در زیر هر قدم من را خوشحال کنید. موفق و پیروز باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *