قدم شصت و هفتم قیف فروش

برای شنیدن پادکست قدم شصت و هفتم قیف فروش  از طریق لینک ذیل اقدام نمائید.

قدم شصت و هفتم قیف فروش

سلام سعید کاظمی هستم و امروز در قدم  شصت و هفتم می‌خواهم در مورد قیف فروش با شما صحبت بکنم. خب بحث‌های زیاد و خیلی تخصصی در مورد قیف فروش انجام می‌شود من می‌خواهم خیلی به زبان ساده به شما مفهوم قیف فروش را توضیح بدهم. چهار مرحله قیف فروش را آگاهی، علاقه، تصمیم و اقدام   تقسیم می‌کنند.

هر مرحله نیاز به رویکرد متفاوتی از سوی شما دارد، زیرا نمی‌خواهید پیام اشتباهی را در زمان اشتباه ارسال کنید. مثل این است که پیشخدمت قبل از اینکه حتی نوشیدنی و پیش‌غذا سفارش دهید از شما می‌پرسد برای دسر چه می‌خواهید. بیایید هر مرحله در قیف فروش را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

خوب قیف فروش از آگاهی آغاز می‌گردد.

 در مرحله اول شما باید اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی (اَورنِس) از محصول یا خدمت خودتان را برای مشتری انجام بدهید؛ یعنی به مشتری  اطلاع بدهید و او را با برند، خدمت و محصول خودتان آشنایش کنید. یعنی شما از تمام روش‌های بازاریابی به‌خصوص بازاریابی درون‌گرا و برون‌گرا استفاده می‌کنید. تا مشتریان وارد قیف فروش شما بشوند.

چگونه این اطلاع‌رسانی و آگاهی را انجام بدهیم

اینجا یک سؤال خیلی مهم و اساسی پیش می‌آید. خوب ما از چه روشی محصول یا خدمت خودمان را به اطلاع مشتریان برسانیم. این مرحله‌ای است که بسیاری از کسب‌وکارها با هزینه‌های بسیار زیاد و بدون داشتن استراتژی خاصی وارد آن می‌شوند. اما متأسفانه موفق نمی‌گردند. شما قبل از هر کاری باید دقیق پرسونا مشتری خود را شناسائی کنید. کاملاً باید بدانید که به کدام مشتری قرار است اطلاع‌رسانی کنید که در نهایت به فروش شما ختم بشود. اینجا باید به این سؤال اساسی پاسخ بدهید که آیا لازم هست که به تمام مردم اطلاع‌رسانی کنم. مطمئناً جواب خیر است. شما باید دقیقاً با کمک یک کوچ حرفه‌ای و یک مشاور بازاریابی و کنترل دقیق هزینه‌ها اقدام به اطلاع‌رسانی به مشتریان احتمالی خود کنید.

 ما از هر روشی که می‌تواند شامل crm ، ارجاع، شبکه‌سازی، پاسخگویی به مشتریان یا روش‌ها و  تکنیک‌های فروش، تبلیغات و استفاده از تمام ساختار بازاریابی باشد.

AWARNECE  یا آگاهی را ایجاد کنیم و باید تمام تلاش ما این باشد که ابتدا و انتهای قیف ما یعنی ورودی (مخاطب) و خروجی‌اش (مشتری) به هم دیگر شبیه باشد؛ یعنی هرچه تعداد افرادی که با محصول یا خدمت ما آشنا می‌شوند و در نهایت خرید را انجام می‌دهند بیشتر باشد. ما یک قیف فروش موفق خواهیم داشت.


علاقه در قیف فروش:

هنگامی که مصرف‌کنندگان به مرحله علاقه در قیف فروش می‌رسند، در حال تحقیق، مقایسه خرید و فکرکردن روی گزینه‌های خود هستند. اکنون زمان آن است که با محتوای باورنکردنی که به آنها کمک می‌کند، وارد شوید، اما به آنها نمی‌فروشید. اگر از همان ابتدا محصول یا خدمات خود را با  فشار زیاد و تبلیغات در معرض دید مشتری قرار دهید، در نتیجه مشتریان بالقوه را فراری خواهید داد.هدف در اینجا این است که تخصص خود را ارائه کنید، به مصرف‌کننده کمک کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرد و به هر طریقی که می‌توانید به او کمک کنی. تا در خرید محصول یا خدمت شما تصمیمی آگاهانه بگیرد.  

تصمیم‌گیری در قیف فروش:

 مرحله تصمیم‌گیری قیف فروش زمانی است که مشتری آماده خرید است. او ممکن است دو یا سه گزینه را در نظر بگیرد. امیدواریم با اجرای دو مرحله قبلی شما هم جزو گزینه‌های مشتری باشید. این زمان برای ارائه بهترین پیشنهاد است. این می‌تواند حمل‌ونقل رایگان باشد، زمانی که بیشتر رقابت شما هزینه می‌شود، یک کد تخفیف یا یک محصول جایزه، درهرصورت، آن را آن‌قدر غیرقابل‌مقاومت کنید که مشتری  شما نتواند منتظر استفاده از آن باشد. عمل در انتهای قیف فروش، مشتری عمل می‌کند. او محصول یا خدمات شما را خریداری می‌کند و بخشی از اکوسیستم کسب‌وکار شما می‌شود

چه افرادی سریع‌تر از انتها قیف خارج می‌شوند.

اگر کسی از ارجاع بیاید سریع‌تر به انتها قیف می‌رود و سریع‌تر به خریدار تبدیل می‌شود، بعضی‌ها از تبلیغات آمده‌اند و به آن خدمت و محصول ما نیاز دارند این افراد نیز سریع‌تر از انتهای قیف خارج می‌شوند یعنی خرید خود را نهائی می‌کنند.

سیکل بازگشت در قیف فروش

 نکته‌ای که بسیاری از بازاریاب‌ها تأکید می‌کنند این که می‌گویند انتهای قیف نباید این‌طوری باشد که طرف خرید کند و در نهایت خارج و رها بشود انتهای قیف دوباره باید برگشت داشته بشود. یعنی مشتری را باید با انواع روش‌های مختلف برای خرید  مجدد تشویق کنیم. ارتباط با مشتری یعنی تکرار در خرید باید حتماً انجام بشود و همیشه می‌گویند اصلاً سود از فروش دوم و سوم به بعد شروع می‌شود.

مفهوم قیف فروش چه بود؟

 قیف فروش را من سعی کردم بسیار ساده مفهومی و راحت بهتان بگویم و اگر بسیار تخصصی بخواهیم خب اساتید زیادی توی اینترنت در مورد قیف فروش صحبت کردند یک ذهنیت است، یک مفهوم است حالا این که خیلی رویش حساس باشیم و مثلاً برایش وقت بگذاریم و این‌ها نخیر اصلاً نیازی نیست؛ چون از تمام این روش‌هایی که می‌گویم و آن برنامه‌ریزی‌هایی که برای خودتان انجام می‌دهید از تمام تکنیک‌هایی که گفتم خدمتتان تا اینجا کامل می‌رویم جلوتر و در ادامه خواهیم گفت.

 از هر روشی که به بودجه شما بخورد و از هر ابزار دیجیتالی، فیزیکی و روش‌های تبلیغاتی که بتواند آگاهی‌رسانی بیشتری به مشتری انجام بدهید، می‌توانید اعتمادسازی و سپس جذب کنید مشتری را و همه اینها در انتها به فروش ختم بشود به آن می‌گوییم قیف فروش، قیف فروش دارد ذهن ما را آماده می‌کند که ما از تمام سبک‌ها و روش‌ها برای آگاه‌سازی مشتری باید استفاده بکنیم. یعنی هر روش و هر مسیری که مشتریان احتمالی ما انجام قرار دارند. البته همه این روش‌ها لزوماً پولی نیست و خیلی از روش‌ها می‌تواند با استفاده از انواع سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشد که نیاز به پرداخت هزینه ندارند و بیشتر به تولید محتوای ارزشمند و قابل‌اعتماد و معتبر بستگی دارد.  

امیدوارم قدم شصت و هفتم قیف فروش برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

ممنون می‌شوم که از کانال یوتیوب saeidkazemi بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم. برای مطالعه قدم شصت و ششم crm اینجا کلیک کنید و برای مطالعه قدم شصت و هشتم اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *