پاسخگوئی در کسب وکار

قدم هفتاد و نهم اهمیت پاسخگوئی در بیزینس

قدم هفتاد و نهم اهمیت پاسخگوئی در بیزینس

برای شنیدن پادکست قدم هفتاد و هشت تبلیغات در دنیای مجازی از طریق لینک ذیل اقدام نمائید.

سلام به همه دوستان عزیز سعید کاظمی هستم و با گام هفتاد و نهم از دوره آموزش کسب‌وکار خدمتتان هستم امروز آخرین درس مربوط به فضای مجازی را می‌خواهم خدمتتان بگویم. می‌خواهم یک موضوع خیلی مهم در فضای مجازی را خدمتتان بگویم بحث پاسخگویی در دنیای مجازی ;i بسیار، بسیار مهم است تأکید می‌کنم.

پاسخگوئی سریع به مشتری

پاسخگویی سریع، تخصصی به مشتری خیلی اهمیت دارد بلافاصله مشتری را جذب می‌کند وارد قیف فروش شما می‌کند و خیلی احتمال دارد فروشتان را زیاد بکند بگذارید یک تجربه واقعی بهتان بگویم ما تو چند ماه اولی که سایتمان را راه انداختیم یک نیچ یا گوشه‌ای بازار را در سایت خودمان انجام می‌دادیم که خیلی از سایت‌های بزرگ انجام نمی‌دادند ما به مشتری مشاوره رایگان برای خرید لپ تاپ می‌دادیم. به ظاهر کار عالی به نظر میاد. اما خیلی کار سختی است؛ مثلاً به‌ظاهر می‌گوییم خب ما مشاوره می‌دهیم؛ ولی وقتی که تماس‌ها برای ورودی برای هر نفر روزانه از صد تا بیشتر می‌شود دیگر خب آن همکار ما واقعاً توان و زمانش دیگر نداشت حتی ما تا نیمه‌های شب هم تماس داشتیم که دیگر من به همکارهایم گفتم آقا ما دیگر تعهدی نداریم از دوازده شب تا هشت صبح، پاسخگو باشیم. من خیلی دیدم تحت‌فشار بودند حتی ما نیمه‌شب هم پاسخگو بودیم. و پاسخگوئی که نیمه‌شب انجام می‌شد به نسبت فروش خوبی هم داشتیم.

نصب پنل ارسال سوالات مشتریان

برای رفع این مشکل یک ماژول برای امکان ارسال سوالات مشتریان نصب کردیم. که خیلی به ما کمک کرد. ما قبلاً از نسخه خارجی آن استفاده می‌کردیم رو سایتمان مشتری وقتی آنجا می‌آمد سؤالی داشت از ما می پرسند. حتما دیدید بعضی از سایت‌ها کنارشان یک هشدار باز می‌شود اگر سؤالی دارید ما در خدمتتان هستیم متأسفانه این اپلیکیشن خارجی که خیلی هم کیفیت داشت فیلتر شد ما مجبور شدیم از اپلیکیشن فارسی ان بنام رایچت فارسی‌ استفاده بکنیم این‌ها هم‌وطن‌های ما هستند اما کیفیتشان پایین است مشکلات و باگ زیاد دارند؛ ولی خب ما هم داریم ازشان حمایت می‌کنیم دارند آرام، آرام بهبود پیدا می‌کنند کیفیتشان بالا می‌رود.

شش ماه گذشته بهتان بگویم نزدیک چهارهزار پاسخگویی داشتیم به مشتری خب انگار ما چهارهزار نفر توی صد و هشتاد روز، مشتری وارد فروشگاه فیزیک ما شده است حدوداً روزی دویست و خورده‌ای اگر اشتباه نکنم عذرخواهی می‌کنم بیست و خرده‌ای پاسخگویی داشتیم و خیلی از این‌هایی که ما پاسخ دادیم به مشتری ختم شدند و خیلی‌ها را هم ما صادقانه پاسخ دادیم و  دنبال محصولی بوده که بیش از نیازش بوده است به مشتری تأکید کردیم بیش از نیازت است و اصلاً این‌طور لپ‌تاپی نیاز نداری شصت میلیون تومان تو هزینه بکنی تو یک لپ‌تاپ بیست و پنج‌میلیونی هم همان کاری که تو نیاز داری را برآورده می‌کند و خیلی وقت‌ها مشتری محصولی می‌خواهد که کمتر از نیازش بوده است به شما گفتیم باید بودجه‌ات را یک مقدار اضافه بکنی خیلی اهمیت دارد. هدف ما فقط فروختن نبوده. بلکه می خوایم مشتری ها به یک لپ تاپ خوب بر اساس نیازشان برسند.

اگر پاسخ سوالات مشتریان را دیر پاسخ دادید مشتری از دست رفته

پاسخگویی به مشتری به تأکید می‌کنم اگر توی سایت یا شبکه اجتماعی یا هر جا فعالیت می‌کنید؛ چون حضوری نیست و ارتباط مشتری تنها از طریق انلاین هست. حتماً پاسخ بدهید و سریع هم پاسخ بدهید منظور از سریع بلافاصله اولین زمان طلایی که رسید که می‌خواهید استراحت بکنید یا آن زمانی که کار عمیقتان را تعطیل کردید و می‌خواهید به شبکه‌های اجتماعی سر بزنید ارتباط با مشتری‌های را حفظ بکنید و در اولین فرصت پاسخ بدهید.

اکثر مشتریان از گرفتن قیمت شروع می کنند چکار کنیم

خیلی دقت بکنید خیلی از مشتری‌ها با قیمت شروع می‌کنند شما با منافع محصول شروع بکنید و ترکیبی از ویژگی‌ها و  منافع را برای مشتری بگوئید و در بین آن قیمت را به مشتری بگویید حس اعتماد ایجاد بکنیدابتدا مشتری باید به شما اعتماد بکند تا بعدبخرد وقتی که مشتری می‌بیند که پشت این صفحه، پشت این سایت یک سری افراد و تیم هست که سؤالات را پاسخ می دهند و راهنمایی می‌کنند. مشاورش هستند، معلمش هستند، نقش دوست را برایش بازی می‌کنند.

این‌ها لایه، لایه جلو می رود. اول مشاوره به مشتری می‌دهیم، بعد راهنمایی‌اش می‌کنی بعد آرام، آرام دوست می‌شوی همین الان دوستان زیادی داریم که همکاران من را در سایت دکونزو به اسم صدا می‌کنند؛ یعنی وقتی پیام می‌دهیم می‌گوید من فلانی هستم از بوشهر، من فلانی هستم از تهران مثلاً همکارم از شهر فلان یا شهر آمل شهرهای کوچک هم مثلاً پیام می‌دهد دستگاه فلان عمده آوردید چون دیگر دوستی ایجاد شده است. این‌ها دیگر از بحث مشاوره تخصص عبور کرده است.

اطلاعات مشتریان را حتما ثبت و ضبط کنید

خیلی بحث‌های مرتبط به پاسخگویی به مشتری خیلی مهم است توجه بکنید ما یک تجربه خیلی خوبی داشتیم من تجربه را خدمتتان بگویم حتماً با هر مشتری ارتباط برقرار می‌کنید سعی بکنید اسم، آدرس، تلفن، ایمیلش را به هر روشی که خودتان می‌دانید با تولید محتوای باارزش یا وقتی به مشتری فروختید حتی اگر کارت به کارت کرد آدرسش را که برای شما ارسال کرد توی فایل اکسل یادداشت بکنید، توی دفترتان یادداشت بکنید، تلفنش را ذخیره بکنید، اسم و فامیلش را ذخیره بکنید.

حتماً آن داستانی که فروش آقا اسماعیل را خدمتتان گفتم توی درس‌های گذشته یادتان می‌آید که بسیار مهم است اسم مشتری شما برای کمپین‌هایتان توی  crm  به‌شدت به این آمارها و اطلاعات مختلف نیاز دارید؛ مثلاً ما ً ما الان توی دکونزو ابتدای قبل از شروع سال نو برای تمام مشتریان سال گذشته و حتی مشتریانی که تا لحظه آخر آمدند خریدشان را قطعی نکردند ما هدیه می‌فرستیم.

حتماً توی این ارتباطی که مجدد باهاشان ایجاد می‌کنیم دعوت به اقدام c t a می‌کنیم یعنی دعوت به خریدشان می‌کنیم مجدد بهشان می‌گوییم ما را به دوستانتان معرفی بکنید تشکر از خرید انجام می‌دهیم حتماً یک درخواست ازشان انجام می‌دهیم تو این دعوت‌نامه توی این هدیه‌ای که برایشان برای سال نو می‌فرستیم و خیلی تأکید می‌کنیم که ما هنوز به فکر شما هستیم و واقعاً از ته قلب ازشان تشکر می‌کنیم؛ چون آنها به‌عنوان خریدار بودند که برای ما ثروت آفریدند برای ما شادی آفریدند و این خیلی مهم است؛

امیدوارم بحث‌های مربوط به تولید محتوا و بحث فضای مجازی خیلی برایتان مفید بوده باشد حتماً این نامی که می‌گویم جستجو بکنید توی اینترنت مقالات و توضیحاتش را بخوانید آقای مارکوس شریدان، ایشان خودش شرکتی داشته است که تجهیزات استخر می‌فروخته است استخر فایبرگلاس، این فراموش کرده بودم توی درس‌ها به شما عزیزان بگویم مارکوس شریدان را حتماً گوش بکنید مقالاتش را بخوانید خودش الان یکی از استادان تولید محتوا در دنیا است.

امیدوارم قدم هفتاد و نهم اهمیت پاسخگوئی در بیزینس برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

ممنون می‌شوم که از کانال یوتیوب saeidkazemi بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم. برای مطالعه قدم هفتاد و هشتم  کلیک کنید و برای مطالعه قدم هشتاد اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *