بازاریابی محصول خوب

قدم پنجاه و پنجم بازاریابی برای محصول خوب

برای شنیدن فایل صوتی قدم پنجاه و پنجم بازاریابی برای محصول خوب  از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.

قدم پنجاه و پنجم بازاریابی برای محصول خوب

سلام به همه دوستان عزیز با قدم  پنجاه و پنجم در خدمت شما عزیزان جان هستم. سعید کاظمی هستم و در ادامه قدمهای رایگان آموزش کسب وکار، می‌خواهم بحث بازاریابی را یک مقداری جمع‌بندی کنم. یک سؤال ابتدا مطرح می‌نمایم که این که آیا ما برای یک محصول یا خدمت خوب هم نیاز به بازاریابی داریم. خیلی این سؤال را دوستان مختلفی از من می‌پرسند. مطمئناً شما نیاز به بازاریابی دارید. شما اگر بهترین کالای دنیا را هم دارید. من مخاطب چطور باید با این خدمت یا کالای خاص شما آشنا بشوم.

مشتری خدمت یا محصول شما را از طریق بازاریابی می خرد

 مشتری با محصول یا خدمت شما از طریق بازاریابی و زیرمجموعه‌های بازاریابی مثل تبلیغات، فروش، بازاریابی، پروموشن، ارتباطات اجتماعی، روابط‌عمومی، شبکه سازی یا نتورکینگ آشنا می گردد و بعد از آن به شما اعتماد می کند. و در نهایت از شما خرید می کند. اما چطور مخاطب یا مشتری احتمالی با ما از طریق بازاریابی و زیر مجموعه های آن با ما آشنا می گردد. ما برای مخاطب یا مشتری باید ارزش ایجاد کنیم. و آن ارزش را از طریق بازاریابی به گوش مخاطب برسانیم. و در ازای بازخورد مخاطبین بر روی بهبود مستمر کالا یا خدمت خودمان کار کنیم.

از اعتماد صحبت کردم . ما در سه نقش می‌توانیم برای مشتری ارزش ایجاد کنیم و در ازای آن ارزش مشتری به ما اعتماد می کند. یا ما نقش دوستش را داریم یا نقش معلمش را داریم یا ما نقش مشاورش را داریم. ما در این سه نقش می توانیم. برای مشتری ارزش ایجاد کنیم و در ازای آن مشتری خدمت یا محصول ما را می خرد.

چرا نشستید و به کسب و کار خودتان کمک نمی کنید

خیلی دلم می سوزه. وقتی می بینم. یک جوانی یک کسب و کار را در یک محل نامناسب راه اندازی کرده و وقتی از جلو کسب  وکارش رد می شوم. یا با آنها هم صحبت می شوم. از آنها می پرسم. برای معرفی محصولات و خدمات خودتان چکار می کنید. بعضی ها میگویند ما محصول خیلی عالی می اوریم. مشتریان خودشان ما را به مرور زمان پیدا خواهند کرد.

عملا خیلی از جوانها هیچ برنامه خاصی برای بازاریابی ندارند. و حتی بعضی ها فکر می کنند از ویزیتوری و فروشندگی صحبت میکنم. از انها می پرسم. در طول روز چه کارهائی انجام دادی می بینم. عملا وقت خودش را ساعتها به چرخیدن در شبکه ها اجتماعی و اینترنت گذرانده، و هیچ برنامه ای برای آموزش کسب و کار و بهبود تخصص خودش و بازاریابی ندارد. وقتی بازاریابی نکرده از کجا می تواند بفهمد مشتریانش چه می خواهند. و چگونه می تواند صدای خودش را به مشتریان بالقوه برساند.

یک داستان واقعی از بازاریابی در بیزینس کوچک

بگذارید مثل همیشه یک داستان از بیزینس خودم در سایت دکونزو (فروش تخصصی لپ تاپ ) برای شما عزیزان بگویم.  هشتاد درصد مشتری‌ها که برای خرید لپ‌تاپ به وب‌سایت ما مراجعه می‌کنند. به‌جرئت به شما می‌گویم حداقل اطلاعات اولیه را از کانفینگ و مشخصات یک لپ‌تاپ ندارند. واقعا  نیازی هم نیست. که دانش خرید یک لپ تاپ را داشته باشند. خیلی هم طبیعی است.  همان‌طور که من وقتی می‌روم مبل بخرم دانش لازم برای خرید مبل را ندارم. یا وقتی می‌روم تشک طبی بخرم نیازی ندارم تمام دانش تشک طبی را داشته باشم.

شاید ده درصد جامعه به معنای واقعی تخصص خرید لپ‌تاپ را دارند و  پنج درصد مردم متخصص هستند البته پاسخگویی  این متخصص‌ها خیلی سخت است.  باید آنجا دیگر نقش مشاور را نمی‌توانی بازی بکن، نقش معلم را نمی‌توانی بازی بکنی آنجا فقط باید بیای دوست بشوی باید بیایی کنارشان قرار بگیری.  هم‌سطح  آنها بشوی بعدش سؤال‌های تخصصی‌شان را همان پنج درصد حتی بعضی جا‌ها می‌گویی نمی‌دانم بگذار بروم بررسی بکنم بگذار بپرسم از بقیه تیم از بخش تعمیراتمان بپرسم از بچه‌های فنی بپرسم یا از با تجربه‌ها بپرسم. خیلی مهم است که چطوری مشتری به شما اعتماد بکند یعنی آن ارزشی که ایجاد می‌کنید باید برای مشتری‌تان اعتمادسازی کند.

اهمیت زمان، انرژی و پول در بازاریابی

در ادامه قدمها تلاش کردم. اجزا بازاریابی را با جزئیات بیشتری خدمت شما عزیزان ارائه بدهم. باز هم تأکید می‌کنم. پس حتما به بقیه قدمها هم سری بزنید و از مطالب آنها بهره مند شوید. دقت کنید. از سه فرصت طلائی زمان، انرژی و پول خود باید به شدت محافظت کنید. چون هر کدام از اینها در طول مسیر کم شود. شما و کسب و کار شما را با مشکلات جدی روبرو می کند. بازاریابی خودتان را با این سه عامل مهم هماهنگ کنید.

بگذارید مثال واقعی برای شما بزنم تو سال اول ما هفتاد و پنج میلیون تومان برای سایت هزینه تبلیغات کردیم، هزینه بازاریابی کردیم خب نوع محصول ما یک محصول خیلی گرانی است حاشیه مارجین سودش خب نسبتاً قابل‌قبول است. اما شرکا یک ریال هم درآمد برداشت نکردیم. تمام وقت هم کار کردیم. کلی انرژی گذاشتیم تولید محتوای ویدئویی، تولید محتوای متنی و کلی هزینه‌هایی که به فریلنسرها دادیم. برای مشاوره ،تبلیغات و بازاریابی تخصصی‌مان هزینه نمودیم.

اولین درآمد ما بعد از چهارده ماه به دست آمد. سایت با وجود فروش چندمیلیاردی به اولین سود رسید. این‌ها همه‌اش دلیل بر این است که صبوری کردیم. چون می‌دانیم بازاریابی زمان بر است حوصله و وقت می‌خواهد البته با کمک بازاریابی به خصوص بازاریابی دیجیتال شما خیلی زود به فروش خواهید رسید. اما نباید سریع سود را برداشت کنید. باید برای توسعه هزینه کنید. بسیاری از کسب‌وکارها بعد یک سال تا دو سال شروع می‌کند به برگشت هزینه‌های خودش را درآوردن و هزینه‌های تبلیغات ماه‌های بعد خودش را درآوردن. ما خیلی برنامه‌ریزی فصلی داریم سر هر فصل هر چه سود توی سه ما گذشته کردیم ابتدا یک بخشش را به‌صورت دلاری کنار می‌گذاریم برای تبلیغات گوگل و برای همه این‌ها هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کردیم.

بازاریابی ابزاری برای سرعت رشد بیزینس

قدم‌های بازاریابی که در درس‌های این هفته کار کردیم. یکی از ستون‌های اساسی کسب‌وکار است. واقعاً اگر کسی مفاهیمش بازاریابی را بلد نباشد نباید بیاید توی کسب‌وکار، اگر هم آمد چیزی نخواهد شد. به عبارتی رشد آن‌چنانی نخواهد کرد. برندش خیلی بزرگ نمی‌شود. شاید به ذهن شما برسد که خیلی از کاسب‌های قدیمی اصول بازاریابی را بلد نیستند. اما بیزینس‌های موفق دارند. درسته اما ضرب‌المثل داریم. پدر کاسبی می کنه پسر سود می کنه. بدون بازاریابی شما خیلی برند بزرگی نخواهید شد و سرعت رشد شما هم کم خواهد بود. هر چه علمی تر و با روش‌های حرفه‌ای‌تری جلو بروید. موفق‌تر خواهید بود. البته که خیلی از بازاری‌های قدیمی، اصول بازاریابی را در دل خود و به ‌ مرور زمان یاد گرفته‌اند. شما با کمک دنیای اطلاعات موجود در اینترنت می‌توانید، بهتر و سریع‌تر خودتان را به مشتریان احتمالی برسانید.

امیدوارم قدم پنجاه و پنجم بازاریابی برای محصول خوب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

ممنون می‌شوم که از سایت و کانال یوتیوب saeed kazemi بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.

برای مطالعه قدم پنجاهم و چهارم اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم پنجاه و ششم اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *