قدم یازدهم قفس طلائی

برای شنیدن فایل صوتی قدم یازدهم قفس طلائی از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید.

سعید کاظمی هستم با قدم یازدهم قفس طلائی در شروع کسب و کار در خدمت شما هستم. امروز می‌خواهم در مورد قفس طلایی برای شما صحبت کنم. بگذارید با دو مثال شروع کنم. کمتر کسی است که نام کارخانه شیرین عسل در ایران را نشنیده باشد. می‌دانید؟ که مدیرعاملش دانشجوی رشته پزشکی بوده و رشته پزشکی را رها می‌کند. و به دنبال علاقه شخصی خود می‌پردازد و به نظر من یکی از برندهای درجه یک ایران را ایجاد کرده است.من خیلی وقت‌ها برای سفر خارجی شکلات می‌خریدم، ولی بعد از اینکه طعم شیرین عسل را چشیدم، دیگر شکلات خارجی نخریدم. چون هم هزینه بیشتر دارد و هم طعم بهتری از شیرین عسل ندارند.

گرگ وال استریت دانشجوی رشته دندانپزشکی بوده؟

مثال دیگر یک فرد دیگر در دنیا که بسیار باارزش می‌باشد و به نظر من حتماً کتابش را بخوانید، جردن بلفورت یا همان گرگ وال استریت است که یک فیلم خیلی معروف هم زندگی اش ساختند.جردن بلفورت دانشجو رشته دندانپزشکی بوده، و این رشته را رها می‌کند، و در شرکت توزیع محصولات غذایی دریایی شروع به کار می‌کند. او بسیار انسان خلاق و خوش فکری بوده است به‌طوری که خودش در داستان زندگی خود می‌گوید، که وقتی من وارد این شرکت شدم،

جردن بلفورت

به حدی فروش این شرکت بالا رفت. که در سود آن شریک شدم و 20 یا 22 کامیون یخچال‌دار در همان مدت کم به مجموعه اضافه کرد و بعد توضیح می‌دهد. که چگونه مکان‌های فروش جدید و مشتری‌های هدف را انتخاب و بازاریابی کردم. یک کتاب خیلی خوب در این زمینه دارد. به نام خط فروش مستقیم که کتاب بسیار عالی در زمینه فروش می باشد، و تجربیات خود را گفته است.

یک سری فیلم‌های آن در سایت آپارات موجود است که به نظر من برای پیداکردن ذهنیت فروش و کسب‌وکار بسیار مفید است. بماند که او بعداً ذهنیت کلاشی پیدا می‌کند و می‌افتد زندان و بعداً با دولت امریکا موافقت می‌کند و از زندان خارج می‌شود و الان یکی از بزرگ‌ترین مدرس‌های کسب‌وکار و فروش در دنیا است.

اما قفس طلایی چه ارتباطی با داستان‌هایی که گفتم داشت؟

خیلی از ما انسان‌ها سال‌های طولانی یک کار تکراری وحشتناک را دنبال می‌کنیم، هر روز میریم اداره یا کارخانه و یا شرکت تا کاری که اصلاً به آن علاقه نداریم و منابع مالی ما را تأمین نمی‌کند را ادامه می‌دهیم. شاید با خود بگویید در این شرایط اقتصادی کاظمی هم دلش خوش است. من و همسرم با دو فرزند به‌صورت هم‌زمان کار می‌کنیم و تو هم دلت خوش است که کسب‌وکار خود را رها کنیم. نه! من اصلاً توصیه نمی‌کنم و رویا فروشی نمی‌کنم، من با واقعیت زندگی می‌کنم، از آن آدم‌هایی نیستم که در اینستاگرام رویا فروشی کنم. اصلاً از این خبرها نیست،

90 درصد افرادی که استارت‌آپ راه‌اندازی می‌کنند شکست می‌خورند. کسب‌وکارهای خویش فرمایی شکست کمتری دارند ولی استارت‌آپ‌ها با موفقیت‌های بزرگی که به وجود می‌آورند ولی درعین‌حال تعداد زیادی از آن‌ها هم شکست می‌خورند. کمتر استارت‌آپی مانند اسنپ که با سرمایه هنگفت شروع کرد موفق می‌شود.

آیا باید شغل کارمندی خودم را رها کنم؟

 پس قرار نیست ما کارمان را رها کنیم. قرار است از وقت مازاد خود در روز برای نجات از این قفس طلایی وقت بگذاریم و آن هم به مدت 3 تا 5 سال. به‌جای اینکه جلوی تلویزیون سریال بی‌ارزش ترکی 300 قسمتی بگذاریم و یا اینکه هر روز خبرهای منفی دنیا را چک کنیم و شبکه‌های خبری حمله کنند به ذهن ما و وقت ما را بگیرند به کارهای باارزش بپردازیم. یعنی چه به کارهای باارزش بپردازیم؟

یعنی اینکه علاقه خود را پیدا می‌کنید و در بخش دوم یا سوم که انتخاب محصول است رسیدیم اینها را به شما توضیح می‌دهم. اما شما باید قفس طلایی را باور کنید به این معنا که بدانید این یک قفس است. ولی جنس آن از طلاست. یعنی هر لحظه که نگاه می‌کنید با خود می‌گویید یک آب‌باریکه‌ای می‌آید و خرج روزانه ما تأمین می‌شود. 

قفس طلائی مانع موفقیت

باید ذهن شما قفس طلائی را شناسائی کند؟

من اولین کتابی که وارد فضای کسب‌وکار شدم و خواندم ده ستون ثروت بود و آنجا بود که با این مفهوم آشنا شدم و فایل صوتی آن را فدیبو دارد و می‌توانید گوش کنید. آنجا می‌گوید من در ارتش یکی از پست‌ترین شغل‌ها را داشتم و نظافتچی سرویس‌های بهداشتی بودم. ولی به برنامه‌نویسی علاقه داشتم و هدف بزرگی داشتم و آن این بود که از این فضا فرار کنم و خودم را نجات بدهم و حتی هدف درآمدی خیلی بزرگی نداشتم. 

ولی امروز یکی از ثروتمندانی هستم که ماشین خوب سوار می‌شوم و خانه خوب و کسب‌وکار خودم را دارم. آنجا تاکید می‌کرد. که برای بیرون آمدن از قفس طلایی تامید می‌کرد. که برای بیرون آمدن از قفس طلایی به 3 تا 5 سال زمان نیاز دارید. باید برنامه‌ریزی کنید.نیازی نیست شغل خود را همان اول رها کنید. این را در ذهن خود داشته باشید، که وقتی شغل ثابت خود را رها می‌کنم که درآمدم به 3 برابر آن را در کسب و کار کارآفرینی یا خویش فرمائی دارم. یعنی وقتی درآمد بیرون شما برابر حقوق کارمندی شما شد حق ندارید شغل ثابت خود را رها کنید.

پس برای رهائی از قفس طلائی کجا شغل کارمندی را رها کنیم؟

اگر به 3 برابر حقوق ثابت خود رسیدید می‌توانید یک قسمت آن را برای هزینه‌های و دیون و اقساط می‌گذارید.و یک قسمت برای توسعه و بازاریابی همان شغل و قسمت آخر را برای سرمایه‌گذاری در جاهای دیگر صرف می‌کنید. در درس بعدی در مورد خویش فرمایی کارآفرینی و سرمایه‌گذاری توضیح خواهم داد. خواهش می‌کنم سایت سعید کاظمی را به دوستان خود معرفی کنید، من را اینستاگرام فالو کنند و یوتیوب مرا دنبال کنید.

امیدوارم قدم یازدهم قفس طلائی برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از زندگی، بیزینس و سفر اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای دیدن ویدئو قدم دهم اینجا کلیک کنید و برای دیدن ویدئو قدم دوازدهم اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *