قدم سی و هشتم محصول و خدمتم را کجا و به چه کسی بفروشم

قدم سی و هشتم محصول و خدمتم را کجا و به چه کسی بفروشم

برای شنیدن فایل صوتی قدم سی و هشتم محصول و خدمتم را کجا و به چه کسی بفروشم از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.

قدم سی و هشتم محصول و خدمتم را کجا و به چه کسی بفروشم

سلام به همه دوستان عزیز با قدم سی و هشتم محصول و خدمتم را کجا و به چه کسی بفروشم در خدمتتان هستم. امشب باز هم در مورد محصول می‌خواهم. صحبت بکنیم یک سری داستان‌های کسب‌وکاری می‌خواهم بگویم واقعی و خیلی لذت‌بخش و قدمی که امروز می‌خواهیم کار بکنیم این است که محصول خودمان را کجا و به چه کسی بفروشیم. خیلی مهم است که ما انتخاب بکنیم که محصولمان را در چه محلی و به چه اشخاصی ممکن است بفروشیم.

انتخاب محل فیزیکی یا آنلاین کسب و کار خیلی مه ماست. اینکه ما اگر فیزیکی فروش داریم. چه مکان و محلی را برای فروش انتخاب کنیم. یا اگر در دنیای دیجیتال فعالیت می کنید. باید مکان اصلی خودتان را بر اساس نوع کالا یا محصول خودتان انتخاب کنید. مثلا سایت محل اصلی فروش شما باشد. یا اینستاگرام یا مارکت پلیس مثل دیجی کالا، مطمئنا انتخاب این موضوع با مشورت با یک مشاور کسب وکار و بیزینس کوچ با تجربه می تواند به شما کمک کند.

خیلی وقت‌ها توی شهرستان های کوچک یا خیلی از شهر‌های بزرگ می‌بینید. توی یک محله فرعی فروشگاه تخصصی لباس کودک باز شده است. خوب مالک این فروشگاه محل را بد انتخاب کرده است. اشخاصی هم که توی آن محله هستند معمولاً این لباس‌های باکیفیت را شاید به‌راحتی خرید نکنند. انتخاب محل ارائه خدمات خیلی مهم هست. می خواهد این محل فیزیکی باشد یا سایت شما، بگذارید مانند همیشه با چند تا داستان برای شما عزیزان بگم.

اهمیت مکان در فروش

داستان‌های واقعی از اهمیت محل کسب

یک دوست داشتم زمان دانشگاه این آخر هفته‌ها می‌رفت یا دایی‌اش بود یا فامیل نزدیکش بود و می‌رفتند نیمه‌های شب بازار میوه تره‌بار تهران و میوه‌های باکیفیت می‌خریدند. یک نیسان ابی داشتند و این میوه‌ها را این دوست من می‌نشست، با پسر دایی‌اش ، پشت آن وانت و آن نیسان آبی و بسته‌بندی می‌کردند بسیار شیک درجه‌بندی می‌کردند. و کلاً محصول درجه یک می‌خریدند یعنی آن طرف هم این‌ها را می‌شناخت ولی این‌ها می‌رفتند توی محلات بالای شهر تهران، و توی یک محله اصلاً جاافتاده بودند یک جایی برای خودشان داشتند و بازار هدفشان هم آدم‌های خاص انتخاب می‌کردند.

همان زمان هم‌بسته بندی‌های بسیار شیک می‌کردند یعنی بسته‌های خیلی جالب تهیه می‌کردند یادم است می‌گفت ما یک کیلو میوه را به فرض مثلاً اگر می‌خریدیم هزار تومان با بسته‌بندی این‌ها برای آنها هزار تومان درمی‌آمد. و هر بسته را به‌راحتی با بسته‌بندی شیک و درجه‌بندی درجه یک بسته بندی کردن. و بعد توی ظرف‌های دویست گرمی یا دویست و پنجاه گرمی این را تا پنج برابر قیمت می‌فروختند. یعنی نگاه با انتخاب یک محل مناسب و انتخاب کسانی که قرار است بهشان بفروشند یک ارزش‌افزوده پنج برابری برای محصول خودشان ایجاد می کردند.یعنی فرض کن اگر صدهزار تومان محصول می‌خریدند آن سال به‌راحتی آنها تا چهارصد، پانصد هزار تومان سود می‌کردند چهار برابر آن سرمایه‌گذاری‌شان توی یک روز سود می‌کردند و معمولاً می‌گفت ما به‌راحتی یک نیسان آبی را که پر کردیم به‌راحتی توی یک روز پنجشنبه یا جمعه این‌ها را می‌فروشیم و تمام می‌کنیم.

داستان دوم از اهمیت محل و افرادی که برای فروش محصول یا خدمت انتخاب می کنیم.

یکی از دوستان من بازنشست شده بود. توی شهرستان این‌ها تولیدی درخت زرشک داشتند و هرسال زرشک‌هایشان را روی درخت به کسانی که عمده و یک جا خرید می‌کنند می‌فروختند. بعد این دوست من که بازنشست شده بود با دوتا پسرش که بیکار بودند و به سن کار رسیده بودند. این‌ها آمدند همین ایده را به یک سبک دیگری انجام دادند. آمدند زرشک‌ها را وقتی تازه بود. شستند و بسته‌بندی بهداشتی کردند(مجوز بهداشت گرفتند) فریز کردند و فقط هم بازارشان را تهران تعریف کردند.

خوب یک پسرش را مستقر کرد تهران، اینجا زرشک را چند تا خانم بودند نظافت و تمیز می‌کردند خب زرشک هم می‌دانید خیلی سختی‌های خاص خودش را دارد و شروع کردند زرشک‌ها را بسته‌بندی و فریز کردن و ماشین یخچال‌دار خیلی کوچک اول تهیه کردند بعد کم، کم مجبور شدند بزرگش بکنند و سال اول به یک سود خیلی خوب رسیدند این‌ها هم یک چیزی نزدیک چهار تا پنج برابر می‌گفتند ما با این کار زرشک خودمان را توانستیم با قیمت عرف بازار که از ما روی درخت خریداری می‌کنند تا پنج برابر گران‌تر بفروشیم.

سال بعد از دو ماه مانده بود به فصل زرشک این‌ها شروع کردند به بازاریابی در تهران داخل سوپرمارکت‌های بزرگ و کارشان به حدی گرفت که دیگر اصلاً نمی‌توانستند با ماشین یخچال‌دار کوچک این‌ها کار بکنند. ماشین بزرگ تهیه کردند و یک سردخانه اجاره کردند کلی از محصول مردم را این‌ها سال دوم رفتند روی درخت خریدند باز هم هنوز هم که کارشان را چندین سال است دارند ادامه می‌دهند این‌ها بازار هدفشان هنوز هم تهران و شهر‌های خیلی بزرگ است آن هم هر محله‌ای خیر سوپرمارکت‌های خاص، محلات خاص الان که جواز بهداشت و مجوز و این‌ها هم گرفته‌اند خیلی کارشان را توسعه دادند.

اهمیت محل فروش

اول از خودتان بپرسید محصولتان را کجا و به چه کسی می خواهید بفروشید

شما هر محصول یا خدمتی که می‌خواهید بفروشید باید این سال را حتماً از خودتان بپرسید که من توی این قدم و قدم بعدی فقط دوتا سؤال مطرح می‌کنم یعنی باید این را یادداشت بکنید یعنی همه قبلی‌ها را هم که بهتان گفتم توی بخش انتخاب محصول و خدمت چه در مرحله انتخاب هستیم چه مرحله توسعه همه این سؤال‌ها را برای  خودتان جواب بدهید برای این سؤال‌ها جواب‌های منطقی پیدا بکنید که بتوانید توسعه بدهید کسب‌وکارتان را حتی از دوستانتان سؤال بکنید.

محصولتان را کجا و به چه کسانی می‌خواهید بفروشید آن‌وقت مطمئن باشید. شما آن میوه خاص مثلاً مجلات تخصصی سینمایی و فلان و این‌ها را نمی‌توانید توی محلات معمولی شهرهای بزرگ و خیلی از محلات ضعیف شهرستان یا توی روستا بفروشید چون آنجا نه جایش مناسب است نهمشتری خاص دارد یعنی هیچ کسی نمی‌آید مثلاً آنجا شصت هزار تومان برای یک مجله سینمایی پول بدهد یک مبلغ بیشتری برای یک کیلو میوه بدهد.

بازهم داستان ساده از ایجادسود برای محصول با ایجاد ارزش افزوده برای مشتری

یک ایده دیگر برای شما عزیزان بگم. که شاید برای شما عزیزان جالب باشد. و از اهمیت ارزش‌افزوده ایجادکردن و درک اهمیت اینکه محصول را کجا و به چه کسانی بفروشیم. موثر باشد. چند سال پیش رفتم خانه برادرم تهران، بعد همین‌طوری رفتم سوپرمارکت یک چیزی خرید بکنم بروم دیدن برادرم. دیدم توی یخچال سوپرمارکت انار دانه کرده فصل بود. انار بسیار با کیفیت و دانه درشتی را بسته‌بندی کرده بودند ، در بسته‌های دویست گرمی، خیلی هم خوشم آمد گفتم این موقع شب هم خیلی خوب است دست‌خالی نروم پیش برادرم،

برادرم هم خیلی خوشش آمده بود. گفت چقدر جالب من از فردا شب بروم بگیرم. حوصله ندارم بروم، انار بخرم و دانه کنم و این‌ها آماده است. جالب است. دقیقاً چند روز بعدش وقتی داشتممیوه می خریدم. قیمت انارها را توی میوه‌فروشی محل پرسیدم. دقیقاً پنج، شش برابر آن هزینه خرید یک بسته انار دویست گرمی بود. حتماً محصول و خدمتتان را خاص انتخاب بکنید و این سؤال را جواب بدهید محصول خودم را کجا و به چه کسانی بفروشم که شانس بیشتری برای فروختن داشته باشم. محل ارائه محصول و انتخاب مشتریان هدف بسیار مهم است. البته دقت کنید. مکان که خیلی در این مقاله به ان توجه کردم. فقط منظور محل فیزیکی کسب و کار نیست.

انتخاب مکان ارائه محصول

امیدوارم قدم سی و هشتم محصول و خدمتم را کجا و به چه کسی بفروشم. برای شما مفید بوده باشد. ممنون می‌شوم که از سایت و کانال یوتیوب سعید کاظمی بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی در هر نقطه از این دنیای پهناور تجربه دارید. یک ویدئو یا پادکست 15 تا 45 دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.

برای مطالعه قدم سی ام و هفتم اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم سی و نهم اینجا کلیک کنید.اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید. منتظر نظرات ارزنده شما عزیزان هستم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *