اینفلوئسر کیست

معرفی انواع فعالین شبکه‌های اجتماعی

برای شنیدن پادکست قدم هفتاد و ششم معرفی انواع فعالین شبکه‌های اجتماعی از طریق لینک ذیل اقدام نمائید.

قدم هفتاد و ششم معرفی انواع فعالین شبکه‌های اجتماعی

سلام به همه دوستان عزیز با قدم هفتاد و ششم در خدمتتان هستم امروز می‌خواهم در مورد تفاوت فعالین در شبکه‌های اجتماعی برای شما توضیح بدهم. میخواهم تفاوت بلاگر، واینر، اینفلوئنسر، مینی اینفلوئنسر و بخشی هم در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغاتی که باید به اینفلوئنسر‌ها بدهیم  توضیح بدهم.

بلاگر کیست؟

بلاگر تولید کنند محتوا براساس متن است ابتدا کسانی که براساس متن کار می‌کردند به انها بلاگر می‌گفتند اما به مرور زمان با افزایش اهمیت ویدئو مارکتینگ،  این تعریف به تولید کنندگان هر محتوای متنی، ویدئویی، تصویری و پادکستی تعلق گرفت. ما بلاگر‌های تخصصی، خوب و زیادی داریم. مانند بلاگر سفر، بلاگر غذا، بلاگر ورزشی، بلاگر صنعتی و به ازای هر رشته که فکر کنید. امکان وجود دهها بلاگر از آماتور تا حرفه ای در ان رشته وجود دارد. شما هم می توانید اگر در زمینه خاصی تخصص دارید. شروع به تولید محتوا نمائید. اگر واقعا در وجود خودتان توانمندی تولید محتوا با ارزش را احساس می کنید. چرا که نه

واینر کیست؟

واینر کسی که تولید کننده محتوا طنز هستند. ابتدا به کسانی که در  اپلیکیشن واین محتوای طنز تولید می‌کردند. بعد به همه کسانی که محتوای طنز تولید می‌کنند تو دنیا واینر می‌گویند. این مفهوم کم کم جای خودش را به اینفلوئنسر داده است. و در ایران عملا واینر جا نیافتاد.

اینفلوئنسر کیست:

اینفلوئنسر در یک کلام به شخص تاثیر گذار می گویند. افرادی که امکان تاثیر گذاری در یک شاخه تخصصی بر گروهی از جامعه را دارند.  ما دو نوع اینفلوئنسر تخصصی و عمومی داریم. به افرادی که بالای پنجاه هزار دنبال کننده دارند تو اینستاگرام اینفلوئنسر گفته می‌شود این آدم‌ها تاثیرگذاری زیادی روی افراد دنبال کننده‌اشان دارند و روی جامعه دارند مثلاً رونالدو یک اینفلوئنسر معروف می‌شود تو دنیا باشد.

تو ایران مثلاً علی حاجی محمدی که سایت ژاکت را راه اندازی کرد و سایت‌های زیادی الان دارد الان هم یک اینفلوئنسر آموزش تولید محتوا و آموزش کسب و کار است. اینفلوئنسر با فالور میلیونی است که محتوا‌هایش خیلی با ارزش است.چون هر کاری انجام نمی‌دهد که هدفش فقط پول درآوردن باشد.همان طور که تاکید کردم اینفلوئنسر‌ها بر روی بازار هدف دنبال کننده‌هایشان تاثیر گذار هستند.  و گزینه های خوبی برای تبلیغات خواهند بود.  البته جای بحث دارد که در ادامه روی تبلیغات و اینفلوئنسری بیشتر صحبت می کنیم.

مینی اینفلوئنسر کیست:

بخش دیگر این مجموعه مینی اینفلوئنسر هستند افرادی که معمولاً دنبال کننده‌هایشان از ده هزار تا پنجاه هزار باشند این‌ها مینی اینفلوئنسر گفته می‌شود. اینها معمولا یا تازه کار هستند یا کار خاصی انجام می دهند که جامعه کوچکی را شامل می شود. اما قدرت تاثیر گذاری بر آن جامعه خاص خیلی زیاد است.

تبلیغات خودمان را به کدام گروه از فعالین شبکه اجتماعی بدهیم:

 اما بحثی که پیش می‌آید که تبلیغاتمان را به کدام گروه اینفلوئنسر یا به مینی اینفلوئنسر بدهیم. البته بلاگر هم هست که تولید محتوا می‌کند. الان این مفاهیم همه‌اشان با هم دیگر یکی می‌شود یعنی خیلی از آدم‌ها هم اینفلوئنسرهستند هم بلاگر هستند. طوری شده که  دیگر همه شغل‌ها تمام شده است و همه فقط می‌خواهند بلاگری بکنند.شوخی کردم. اگر توانمندی، پشتکار و استمرار دارید شما هم از همین امروز شروع کنید.

خوب به این سوال جواب بدهیم. به چه کسانی تبلیغ بدهیم؟

اول در رشته تخصصی خودتان بلاگر، اینفلوئنسر و مینی اینفلوئنسر مربوطه را پیدا بکنید. بعد بر اساس بودجه تبلیغاتی خودتان و بزرگی بیزینس تان اقدام به سفارش آگهی بدهید. دقت کنید. اینفلوئنسر بالای پنجاه تا صد هزار نفر هزینه‌هایشان خیلی بالا است و صرفه اقتصادی ندارد. ضمنا خود ویدئو هم  نیاز به فیلم نامه، سناریو، تیم حرفه ای ضبط و مونتاژ دارد.

مثلاً اسنپ یک تبلیغ بسیار خوب به یکی از اینفلوئنسرهای معروف داده بود مشخصاً روی تبلیغ خیلی کار شده بود. از چند نویسنده حرفه‌ای کمک گرفته بودند آن سه دقیقه‌ای که محتوا تولید شده بود بسیار با کیفیت بود و  کار‌های حرفه‌ای ادیت روی آن انجام شده بود. و ضمنا اینفلوئنسر سه و نیم میلیون نفری مطمئناً هزینه بسیار بالایی از اسنپ ‌گرفته،  حداقل دویست، سیصد میلیون تومان هزینه می‌گیرد. در کنار آن تیمی که محتوا را تولید می‌کند بین صد تا دویست میلیون تومان هزینه تولیدش شده باشد. این هزینه  برای اسنپ شاید بصرفه باشد. که پانصد میلیون تومان برای اینفلوئنسر بدهد.

 ولی ما چون بازار هدفمان بیشتر برای کسب و کار‌های کوچک است شما سعی بکنید رشته تخصصی خودتان را پیدا بکنید همکاری که مثلاً شما تور گردشگری  فعال هستید. سعی کنید از مینی  اینفلوئنسرها یا بلاگرهای گردشگری کمک بگیرید که هزینه‌های کمی می‌گیرند. حتی دعوتشان بکنید در شهر مقصد شما  از خدمات شما فیلم بگیرند. مطمئنا اکثر آدم‌هایی که این افراد را  دنبال می‌کنند. آدم‌هایی  عاشق سفر و گردشگری هستند. و می‌تواند خیلی به شما و کسب و کارتان کمک بکند.

نکته مهم دادن تبلیغ به اینفلوئنسر یا بلاگر خیلی معروف:

  معمولاً آنهایی که از صد هزار نفر بیشت فالوور دارند. واقعیت همه آدم‌ها دیگر دنبالشان نمی‌کنند یعنی شاید یک میلیون دنبال کننده دارد اما عملاً به نظر من شاید سی، چهل یا پنجاه هزار نفر مفید بیشتر پیگیری‌شان نمی‌کنند اصلاً خود اینستاگرام هم بیشتر از ده درصد دنبال کننده‌های آنها را نمایش نمی‌دهد و اگر پول خوب دارید بی‌تاثیر نخواهد بود اما به نظر من با همین ده هزار تایی‌ها تا صد هزار تائی ها شروع بکنید با عدد‌های خیلی جزئی تبلیغ بدهید تا معرفی تان بکنند.

بلافاصله بعد از هر تبلیغ شروع به آنالیز و تحلیل میزان تبلیغ بر تعداد فالورها یا میزان فروش شما داشت. البته باید هدف تبلیغ شما کاملا مشخص باشد. اگر نتیجه مطلوب شما بدست نیامد بای دمسیر عوض کنید. شاید نوع آگهی شما مشکل داشته باید بهترین روش را شناسائی کنید.  البته بعد فیلتر اینستاگرام در ایران کمی جایگاه خودش را از دست داد. اما باز هم برای فروشهای آنی، برندسازی و معرفی محصولات جدید خیلی می تواند مفید باشد.

خیلی هزینه هنگفت نکنید:

خیلی هزینه‌های هنگفت نکنید برای بحث اینفلوئنسرمارکتینگ و بلاگری چون دیگر آن هیجاناتی که تا دو سال پیش بود دیگر الان نیست یعنی مقداری مردم هوششان بیشتر شده آن هیجاناتی که ابتدا آمده بود همه می‌خواستند بلاگر بشوند این‌ها دارد کم می‌شود کم، کم تا یکی، دو سال آینده شاید مِتاورس جای همه چیز را بگیرد بحث‌های خرید و فروش‌های مجازی و این‌ها که دیگر این بحث‌های همین طور که اینستاگرام ده سال قبل اصلاً نبود پنج سال پیش چیزی به نام مفهوم بلاگری و اینفلوئنسری مطرح نبود معلوم نیست تو پنج سال آینده تو دنیای کسب و کار‌های مجازی چه اتفاقاتی بیافتد. اما اگر بودجه شمام حدود است. تبلیغات گوگل ادز و تبلیغات کلیکی به خصوص همسان و ریتارگتینگ در سایت می تواند تاثیر بیشتری بگذارد و اینفلوئنسر مارکتینگ بیشتر برای تکمیل کار و افزایش آگاهی مخاطبان می تواند موثر باشد.

امیدوارم قدم هفتاد و ششم معرفی انواع فعالین شبکه‌های اجتماعی برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

ممنون می‌شوم که از کانال یوتیوب saeidkazemi بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم. برای مطالعه قدم هفتاد و پنجم سئو به زبان ساده  کلیک کنید و برای مطالعه قدم هفتاد و هفتم آزمون یازده اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *