قدم سی و هفتم چطور کالا و خدماتی ارائه بدهم
برای شنیدن فایل صوتی قدم سی و هفتم چطور کالا و خدماتی ارائه بدهم از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.
قدم سی و هفتم چطور کالا و خدماتی ارائه بدهم
سلام به همه دوستان امیدوارم روز خوبی را شروع کرده باشید امروز با گام قدم سی و هفتم چطور کالا و خدماتی ارائه بدهم در خدمت شما عزیزان هستم. عنوانی که برای امروز صحبت میخواهیم بکنیم در مورد چطور کالا و خدماتمان را تأمین بکنیم می باشد. خیلی وقتها ما تجربه نداریم و آموزش خوبی هم ندیدیم و خیلی وقتها با تصورات ذهنی خودمان شروع میکنیم به تأمین کالا و خدمات برای مشتریمان و فکر میکنیم. مثلاً مشتریمان به این کالا و خدمات ما نیاز خواهند داشت اما وقتی که کسبوکار را شروع میکنیم یا مثلاً یک محصول خیلی زیادی را فراهم میکنیم میبینیم شدیداً برای فروش به مشکل برمیخوریم یعنی واقعاً چگونه و چطور کالایی را ما چطور کالا و خدماتی را ارائه بدهیم.
تحقیق اولیه برای انتخاب محصول یا خدمات در بیزینس
خیلی مهم است واقعاً انتخاب این مرحله قدم یعنی قله سوم در بزینس، باید تلاش کنیم در انتخاب محصول نهائی و نوع خدمات طوری باشد که واقعاً بازاری در آینده برای فروش داشته باشد. خوب خیلی از آدمهایی که قبلاً این کار را کردهاند یا اگر گوشه بازار آدمهایی که تجربه دارند از خود مشتریها اطرافیان، دوستان، فامیل اگر بگویی من این خدمت را بدهم کسی میخرد از توی اینترنت تحقیق بکنید.

گول یکی از بهترین مکانها برای شناخت ذهنیت مشتریان است
تحقیق زیادی بکنید توی گوگل تِرِند بروید مثلاً ببینید این کلمه چقدر سرچ میخورد و بین پنج عنوان مختلف توی گوگل جستجو بکنید کسهایی که آنالیز گوگل بلد هستند از آنها کمک بگیرید و خواهش بکنید ببینید مثلاً این کلمات آیا جزء جستجوهای مردم در طول سال هست یا نیست. خوب یک دیتای بسیار خوبی توی گوگل وجود دارد. و آنهایی که دسترسی به آنالیز گوگل دارند هزینههای ماهیانهاش را شارژ میکنند و به آن دسترسی دارند می توانند به شما کمک کنند. ولی سادهترین روش استفاده از گوگل تِرِند رایگان است. راحت میتوانید بروید داخل گوگل ترند و کلمه مورد نظر را یا هر چیزی که به ذهنتان میرسد را جستجو کنید.
با فروش محصول ارزان و بی کیفیت هیچ وقت برند نمی شوید
حالا این که یک بحث دیگر هم که بر اساس تجربه واقعاً بهتان میگویم من خواهش میکنم این تصور که ما محصول ارزان و غیر برند بیاوریم خوب میتوانیم بفروشیم را از ذهنتان بریزید دور، شاید توی بعضی از شهرها توی بعضی از مناطق شهرهای بزرگ بتوانید حالا لباس مثلاً ارزانقیمت بیاورند پیراهن و شلوار خیلی بیکیفیت بیاورید یا جنس چینی درجه چند بیاورید و بتوانید بفروش هم برسانید.
اما مطمئن باشید در درازمدت اصلاً شما مشتری موج دوم، مشتری وفادار مشتری که شما را به دیگران ارجاع بدهد. نخواهید داشت. شما فقط با فروش کیفیت است که میتوانید برندتان را جا بیندازید و امیدوار باشید که امسال هم اگر صد تا مشتری داشتید سال بعد بشود دویست تا و سال بعدتر این دویست تا دویست نفر دیگر را علاوه بر این که خودشان میآیند دویست نفر دیگر را هم برای کسبوکار شما بیاورند و موفقیت شما هی روزافزون بشود. و رشدتان و بهبود مستمرتان ادامه پیدا بکند.

حتماً یعنی کالایی را بخرید که خودتان حاضر باشید بخرید.
یعنی کالایی را بیاورید که توی مجموعهتان خدمتی را ارائه بدهید که خودتان حاضر باشید برای آن کالا و برای آن خدمت پول بدهید من اگر بروم مثلاً توی فروشگاه یا وبسایت کامپیوتری که دارم توی دکونزو مثلاً لپتاپ ارزان بیاورم لپتاپی که خودم میدانم حاضر نیستم این را برای خواهر خودم خانواده خودم برادر خود، برای زن و بچه خودم تأمین بکنم این را نمیتوانم بفروشم این را مطمئن باشید بهراحتی فروخته نخواهد شد. چون کیفیت خیلی موضوع مهمی است حتماً چیزی را بیاورید که خودتان حاضر باشید برای آن پول بدهید و آن را حاضر باشید به دوستان و خانوادهتان معرفی بکنید.
این را به تجربه به شما عزیزان میگویم من موس آوردم شاید سالهاست توی ویترین ما هست یعنی سالهاست جمعشان کردیم دیگر ریختیم توی کارتن دیگر مشتری میآید مثلاً یک جنس خیلی ارزان میخواهد خیلی بهندرت دیگر یا مثلاً لپتاپ میبرد میگوید آقا یک دو دانه موس هم به ما اشانتیون بدهید. از آن موسها به آنها بدهم. نه این که اشانتیون هم جنس بد ارائه بدهد.مثلاً بهشان میگویم موس ارزان دارم میخواهی دو، سه تا دانه بهت بدهم.

اگر خدمتی هم میدهید خدمت ارزان و بیکیفیت ارائه ندهید.
نگاه بکنید اگر یک موقع خدمات شما ارزان هست. ولی بههرحال یک کیفیت حداقلی دارد. شما الان بسیاری از ایرلاینهای ارزانقیمت در آسیا مثلاً در ایراِیشیا یا توی اروپا رایان ایر اینها خدمات میدهند ولی آمده از یکبخشی از خدماتش کم کرده است. هواپیماهایش را ارزانتر کرده است. مهماندارش را کاهش داده است. خدمات لاکچری مثل امارات و قطر ایرویز ارائه نمی دهد.
محصول یا خدمت با کیفیت بفروشید.
ولی من همیشه موافق برندسازی باکیفیت هستم چون کیفیت است که مشتری برای آدم میآورد من آموزشی که میدهم باید حتماً آموزش من هدفمند باشد به درد کسی بخورد من یک آموزشی به شما عزیزان ارائه می دهم که دقیقاً این آموزشها را به فرزندان خودم هم میدهم. یعنی به بچههای خودم هم همین آموزش را میدهم، به کسبوکار خانمم همین آموزش را میدهم و به شما هم اینها را آموزش میدهم و لذت میبرم. خود من اگر کسی این آموزش را دلی میآمد اینطوری به من آموزش میداد حاضر بودم برایش هزینه هم بکنم و بگویم آقا ایرادی ندارد من این آموزش را میگیرم یعنی منظورم این آموزش را از نظر خودم ارزشمند میدانم که در اختیار دیگران بگذارم.
محصولی ارائه بدهید که حاضر باشید به خانواده خودتان هم پیشنهاد کنید.
وقتی برای خانواده خودم برایش ارزش قائل هستم بگویم این چیزی مفید است خواهد بود و به دردشان میخورد مطمئن باشید کیفیت برای شما مشتری درازمدت خواهد آورد و حتماً مشتری این احساسی که در زمان فروش خدمت یا محصولتان بهش ارائه میدهید را درک خواهد کرد شما وقتی یک محصول باکیفیت دارید چنان با انرژی میتوانید در موردش صحبت بکنید. چون از فروشش دارید لذت میبرید یک پکیج آموزشی عالی دارید از فروشش لذت میبرید آنوقت است که شما میتوانید آن احساس را به مشتریات انتقال بدهید کیفیت بفروشید.
امیدوارم قدم سی و هفتم چطور کالا و خدماتی ارائه بدهم. برای شما مفید بوده باشد. ممنون میشوم که از سایت و کانال یوتیوب سعید کاظمی بازدید بفرمایید و این محتواها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا آموزشی اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.
برای مطالعه قدم سی ام و ششم اینجا کلیک کنید و برای مطالعه قدم سی و هشتم اینجا کلیک کنید.اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.موفق و پیروز باشید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.