قدم پنجاه و دوم دایرکت مارکتینگ
برای شنیدن فایل صوتی قدم پنجاه و دوم دایرکت مارکتینگ از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.
ق
قدم پنجاه و دوم دایرکت مارکتین
سلام به همه دوستان عزیز با قدم پنجاه و دوم دایرکت مارکتینگ و ادامه بحث بازاریابی در خدمتتان هستم امروز میخواهم بازاریابی مستقیم را خدمتتان توضیح بدهم در سه قدم بعدی در دوره نود قدم رایگان آموزش کسبوکار، بازاریابی مستقیم یا دایرکت مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مارکتینگ را برای شما توضیح خواهم داد. این سه موضوع برای کسبوکارهای کوچک و متوسط بسیار مهم و پراهمیت است.
تعریف بازاریابی مستقیم
خیلی ساده بخواهم برای شما توضیح بدهم. تعریف بازاریابی مستقیم یعنی مستقیماً با مشتری احتمالی ارتباط برقرار کردن و فروش فوری داشتن. در این روش افراد مستقیماً از بازار هدف شناسائی و انتخاب میشوند بهگونهای که بتوان به فروش و کسب درآمد فوری رسید. بگذارید. مثل همیشه یک مثال بزنم. با دوستی برای فروش یک برج مسکونی لاکچری مشاوره میدادم. بعد از اینکه حسابی با روش بازاریابی غیرمستقیم مثل بیلبورد و تبلیغات در مجله پرواز هزینه کرده بود و به نتیجه عالی نرسیده بود. تصمیم گرفتیم.
جامعه هدف این ساختمان را در آن شهر شناسائی کنیم. (قابل ذکر هست. طبق برنامه دوستم، هدف پیش فروش کل واحدها در یک بازه زمانی کوتاهمدت و کسب نقدینگی برای خرید کل مصالح و انعقاد قراردادهای ساخت با پیمانکاران جز بود) بعد که فهرستی از تمامی پزشکان، مهندسین، وکلا، بیزینس من ها و کارخانهدارهای بزرگ تهیه گردید. یک تیم ویزیتور حرفهای قرارداد بست. تمامی مزایا و امکانات این برج را به آنها آموزش داد. به همراه هر کاتالوگ یک گلدان گل کوچک اما شیک تهیه کرد. این تیم کار خودشان را شروع کردند. با هر انعقاد قرارداد پورسانت خیلی خوبی دریافت میکردند. شاید کمتر از 30 روز 80 درصد واحدهای باقیمانده به فروش رفت.

کانالهای بازاریابی مستقیم
- بازاریابی تلفنی
- بازاریابی ایمیلی
- بازاریابی متنی (SMS).
- بازاریابی بروشور با استفاده از جعبه نامه و جزوه
- بازاریابی رسانه های اجتماعی
- فروش مستقیم
- تبلیغات آنلاین
- بروشور
- نامه های تبلیغاتی
- آگهی های روزنامه ها و مجلات
- تبلیغات در فضای باز
البته من خودم بهشخصه از تبلیغات هدفمند گوگل و تبلیغات کلیکی همسان و ریتارگتینگ بازخورد خیلی سریع و فوری گرفتم. دقیقاً صدای خودم را به مشتریانی که به دنبال خدمات من میگشتند. رساندهام و تمام تمرکزم در بازاریابی مستقیم به فروش فوری و کسب درآمد بوده، کار دیگری که من انجام دادم. تهیه فهرستی از افرادی هست که احتمال دارد خدمات یا محصول من برای آنها مفید باشد و ایجاد ارتباط مستقیم از طریق پیامک و تماس تلفنی توسط ویزیتورهای حرفهای با آنها است. البته تعدادی از افراد این لیست را خودم بهشخصه از طریق شبکههای اجتماعی یا حضوری ارتباط برقرار کردم.

مثالهایی از بازاریابی مستقیم
هنگامی که شما با کمک تبلیغات گوگل ادز و تعریف دقیق مشتریان هدف (جوانان بین 16 تا 19 سال) یک پیام مثلاً امکان تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا با شرکت در آزمون ایمت را به آنها معرفی میکنید.
وقتی با تمام کسانی که در یک همایش آموزش کسبوکار شرکت کردهاند تماس تلفنی میگیرید و آنها را برای یک دوره آموزش بیزینس کوچ دعوت میکنید.
وقتی کاتالوگ یا بروشور محصول جدید خود را برای همة مشتریان قبلی میفرستید.
زمانی که برای تمام کسانی که در شهر شما هستند، پیامک میفرستید و آنها را به افتتاح کافه بازی خود دعوت میکنید.
معرفی نمایشگاه مبلمان سالیانه در زاهدان یا ارومیه صرفاً برای شمارهای موبایل همان شهر از طریق پیامک.
فروش محصولات دریائی خاص در ویلاهای لوکس یک شهرک بهصورت فروش مستقیم

یکی از مزایای بازاریابی مستقیم مدیریت هزینهها و امکان تغییر مسیر است.
در دایرکت مارکتینگ یا بازاریابی مستقیم استارتآپها و کسبوکارهایی که تازهکار خود را شروع کردند خیلی باید هزینههای تبلیغاتی خود را بافکر و کنترل دقیق میزان برگشت سرمایه هزینه کنند. اگر صفحه اینستاگرام دارید دقت بکنید به هر اینفلوئنسری نباید تبلیغ بدهید. اینفلوئنسرهای خیلی معروف که هزینه چند ده میلیونی میگیرند. اصلاً بازخورد زیادی نخواهید گرفت. اما از مینی اینفلوئنسرهای که دههزار، بیست هزار تا پنجاه هزار دنبالکننده دارند. بیشتر جواب میگیرید یعنی بیشتر اینها با دنبالکنندههایشان در ارتباط هستند و اگر هم میخواهید تبلیغ بدهید با همین هزینههای جزئی باید تبلیغ بدهید. تا سریع به فروش ختم شود. باید میزان برگشت هزینهها را کاملاً شناسائی و بررسی کنید.
باز هم تأکید میکنم. هر یک ریال باید یک ریال یا دو ریال به شما برگرداند. باید بهموقع تغییر مسیر بدهیم تبلیغات خودتان را باید تحلیل و آنالیز بکنید. اگر دیدید خوب به جواب نمیرسد و به فروش ختم نمیشود خیلی سریع باید اقدام بکنید. نگذارید تا پایان کمپین سهماهه یا ششماهه برویم. باید بهموقع تغییر مسیر بدهیم
در بازاریابی مستقیم باید به فروش فوری برسیم.
اگر کسبوکاری فروش نداشت و فروش آنها به سود ختم نشد. مطمئناً آن کسبوکار هیچ ارزشی ندارد و عملاً کسبوکاری وجود ندارد. شما باید با کمک یک مشاور، منتور یا بیزینس کوچ متخصص روش بازاریابی مستقیم خود را شناسائی کنید. اصلاً با کله خودتان جلو نروید. شما اگر ماهیانه یک هزینه جزئی به یک مشاوره یا متخصص بازاریابی پرداخت کنید. خیلی از هزینههای شما را کنترل خواهد کرد و سریعتر به فروش خواهید رسید.
تعریف ساده بازاریابی مستقیم
خلاصهاش این میشود میگوید. مشتریان احتمالی را شناسائی کنید و با انتخاب یک روش بازاریابی مستقیم خدمت یا محصول خودتان را به آنها معرفی و در کوتاهترین زمان ممکن بفروش برسانید. شما باید دقیق و بسیار حساب شده مشتریها را شناسائی و انتخاب بکنی و پیامت را جایی بگذاری که با حداقل انرژی، هزینه و وقت به فروش ختم شود.
امیدوارم قدم پنجاه و دوم دایرکت مارکتینگ برایتان مفید بوده باشد.
ممنون میشوم که از سایت و کانال یوتیوب saeed kazemi بازدید بفرمایید و این محتواها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید.یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.
برای مطالعه قدم پنجاهم و یکم اینجا کلیک کنید و برای مطالعه قدم پنجاه و سوم اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.