اهمیت اموزش

قدم اول اهمیت اموزش در کسب و کار

برای شنیدن فایل صوتی قدم اول اهمیت آموزش در کسب و کار می توانید. از طریق لینک ذیل اقدام کنید.

سلام و درود به همه فارسی زبانان عزیز در هر جای این کره خاکی که زندگی میکنید. سعید کاظمی هستم قرار است. در یک دوره ۹۰ قدمی حاصل تجربیات ۲۲ ساله خودم را که حاصل ۵ سال مطالعات فشرده و گذراندن انواع دوره‌ است را خدمت شما عزیزان به اشتراک بگذارم. مثل تمام مواردی که داخل سایت من رایگان است. تو این موضوع آموزشی هم ابتدا خودم پیشقدم شدم و کل تجربیاتم هر چیزی که احساس کردم مفید باشه برای شما عزیزان به اشتراک بزارم. با من همراه باشید تا در مورد اهمیت آموزش در کسب و کار با برای شما عزیزان صحبت کنم .

طول هر قدم تنها 5 تا 10 دقیقه می باشد.

این دوره‌های من کلا بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است یعنی هر قدم و هر درس خیلی کوتاه است و اگر می‌خواهید دوره را یاد بگیرید یک زمانی برای خودتان بذارید. توصیه می کنم روزی یک دوره را بیشتر گوش نکنید و دوره ها طوری طراحی شدند که شش روز دوره را آموزش میدهم و روز جمعه شما باید مرور و خلاصه‌نویسی بکنید. خیلی مهم است که خودکار و یک دفتر کنارتان باشد و در سکوت و آرامش شروع کنید و یک چکیده و خلاصه و نکات مهمی که برایتان جالب است را بنویسید و اگر علاقمند بودید داخل سایت ایمیل بزنید.  ایمیل های شما را هر هفته بررسی و کنترل می کنیم و اگر نیاز به راهنمایی  و یا سوالی داشتید در خدمتتان هستم.

اهمیت اشتیاق و صبر در کسب و کار

اگر قصد دارید موفق شوید، کسب و کار جدید راه بی اندازید، کسب و کار موجودتان را توسعه بدهید و به درآمد بیشتری برسید حتماً باید این شوق و اشتیاق در وجودتان باشد، خسته نشوید، آرامش داشته باشید، جزو آن ۱۰ درصد آدم هایی باشید که وقتی یک کاری را یا هدفی را انتخاب می‌کنند واقعاً برای آن وقت می گذارند و تا انتها میروند و آنقدر تلاش می‌کنند تا به موفقیت برسند. برای رسیدن به موفقیت و قرار گرفتن داخل آن ۱۰ درصد از افراد موفق حتماً باید اشتیاق و باور قلبی داشته باشید.

همانطور که تاکید کردم این دوره ها بسیار کوتاه مدت است و خیلی خلاصه به زبان ساده هستند و من اسمش رو قدم گذاشتم چون می دانید من عاشق کوهنوردی هستم و همیشه توی کوه که می روید. شما هر قدمی که برای رسیدن به قله برمی‌دارید نگاه و زاویه دیدتان عوض می شود و بهتر می توانید دنیا را از بالا بهتر مشاهده کنید. ما در قدم های مختلف 9 قله تعریف کردیم ایشالله برایتان مفید باشد.

اهمیت آموزش در کسب و کار؟

اولین قدمی که می خوام و خودم بهش خیلی باور دارم بحث آموزش و آموزش دیدن است. بگذارید داستانی تعریف کنم من یک سال در کشور ترکیه زندگی می‌کردم فرزندان من مدرسه میرفتند. دو درس در ترکیه بود که خیلی جالب بود برای من که آموزش می‌دادند بحث ترافیک و حقوق بشر بود. من داخل شرکتی که کار میکردم از مدیرم پرسیدم چرا این دوتا درس داخل مدارس به بچه ها آموزش میدند. مثال خیلی جالب زد تا ۱۰ سال قبل فرهنگ ترافیکی ما خیلی دچار مشکلات عدیده بود خوب این موضوع را ما داخل فرهنگ ایرانم درک می کنیم و میدانیم که ما از نظر ترافیکی مشکلات فرهنگی زیادی داریم.

گفتم چرا حقوق بشر درس می دهید گفت نه اینکه ما حقوق بشر را به مفهومی که کشورهای غربی می گویند میخواهیم به بچه‌ها آموزش بدهیم و بیشتر هدف من این است که در جامعه مردسالار ترکیه بتوانیم مقداری از آسیب های اجتماعی زیادی که زنها از این جامعه مردسالار آسیب میبینند را داخل مدارس به بچه ها آموزش دهیم هم زنها و هم دختران با حق و حقوق خودشان آشنا شوند و هم مردها بدانند که زنها بخشی از جامعه هستند و نباید بهشان آسیب بزنید. یک برنامه ده ساله بود و واقعاً مدیر من همیشه تأکید می‌کرد و می گفت در این ده سال ما تاثیر فراوانی به خصوص در  ترافیک و آرام آرام داریم در بحث حقوق انسان‌ها بهبود پیدا می‌کنیم.

کسب و کار را در خانواده،مدرسه،خیابان و دانشگاه یاد میگریم؟

در موضوع کسب و کار بسیاری از افراد به خصوص آنهایی که خانواده هایشان پدر و مادرها کارمند بودند، معلم بودند، شغل های دولتی داشتند خیلی از مسائل و مفاهیم کسب و کار را در مدرسه اصلاً یاد نگرفتند. در خانواده متاسفانه چیز زیادی خانواده برای ارائه به انها نداشته و جامعه و خیابان چون خانواده کارمندی بوده است و خیلی تاکید بر آن داشته که بروند درس دانشگاهی بخوانند داخل جامعه و خیابانی هم این چیزها رو یاد نگرفتند یعنی عملی نرفتند تخصص و مهارت یاد بگیرند در دانشگاه هم که انصافاً چیزی یاد نمیدهند یه سری کتاب است که باید درس بخوانند و حفظ بکنند و امتحان بدهند اگر حافظه خوب داشته باشند نمرات خوبیم خواهند گرفت و از دانشگاه فارغ‌التحصیل خواهند شد.

اهمیت هوش مالی و هوش هیجانی در کسب و کار؟

اما روی بقیه هوش‌ها روی EQ ای کیو شما، هوش هیجانی، هوش مالی، هوش موسیقیایی و بسیار هوش های تخصصی که خیلی زیاد هستند کار نخواهد شد استعدادهایشان شناسایی نمیشود و جامعه تک بعدی از دانشگاه بیرون می آید. حتما باید روی آموزش تاکید کنم حتماً باید آموزش رو دقت کنید اگر هر سنی هستید خوب تصمیم بگیرید چه کسب و کاری می‌خواهید انجام دهید و دقت کنید کسب و کار مثل یه هواپیما می ماند وقتی از زمین می خواهد بلند شود دوتا بال دارد یک بال میشود تخصص و مهارتی که شما در آن کسب و کار یاد می گیرید.

حالا هر رشته ای باشد مثلا مهندس عمران یا پزشک باشید. یا سوپرمارکت معمولی داشته باشید اون تخصص و مهارتی که در بال سمت راست و بالا اصلی یاد می‌گیرید. اون بالی است که در رشته کاری خودتان یاد می‌گیرید. اما برای موفق شدن در کسب و کار برای تمام رشته ها به یک بال دیگر هم نیاز دارید و آن یادگیری بحث‌های تخصصی کسب و کار، فروش، مذاکره، فن بیان، روابط عمومی، ارتباط با انسانها، آشنایی با مسائل حقوقی و قانونی کسب و کار می باشد.

هرم اموزش

اهمیت انجام کار عملی برای یادگیری؟

ما در آموزشی مفهومی داریم بنام هرم آموزش که جدیدا در درس های دبیرستان ایران هم تدریس میشود. نکته مهمی که هرم آموزش دارد. نوک هرم با خواندن شروع میشود. شما اگه یک موضوع یا مفهومی را مطالعه بفرمایید. 10 تا 15درصد اون مفهوم را یاد میگیرید. اگر همان موضوع یا مفهوم را بشنوید ۲۰ تا ۲۵ درصد یاد میگیرید. اگر فیلم این موضوع تماشا بکنید 30تا ۳۵ درصد تا ۴۰ درصد اون موضوع را یاد می‌گیرید. یا در موضوعی مشارکت بکنید. روی آن موضوع تحقیقات انجام بدهید مطالعه بکنید کامل بررسی بکنید. که برای دیگران می خواهید ارائه بدهید ۶۰ تا ۶۵ درصد اون موضوع را یاد می گیرید یا برای خودتان شبیه سازی کنید.

اما وقتی شما یک موضوع آموزشی را تدریس می کنید بعضی از اساتید میگن تا 90 درصدیاد میگیرید ولی من به شخصه قبول ندارم شما وقتی چیزی تدریس میکنید ۷۰ تا ۸۰ درصد مفاهیم را یاد می گیرید. اما پایه و اساس آموزش دیدن وقتی انجام میشود.

اهمیت یادگیری مهارت در کنار تخصص ؟

وقتی اتفاق نهایی می افتد. که شما این کار را عملی انجام بدهید. اگر توجه کرده باشید رشته های پزشکی از رشته های مهندسی تو کشور ما خیلی موفقتر هستند. چرا؟ درسته که خیلی زحمت میکشند سال های طولانی، ساعت های زیادی کار می‌کنند اما همه چیز را عملی یاد می‌گیرند. برای همین موضوع است. که خیلی از شاخه های پزشکی در ایران وقتی از دانشگاه بیرون می آیند. به راحتی جذب بازار کار می‌شوند و برایشان کار زیادی در جامعه موجود است. اما رشته های مهندسی مجدد باید آموزش ببینند، و کار عملی انجام دهند تا مهارت یاد بگیرند و آرام آرام وارد بازار کار شوند.

این قدم ها خیلی ساده است. و خیلی کوتاه و به زبان ساده طراحی شده . خوشحال می شوم سوالی داشتید از طریق راههای ارتباطی در وبسایت سعید کاظمی همراه من باشید. این مطالب را برای دوستانتان ارسال کنید. این مطالب در کانال یوتیوب و پیج اینستاگرام قرار نخواهد گرفت و فقط داخل وب سایت من قرار میگیرد. هرجا میخواهید ارائه دهید و برای دوستانتان ارسال کنید. خیلی خوشحال میشم با ذکر منبع باشد و امیدوارم برایتان مفید فایده قرار بگیرد و استفاده بکنید. اگر یک مقاله عالی به زبان انگلیسی هم می خواهید مطالعه کنید. اینجا کلیک کنید. ادامه درس دوم اینجا را کلیک کنید.

روزگار خوبی داشته باشید و با من همراه باشید .لطفا هر فارسی زبان عزیز در هر نقطه دنیا توانمندی در خصوص اشتراک گذاری هر نوع آموزش کسب و کار دارد. هر تعداد ویدئو که امکان دارد. برای من تهیه و ارسال کند و با افتخار بنام خود ایشان بر روی سایت خودم بارگذاری می کنم. امیدوارم بتوانم یک کمک هر چند کوچک به هر فارسی زبان در هر نقطه دنیا انجام بدهم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *