قدم هفتاد و سه استراتژی تولید محتوا
برای شنیدن پادکست قدم هفتاد و دوم ایجاد ارزش با تولید محتوا از طریق لینک ذیل اقدام نمائید.
قدم هفتاد و سه استراتژی تولید محتوا
سلام به همه دوستان عزیز با گام هفتاد و سوم در خدمتتان هستم امروز میخواهم در مورد استراتژی تولید محتوا صحبت کنم در قدم هفتاد و دوم آمدم در مورد اهمیت محتوا، ایجاد ارزش و ارائه تخصص خیلی با جزئیات زیادی با هم دیگر صحبت کردیم. یاد گرفتیم در تولید محتوا باید برنامه و هدف داشته باشیم.

انتخاب موضوع برای شروع تولید محتوا
من پیشنهاد میکنم ابتدای راه شما صد عنوان که میتوانید محتوا تولید کنید را روی کاغذ یا در فایل اکسل برای خودتان یادداشت بکنید. بگذارید مثل همیشه یک مثال بزنم؛ مثلاً شما فروشگاه لوازمخانگی دارید برند سامسونگ شما باید توی این صد محتوا، سی تا محتوا در مورد یخچال، سی تا محتوا در مورد اجاقگاز، سی تا محتوا مثلاً در مورد مایکروفر، مایکروویو، یک ده تا محتوا در مورد جاروبرقیهای مختلف سامسونگ توی یک لیست یادداشت بکنید. بعدازاین باید عنوان برای هرکدام از موضوعات تهیه بکنید. حالا شروع به جمعآوری اطلاعات بکنید. اگر تخصصی به زبان انگلیسی یا به زبان دیگری دارید توی یوتیوب یا توی اینترنت جستجو بکنید کامل محتواهای همکارهایتان را بررسی کنید. آنها چطوری محصول خودشان را معرفی و ارائه میدهند.
بعد کل مطالب جمعآوری شده را به متن تبدیل بکنید متنش را چندین مرتبه بخوانید بعد تنهایی برای خودتان یک محتوا را تنها یا برای جمعی از همکارها یا شاگردهایتان ارائه بدهید خیلی طولانیاش نکنید سه دقیقه تا ده دقیقه بعد یکمرتبه بهصورت پادکست یا ویدئو ضبط بکنید چندین مرتبه آن ضبطشدهتان را گوش بکنید تا بتوانید با این اتمسفر آشنا بشوید حالا متنش هم را ارائه بدهید و هم فایلش را ارائه بدهید.
چه نوع محتوائی تاثیر بیشتری می گذارد
اگر ویدئو بگذارید که خیلی تأثیرش از هر محتوای دیگری بیشتر است احساس اطمینان برای مشتری ایجاد میکند ویدئو معمولاً صد و بیست مرتبه بیشتر از یک متن دیده میشود؛ اما بعضی از محصولات این هست که مثلاً محصولات خاص محتواهایش و اطلاعاتش خیلی مهم است؛ مثلاً یک لپتاپ خیلی مشتری دوست دارد اطلاعات کامل با جزئیات آنجا بخواند مطالعه بکند. اما باز ویدئواش لپتاپ هم باشد. ویدئوی آن را هم نگاه میکند تصویر شما اگر توی ویدئو باشد احساس خوبی در خریدار و فروشنده ایجاد میکند.
داشتن استراتژی در تولید محتوا
شما حتماً باید استراتژی و تقویم برای جمعآوری و تولید محتوا داشته باشید. اگر تنها هستید حداقل صد تا محتوا برای سال اول برنامهریزی بکنید و جاهایی که قرار است این محتواها توزیع بشود مشخص بکنید.
نوع محتوا را طبق استراتژی که خدمتتان توضیح دادم کامل مشخص کنید و وقتش رسیده که شروع بکنید خیلی حرص نزنید که وای که من باید صد تا دویست تا تو ماه اول محتوا تولید کنم. نخیر اصلاً اینطوری نیست همانطور که توی درسهای اول گفتم به اثر مرکب اعتقاد داشته باشید آرام، آرام کار را انجام بدهید هفتهای یکی، دو تا محتوا بگذارید؛ ولی تخصصی انجامش بدهید؛ مثلاً در اینستاگرام میگذارید هشتکهای مناسب بگذارید یک کپشن خوب برایش بگذارید و استوری بکنید.

برای محتوا تولیدی تبلیغات کنید
اگر پول دارید برای محتوای تولیدی یک مقداری تبلیغات بروید. به میکرو اینفلوئنسرهای مرتبط با شغل خودتان آگهی بدهید. مثلاً توی شهر خودتان یا در کشور و محلی که کار میکنید توی محله و منطقه خودتان کسانی که معروفتر هستند. مثلا میکرو اینفلوئنسرهای هستند که هزینههای مناسب و مبالغ جزئی میگیرند. تا پیج و محتوای شما را تبلیغ بکنند.
البته اولش باید نه ده تا محتوای اولیه توی صفحهتان بگذارید؛ یعنی با یک دانه، دو دانه محتوا تبلیغات نروید. نکته بعدی این است که دقت بکنید بهجای تعداد زیاد محتوا و توجه به کمیت، به کیفیت باید بیشتر توجه بکنید؛ یعنی از این که مثلاً پانصد تا محتوا داشته باشید؛ ولی هیچ ارزشی نداشته باشد پنجاه تا محتوای باارزش توی یک سال تولید بکنید مطمئناً خیلی مهم تراست کاملاً برنامهریزی و هدف داشته باشید خیلی ایدئالگرایی نکنید. مثلاً کاور آنچنانی بزنم، شعار تبلیغاتی بزنم حتی اوایلش اگر یک آدم مثلاً فریلنسر با قیمت مناسب یک محتوایی برایتان تولید میکند با قیمت مناسب همان کار را بکنید خیلی حساسیت نداشته باشید که حتماً محتوای گران قیمتی با هزینههای خیلی زیاد تولید بکنید.
مردم تفاوت محتوا تخصصی و آماتور را تشخیص میدهند
مردم کاملاً متوجه میشوند که شما متخصص و صادق هستید و توی این تخصصتان صداقت دارید و هدفتان کمککردن باشد نگاه بکنید همانطور که توی بازاریابی درونگرا گفتم حتماً باید هدفتان کمککردن باشد وقتی که شما کمک بکنید. تخصصی به مردم راهنمایی بکنید بعد به فروش ختم میشود. شما باید آنقدر اعتمادسازی بکنید و آنقدر مشاوره به مشتری بدهید. تا مشتری به شما اعتماد کند.

ما با تولید محتوا اعتماد مشتری را جلب می کنیم.
یعنی دقت بکنید توی فروش یک نکته خیلی کلیدی نمیدانم خدمتتان گفتم یا خیر اول باید اعتماد ایجاد بشود نباید همه فکر و ذکرتان فقط فروختن محصول یا خدمت باشد شما باید احساس نیاز و درد مشتری را برآورده بکنید. شما اصلاً باید هر مشتری هر مخاطبی را آنطوری برایش محتوا تولید بکنید که احساس بکنید میخواهد یک کمک به او بکنید اصلاً هدفتان فروختن نباشد فروختن خودش بعد از آن احساس خوبی که برای مشتری ایجاد میشود و مخاطب ایجاد میشود اتفاق خواهد افتاد و حتماً برای تولید محتوا برنامهریزی بکنید حتی اگر امکانات مالیاش را دارید خب کمک بگیرید از یک جوانهایی که الان خیلی فعال هستند تو زمینه تولید محتوا از آنها کمک بگیرید که انشا الله بتوانید موفق بشوید و کسبوکارتان را رونق بدهید روز خوبی داشته باشید.
امیدوارم قدم هفتاد و سه استراتژی تولید محتوا برای شما عزیزان مفید بوده باشد.
ممنون میشوم که از کانال یوتیوب saeidkazemi بازدید بفرمایید و این محتواها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم. برای مطالعه قدم هفتاد و دوم ایجاد ارزش با تولید محتوا کلیک کنید و برای مطالعه قدم هفتاد و چهارم آموزش اینستاگرام اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.