چرا باید محصول من را بخرید

قدم چهلم چرا باید بخرند و چرا باید از من بخرند

برای شنیدن فایل صوتی قدم چهلم چرا باید بخرند و چرا باید از من بخرند از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.

قدم چهلم چرا باید بخرند و چرا باید از من بخرند

سلام به همه دوستان امروز با گام چهلم در خدمتتان هستیم یک گام دیگر بعد از این ما در قدم سوم و انتخاب محصول داریم و انتخاب محصول عملاً تمام می‌شود در گام چهلم ما می‌خواهیم به دو تا سؤال اساسی جواب بدهیم وقتی داریم محصول یا خدمت را توی ذهنمان ایجاد می‌کنیم. بای داین به این دو سوال اساسی جواب

مثلاً من می‌خواهم کارواش سیار بزنم خوب دو تا سؤال همیشه باید از خودم بپرسم. چرا باید بخرند و چرا بای داز من بخرند. اول بگذاردی ایده کارواش سیار را برای شما توضیح بدهم. چون این کارواش سیار خیلی  ایده جالبی بود چندین سال قبل باهاش آشنا شدم می‌خواهم بیایم این سؤال را با این ایده کارواش سیار جواب بدهیم. چرا باید بخرند و چرا باید از من بخرند حالا دومرتبه تکرار می‌کنم.

قدم چهلم چرا باید بخرند و چرا باید از من بخرند

چرا باید بخرند؟ و چرا باید از من بخرند؟

منظورم این است که خدماتی مثل کارواش سیار را چرا باید بیاید یک مشتری کارواش سیار استفاده بکند و چرا باید آن را از من بخرند شما هر کسب‌وکاری راه می‌اندازید هر محصولی هر خدمتی که به مشتری ارائه می‌دهید این دو تا سؤال را جز آن ستون‌های اساسی بنویسید یک طرف نوع محصول یا خدمت و سمت دیگر به این دو سوال اساسی جواب بدهید.

اگر به خدمات تخصصی منتور یا بیزینس کوچ نیاز داشتید

حالا اگر خیلی تخصصی خواستید که از من مشاوره بگیرید خب باید قرارداد کوچینگ با هم ببندیم و من توی یک سال کوچینگ و منتورینگ را هم زمان با هم دیگر برایتان انجام می‌دهم از صفر تا صد همراهتان می‌شوم و جداول خیلی کاملی را با هم دیگر پر خواهیم کرد.. خیلی بحث توانایی‌ها، نقاط ضعف این‌ها را رویش کار خواهیم کرد. ماهی یک یا حداکثر دو جلسه بیشتر نخواهیم داشت و طول یک سال ما این جلسات را ادامه می‌دهیم تا در تمام این نه مرحله نه تا قله‌ای که من اینجا به شما درس می‌دهم آنجا با جزئیات در خدمتتان خواهم بود چطوری پیجم را راه بیندازم چه‌کارهای بکنم و همه جزئیات.

چرا مردم باید کارواش سیار تماس بگیرند و چرا با کاراوش من تماس بگیرند.

حالا از بحث اصلی‌مان خارج نشویم چرا باید از من چرا باید بخرند چرا مثلاً باید بیایند از کارواش سیار استفاده بکنند. یک قانون خیلی ساده دارد مردم امروز تنبل هستند، جواب دومش مردم امروز حوصله ندارند، جواب خیلی مهمش قوانین بسیاری از پارکینگ‌ها و مجتمع‌ها اجازه نمی‌دهند شما خودروتان را توی پارکینگ بشورید مجتمع‌های بزرگ اصلاً جزء قوانین شان است خلاصه اینجا قانون به کمک کسب‌وکار شما آمده است.

چرا بایدکالا من را بخرند

یک دلیل خوب برای اینکه به این خدمات نیاز دارند

خوب یک دلیل دیگر مردم وقت ندارند. نگاه کنید در شهر‌های بزرگ من یادم است همین داستان کارواش سیار سه یا چهار سال پیش بود که توی تهران برادرم گفت که من وقت ندارم. مثلاً بنزین بزنم گفتم چرا خودرو خودت را نمی‌بری بیرون گفت باور می‌کنی وقت نکردم چند روز است بروم بنزین بزنم. چون بخواهم بروم توی پمپ‌بنزین کلی وقتم را می‌گیرد. گفتم اتفاقاً من که با دنیای اینترنت کار می‌کنم یک نرم‌افزاری هست بگذار برایت جستجو بکنم که توی تهران که صددرصد هست بنزین را می‌آورد درب منزل و سیار توزیع می‌کند.

گفت نه بابا امکان ندارد گفتم بله هست یک جستجو کردم اتفاقاً نرم‌افزارش را پیدا کردم سریع عضو شدم و به آنها پیام دادم دیدم پانزده دقیقه بعد آمد گفت آقا ما بیایم داخل پارکینگ با خودرو گفتم نه پارکینگ نمی شود. شاید برای شما نگهبانی و این‌ها مشکلاتی ایجاد بکند. چون با این حجم بنزین وارد ساختمان شدن شاید نگهبان نگذارد. آقا نشان به آن نشان که ما آمدیم کنار خیابان یعنی آمدیم جلوی درب ورودی پارکینگ خیلی بزرگی هم داشت مجتمع برادرم. چند خودرو از کنار هم رد می‌شوند شروع کردیم بنزین زدن روی این هم بزرگ نوشته بود پمپ بنزین سیار،

الان نامش دقیقاً خاطرم نیست شاید توی چهار، پنج دقیقه ما بنزین زدیم و بعد آن آقا یک کارت هم به ما داد گفت آقا ما زیرمجموعه خودمان کارواش سیار هم داریم گفتم چه جالب برادرم گفت چه خوب، گفت آقا ما هستیم بیست‌وچهارساعته می‌آییم هر ساعت شبانه‌روز شما زنگ بزنید، ما خدماتمان هم بیست‌وچهارساعته است نگاه دارد جواب سؤال دوم را می‌دهد.

چرا باید از من بخرند من بیست‌وچهار ساعته هستیم

نگاه بکنید یک درد، یک مشکلی را از مشتری دارد حل می‌کند یک ارزش برای مشتری دارد ایجاد می‌کند اینجا ما با دو مفهوم بسیار مهم که توی درس بعدی رویش صحبت خواهیم کرد ایجاد ارزش و حل درد یا مشکل است اشنا شدیم. نمی‌دانم پنج هزار تومان برای اضافه بنزین گرفت، هفت هزار تومان گرفت یک چیزی بهتان بگویم صف شد هرکسی که آمد برود توی پارکینگ دید بنزین سیار آقا گفت ما هم می‌توانیم بزنیم گفت بله من دستگاه کارت‌خوان هم دارم کارت بنزین هم داشته باشید.

ما اصلاً مجوز قانونی شرکت قانونی مجوزدار بحث قوانین که خیلی تأکید می‌کردند باز الان به درد می‌خورد مسائل و اخذ مجوز این‌ها را باز باید خیلی دقت بکنید و حواستان  باشد. می‌گوید این سؤال را تکرار میکنم. چرا باید از من بخرند چون وقت ندارند، حوصله ندارند، قوانین اجازه نمی‌دهند. مردم توی تهران سرشان شلوغ است.

 چرا باید از من بخرند

چرا باید از من خرید کنند چون سریع خدمات ارائه می دهم

بعد از آن طرف می‌گوید من چه هستم من بیست‌وچهارساعته هستم من بلافاصله می‌آیم، چرا باید از من بخرد چون من سریع می‌آیم چون من توی همه جای شهر رفته‌ام نیسان اجاره کرده‌ام پشتش را تجهیز کرده‌ام آنجا خدمات خوب ارائه میدهم. البته این ایده خیلی ایده پر هزینه‌ای است. ولی کارواش سیار شما با دو، سه تا پراید وانت هم می‌توانید استارت بزنید بیشتر توی تهران هم که می‌آیند. پراید وانت هستند و تجهیزات پشتش سوار می‌شود می‌آید.

ماشین می‌رود بیرون زیر ماشین پلاستیک پهن می‌شود پلاستیک مخصوص خیلی مرتب با یخ خشک موتور را می‌شورند روی ماشین را تمیز می‌کنند. زیر را جارو می‌کنند می‌شورند خشک می‌کنند. که شما یعنی حتی توی مجتمعتان هم این کار را کردید.یا توی فضای اداره یا شرکتتان هم انجام دادید هیچ اثر و آثاری از خودشان نمی‌گذارند.

با ارائه پاسخ چرا مردم باید خرید کنند؟ مشتری ها به سراغ شما می آیند

مثلاً مجتمع برادرم در تهران چهارصد و چهل واحد بود. خوب حالا فرض بکنید چهارصد واحد ساکن هستند، فرض کنید سیصد واحد ساکن هستند بالای چهارصد و سی خودرو داخل این پارکینگ وجود دارد. خیلی از خانواده‌ها دو تا سه تا خودرو دارند برادرم می‌گفت. من روز بعدش جمعه یا پنجشنبه باهاش تماس گرفتم تا بیاید برای شستن خودرو، بعد از دو ساعت تماس گرفت و عذرخواهی کرد. که آقا ما سرمان شلوغ بود و توی منطقه شما هفت خودرو الان فعال داریم.

رأس ساعت دوازده می‌آیم گفتم ایرادی ندارد من عجله‌ای هم ندارم دوازده بیاید. گفت اتفاقاً دوازده و ده دقیقه این‌ها بود تماس گرفت گفت ما دم درب هستیم دیگر با نگهبانی هماهنگ کرد آمدند می‌گویند دوباره داستان کارواش سیار مثل پمپ‌بنزین شروع شد. دوباره این همسایه سؤال کردند آقا این ها کارشان چیست. آقا این‌ها خودشان اتوماتیک می‌آیند اینجا می‌شورند، تمیز می‌کنند خشک گفت آقا خودرو من را هم می شورید. برادرم گفت آقا تا شب از پارکینگ ما خارج نشد و برای فردایش هم کامل برنامه گرفت ملاحظه بکنید.

محصول و خدمت باید یک درد از مشتری را کاهش دهد

ایده، محصول، خدمت ایده‌ای که یک ارزش ایجاد می‌کند یک دردی از مشتری ایجاد می‌کند و آن سؤال اساسی را جواب می‌دهد چرا باید از من بخرند چرا باید از من بخرند هر خدمتی دارید این سؤال را یادداشت بکنید به خودتان بگویید. بگذارید این سوال را من وتیم شرکا در سایت فروشگاهی خودمان پرسیدیم. آقا چرا باید مثلاً از سایت دکونزو بیاید لپ‌تاپ را بخرد چون دکونزو مشاوره رایگان می‌دهد، چون دکونزو از شش صبح تا دوازده شب باهاش تماس بگیرید پاسخت را می‌دهد حتی تا نیمه‌شب‌ها همکار‌های من پاسخ می‌دهند.

تصویری تماس بگیرید ما بلافاصله هرکسی که پیام می‌دهد می‌گوییم آقا تصویری تماس بگیر فیلم می‌خواهی از دستگاه برای شما ارسال بکنیم. همان لحظه فیلم دستگاه با توضیحات کافی، مشاوره و راهنمایی برای مشتری ارسال می گردد. شما از دیجی‌کالا بروید هیچ مشاوره‌ای بهتان نمی‌دهد. رتجربیات دیگران را به شما ارائه می دهد. اینکه دیگران می‌گویند ما چه تجربیاتی داریم ولی شاید آن سؤالی که مد نظرت است توی دلت است را نتوانی سؤالش را تخصصی پیدا کنی.

ولی ما مدیر فروش داریم بیست سال شغلش همین است. همه چیز را چشم‌بسته توضیح می‌دهد. ولی آن طرف می‌فهمد که چرا باید از دکونزو بخرد چون یک آدم متخصص آنجا نشسته است صادقانه مشاوره می‌دهد. ما خیلی وقت‌ها نه می‌گوییم به مشتری‌ها یعنی خیلی وقت‌ها ما جواب رد می‌دهیم مشتری را قبول نمی‌کنیم ردش می‌کنیم. چون نباید برای یک محصول بیش از نیاز خودش هزینه کند.

امیدوارم قدم چهلم چرا باید بخرند و چرا باید از من بخرند برای شما مفید بوده باشد.

امیدوارم درس امروز برایتان خیلی مفید باشد حتماً یادداشت بکنید یعنی یک ستون محصولات یا خدمات خودتان را یادداشت بکنید.و یک سطر سؤال‌ها را یادداشت بکنید. که انشا الله بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم و از هفته آینده که گام چهارم را شروع می‌کنیم، بتوانیم به یک حد استانداردی ارام ، ارام کارمان را دیگر شروع بکنیم.ممنون می‌شوم که از سایت و کانال یوتیوب سعید کاظمی بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید.

شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم. برای مطالعه قدم سی ام و نهم اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم چهل و یک اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *