انتخاب محصول

قدم سی و چهارم محصول یا خدمت شما عمومی، تخصصی یا مرجع است

برای شنیدن فایل صوتی قدم سی و چهارم محصول یا خدمت شما عمومی، تخصصی یا مرجع است از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.

قدم سی و چهارم محصول یا خدمت شما عمومی، تخصصی یا مرجع است

سلام به همه دوستان با گام سی و چهارم و با موضوع محصول یا خدمت شما عمومی، تخصصی یا مرجع است در خدمتتان هستیم. در ادامه بحث انتخاب محصول یک موضوع ذهنی را برایتان باز کنم یک موضوعی که باید توی انتخاب محصول یا خدمت خیلی به آن توجه داشته باشید. شاید در ابتدا نتوانید به آن محصول یا خدمت نهایی برسید. ولی گوشه‌ای از ذهنتان را مشغولش داشته باشید. شاید هر نفر محصول یا خدمتی را بتواند همان ابتدا ارائه بدهد. ما هر خدمت یا محصولی را به‌ سه روش عمومی ، تخصصی یا به‌ صورت مرجع تولید یا ارائه می دهیم. موضوع یک مقداری پیچیده شد.

یک مثال برای ارائه نحوه انتخاب محصول یا خدمات

بگذارید یک مثال بزنم که باورپذیرتر باشد و بهتر متوجه بشوید برای آموزش زبان انگلیسی خیلی از آدم‌ها می‌روند لیسانس یا فوق‌لیسانس زبان انگلیسی داخل دانشگاه‌های ایران می‌گیرند ولی خوب عملاً هیچ کشور خارجی زندگی نکردند. البته که دیگر که توی دوره و زمانه ما با فضای اینترنت دیگر خیلی نیاز نیست شما بروید توی آن کشور زبان را یاد بگیرید همین حجم عظیمی از محتوای زبان انگلیسی توی اینترنت وجود دارد. خوب این آقا یا خانم جوان هر سنی که باشد می‌رود توی کانون زبان شروع می‌کند.تدریس زبان، اینجا می‌شود بخش عمومی یعنی رأس یک‌ساعتی می‌رود مثلاً پنج ساعت، ده ساعت، بیست ساعت تدریس می‌کند. و در ازای آن هزینه می گیرد. یک عدد قابل‌قبول مثلاً متوسط می‌گیرد و این می‌شود معلم عمومی زبان،

انتخاب محصول برای صادرات

آموزش زبان تخصصی

اما یک معلم زبان هست که همین‌طوری که دارد توی کانون زبان کار می‌کند می‌رود. تخصصی مثلاً زبان تجار را یاد می‌گیرد زبان انگلیسی مخصوص تجار، مخصوص کودکان، مخصوص وکلا، مخصوص پزشکان بعد شروع می‌کند. بازاریابی کردن در بین مشتری‌های خودش یعنی مشتری‌هایی که توی کانون زبان می‌آیند. این آدم‌ها را گلچین می‌کند می‌گوید اگر شما تاجر هستید. توی پیج اینستاگرامش، توی سایت، توی آپارات می‌گوید من کلاس‌های خصوصی مخصوص تجار دارم،

مخصوص وکلا یا پزشکان یا هر شاخه‌ای علمی و تخصصی هر شاخه کاری که هر نفر به نتیجه برسد. که توی آن بخش از بازار دست تویش کم است و شروع می‌کند تخصصی درس دادن مطمئناً یک نفری که دو ساعت کلاس خصوصی به یک وکیل درس می‌دهد حالا به طور مثال می‌گویم اگر در کانون زبان دوتا صد و پنجاه هزار تومان یا صدهزار تومان می‌گیرد مطمئناً دیگر آن کلاس خصوصی برای آن تاجر که منابع درآمدی بهتری هم دارد دیگر سیصد هزار تومان نیست. مطمئناً ساعتی پانصد هزار تومان است. شاید بتواند خیلی برند بشود به ساعتی یک میلیون تومان هم باشد یعنی دو ساعت دو میلیون تومان می‌گیرد یعنی یک‌دفعه درآمدش چهار یا پنج برابر می‌شود.

اموزش زبان تجارت

آموزش زبان به عنوان یک مرجع

اما یک عده دیگر می‌روند خودشان را مرجع می‌کنند مثلاً چه؟ مثلاً زبان نصرت یک روش آموزشی ابداع می‌کند یا می‌رود به فرض هزاران روش آموزشی توی خارج از کشور را می‌آید تحلیل می‌کند بعد با داخلی‌ها مقایسه می‌کند بعد می‌گوید این روش به شکل تخصصی در دنیا آموزش‌ داده‌ شده است.  داخل ایران کسی کارنکرده است اینجا چه چیزی می‌شود؟ می‌شود مرجع این می‌شود مرجع برای آموزش زبان.

و خیلی از آدم‌ها هستند الان می‌بینید دکتر منوچهر زاده را اگر درست بگویم مثلاً یک روش آموزشی دارد آموزش زبان در بیست جلسه حالا من نمی‌دانم آیا شدنی است یا خیر که من باور نمی‌کنم زبان یک چیزی است که حداقل سه تا پنج سال برای آدم بالای نه سال زمان می‌برد تا یک زبانی یاد بگیرد. اما به هر حال کلی در دنیای مجازی سر و صدا به پا کرده.

نصرت مرجع اموزش زبان

فروشندگان و تامین کنندگان مرجع قیمت را تعیین می کنند

در این روش یک نفر یا شرکت تصمیم می گیرد. که مرجع باشد. یعنی که محصولی یا خدمتی که انتخاب می‌کند. باید بدانید که کجای بازار هستیم آیا محصول یا خدمت ماعمومی هست، آیا ما متخصص؛ آن هستیم یا می‌توانیم مرجع باشیم یعنی همه می‌گویند آقا مثلاً فلانی، فلان محصول را دارد فلان خدمت را دارد دیگر جای دیگری نروید مثلاً با آن کیفیت آن چیز آن مرجع بازار آن است قیمت را آن تعیین می‌کند در کل کشور مثلاً موبایل تاچ در کل ایران قیمت موبایل را این مجموعه سایتش و پیجش تعیین می‌کند.

امیدوارم قدم سی و چهارم محصول یا خدمت شما عمومی، تخصصی یا مرجع است برای شما مفید بوده باشد. ممنون می‌شوم که از سایت، کانال یوتیوب سعید کاظمی بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل مهاجرت، تجربیات کسب و کاری و بیزینسی اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.

برای مطالعه قدم سی ام و سوم اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم سی و پنجم اینجا کلیک کنید.اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.موفق و پیروز باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *