مهم ترین ارزشهای زندگی

قدم چهل و ششم ارزش‌های زندگی و بیزینس

برای شنیدن فایل صوتی قدم چهل و ششم ارزش‌های زندگی و بیزینس از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.

قدم چهل و ششم ارزش‌های زندگی و بیزینس

سلام به همه دوستان عزیز با قدم چهل و ششم ارزش‌های زندگی و بیزینس در خدمتتان هستم. امروز می‌خواهم در مورد ارزش های زندگی صحبت بکنم. منظور من ارزش‌هایی است که در زندگی ما برایمان مهم است برای شما صحبت کنم. دقت بکنید منظور من ارزش پیشنهادی توی کسب‌وکار نیست. مفاهیم را با هم دیگر اشتباه نگیرید. من امروز در مورد ارزش پیشنهادی نمی‌خواهم صحبت بکنم. چون ارزش پیشنهادی را قبلاً توی درس‌ها برای شما گفتم. یعنی این که ما چه ارزشی برای مشتری‌ها باید ایجاد کنیم. تا از ما خرید کنند. یعنی چه دلیلی دارد که مشتری بیاید از ما بخرد. چون هزاران کسب‌وکار و افراد زیادی مشابه کالا یا خدمت ما را ارائه می‌دهند.

ارزش زندگی چیست

مهم ترین ارزشهای زندگی شما چیست؟

 اما امروز یک گریزی هم به بقیه مسائل مهم در زندگی و ارزش های مهم در زندگی می خواهم بزنم، مثل خانواده، زندگی، رشد فردی، سلامتی، تعادل در زندگی، دوستان، کسب و کار، فرزندان، امشب می‌خواهم در مورد ارزش‌های مهم در زندگی صحبت بکنم و بحث هدف‌گذاری را هم که توی جلسه قبلی گفتم یک مقداری کامل‌ترش بکنم. از چه نظر کامل‌ترش بکنم این که هدف‌گذاری که در کسب وکار من برای شما عزیزان تعریف کردم. فقط با نگاه، هدف‌گذاری کسب‌وکار نباید باشد . یعنی همین ابتدا هدف‌گذاری کسب وکار خودتان را با مهم ترین اهداف خودتان در زندگی طی پنج سال آینده هماهنگ کنید. اول اولویت های زندگی خودتان را بشناسید و سپس مهم تریم آنها را با اهداف کسب وکار خودتان هماهنگ کنید.

دقت کنید ما انسان‌ها یک سری ارزش‌هایی برایمان مهم است. ولی این که ما همه ارزش‌های زندگی‌مان را بتوانیم. هم زمان پیش ببریم این واقعیت شدنی نیست. مثلاً یک نفر شغلش برای او خیلی اهمیت دارد. یک نفر خانواده‌اش خیلی مهم است، و شخص دیگری سلامتی بسیار برای او اهمیت دارد، تفریح می‌تواند برای شخص دیگری مهم باشد، رشد و توسعه فردی می‌تواند مهم باشد، مدیریت زندگی و ارتباطات ما با دیگران و این که توی زندگی شادی داشته باشیم. و از آن محیط و کار‌هایی که انجام دهیم لذت ببریم.یک جوان شاید در پنج سال اینده ازدواج جزو ارزشهای او باشد. خانواده تشکیل بدهند همه این ارزش‌ها برایتان مهم است ولی این که ما به همه ارزش‌ها بتوانیم برسیم عملاً شدنی نیست یعنی هم زمان نمی‌توانیم. در اوج موفقیت ورزشی و سلامتی باشیم. بعد هم زمان یک ازدواج موفق داشته باشیم و به توسعه فردی هم برسیم.

مهم ترین ارزشهای زندگی خودتان در پنج سال آینده را با هدف بیزینس خودتان بنویسید

به‌هرحال هرکسی در هر زمینه‌ای بر اساس شرایط خودش باید تصمیم بگیرد. حالا اگر مربی یا کوچ داشته باشد مربی‌اش به او می‌گوید و به او مشاوره می‌دهد. راهنمایی می‌کند و به او می‌گوید. مثلاً الان توی این مراحل از زندگی باید به استحکام خانواده‌ات کمک بکنی به فرزندانت نوجوانت باید برسی و باید به آنها یاد بدهی توانمندی‌هایشان را افزایش بدهند. نظر من این است که این ارزش‌ها را برای خودتان یادداشت بکنید. و خیلی مهم است که ما ارزش‌هایمان را بدانیم.

وقتی ما ارزش‌هایمان را بشناسیم تمام توانمان را بگذاریم که مثلاً به دو تا از ارزش‌هایمان در پنج سال اینده برسیم همزمان با هدف گذاری برای کسب و کار خودمان خیلی مهم است. مطمئنا من یک روانشناس یا مشاور خانواده نیستم. اما این موضوع را بر اساس سالها تجربه خودم به شما می گویم. برای رهائی از استرس و سردرگمی، داشتن یک برنامه و هدف از ارزشهای زندگی و بیزینس در کنار هم می تواند به ما خیلی کمک کند.

ارزش های زندگی

چه کارهایی به کاهش استرس و سردرگمی در زندگی و بیزینس ما کمک می کند.

عدم تماشا اخبار، سریالهای تلویزیونی و کلا هر کاری که هیچ منفعت ذهنی و مالی برای ما ندارد. تاکید میکنم. ادمهای موفق تلویزیون تماشا نمی کنند. برای زندگی خودشان هدف گذاری دارند و برای رسیدن به ان اهداف برنامه ریزی می کنند. بخشی از کارها را به ابزار‌های دیجیتال واگذار می کنند. مثلا به جای اینکه در یک موضوع تخصصی در یک ماه به صدها نفر پشت تلفن توضیح بدهند. یک ویدئو یا پادکست درست می کنند. کل موارد مهم را در ویدئو ضبط می کنند. و بعد در سایت یا شبکه اجتماعی خودشان به اشتراک می گذارند و تمام افرادی که برای آن موضوع درخواست مشاوره یا کمک دارند را با ارسال یک لینک براحتی به سمت آن ویدئو هدایت می کنند. و اینطوری ساعتها وقت خودشان را ذخیره می کنند.

اگر بتوانند حقوق پرداخت کنند. نیرو استخدام می کنند. تا فرصت بیشتری برای رسیدن به اهداف خودشان داشته باشند. البته این موضوع به منابع مالی و میزان درآمد انها بستگی دارد. اگر منابع مالی یا تخصص کم داشتند. شریک می گیرند. اما اگر توان مالی و تخصص یک کار را دارید بجای شریک نیرو استخدام کنید. و نکته اخر حتما ورزش می کنند. چون اگر ما همه ثروت دنیا را در بیزینس موفق داشته باشیم. اما سلامت نباشیم. عملا هیچ چیزی نداریم. خلاصه خیلی از ادمها برای توسعه کسب و کار و بهبود ارزشهای زندگی خودشان، دچار سردرگمی می شوند. دائم استرس دارند و بشدت به سلامتی خودشان آسیب می رسونند. اما وقتی برای پنج سال اینده خودتان هدف گذاری و برنامه داشته باشید. این استرس ها کاهش پیدا خواهد کرد.

امیدوارم قدم چهل و ششم ارزش‌های زندگی و بیزینس برایتان مفید بوده باشد.

ممنون می‌شوم که از سایت و کانال یوتیوب سعید کاظمی بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید.شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید.یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.

برای مطالعه قدم چهل و پنجم اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم چهل و هفتم اینجا کلیک کنید.اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *