سرمایه گذاری قبرس شمالی

تجربیات تحصیل در قبرس شمالی با آقای ابراهیمی

جهت دانلود فایل صوتی و شنیدن این مصاحبه از طریق فایل زیر اقدام بفرمائید.

چهت دیدن فیلم مصاحبه بالا از لینک زیر اقدام کنید.

سلام به همه دوستان عزیز که با پیج من سعید کاظمی همراه هستند. امشب با جناب ابراهیمی در مورد تجربیات تحصیل در قبرس شمالی می­ خواهیم. صحبت بکنیم. یکی از بحث­های پر طرفدار بحث مهاجرت بخصوص مهاجرت تحصیلی و خصوصا در رشته ­های پزشکی است. که دوست دارم. با همه شما دوستان این موضوع را صحبت بکنیم. من تو این پیج قصد دارم. اطلاعات مفید به شما بدهم، من شرکت مهاجرتی و اعزام دانشجو ندارم و بیشتر تلاشم این است که بتوانم اطلاعات مفید و مناسبی به شما بدهم که برایتان مفید باشد.بدون مقدمه برویم سر اصل مطلب، موضوع اصلی ما تحصیل در قبرس شمالی است. که خود شما تجربیات زیادی در این موضوع دارید.  

سوال : لطفا ابتدا بفرمایید چه رشته هائی در قبرس شمالی پرطرفدار هستند؟ مخصوصا شاخه­ های پزشکی

بله دقیقا، شاخه­ های پزشکی هست که یا در مقطع دکتری می ایند یا اینکه از اول می ایند. شاخه­ های پزشکی معمولا بیشتر حالا دارو سازی هست، دندان پزشکی هست و شاخه­ های دیگر پزشکی و جدیدا رشته­ ای توریسم، که خیلی قبرس در دنیا تو این زمینه قوی است.

سوال: چه دانشگاههایی در قبرس شمالی برای تحصیل در رشته های پزشکی مورد تائید وزات علوم است؟ که اگر کسی بخواهد برگردد؟ که اینجا باز راحت بتواند مدرکش را معادل سازی کند؟

بله دانشگاه­هایی که قبرس دارد. یکیش را که رنکینگش از همه هم بالاتر است. را مطمئن هستم که مورد تایید وزارت علوم است. یعنی همه دانشجوها می­توانند بعدا برگردند به ایران و مشغول به کار بشوند.(توضیح سایت سعید کاظمی: در فهرست جدید دانشگاههای وزارت علوم هیچ دانشگاهی از قبرس شمالی برای سال 2022 -2021 مورد تائید قرار نگرفته. فهرست دانشگاههای مورد تائید وزارت علوم اینجا کلیک کنید)

سوال: البته فکر کنم اگر دانشجویان پزشکی در قبرس شمالی بخواهند ایران برگردند. بعدا باید حدود یک سالی درس بخوانند و یک سری واحدها را مجددا تو ایران بگذرانند. اما معمولا خیلی کم است و زیاد طول نمی­ کشد؟

خیلی برای ایران اینجوری نیست. چون دانشگاه اینجا را قبول دارند. یک سری واحدهای کمی هستش، ولی برای اروپا و آمریکا می­دانم. که یک سری امتحان­های خیلی سخت دارد و انگار که باید چند ترم هم بگذرانند.

سوال: دانشگاهها در قبرس شمالی به چه زبانی تدریس می­شود انگلیسی یا ترکی؟

دانشگاه­های اینجا اکثرا اینترنشنال هستند. دانشگاه ترک زبان هم دارد. ولی اکثر دانشگاه­ها اینترنشنال هستند و زبان اصلی زبان انگلیسی است. تحصیل در رشته زبان انگلیسی کمی گرانتر است.

سوال: برای تحصیل در رشته ­های پزشکی و داروسازی در قبرس شمالی معمولا هزینه­ ها چقدر است؟ سالیانه حساب کنیم. برای دانشجو تحصیل جدا، برای اقامت و مسکن و خورد و خوراک هم جدا

فقط بحث دانشگاه را من خدمت شما عرض کنم حدودا 5 تا 8 هزار دلار، بستگی به اینکه چقدر واحد بردارند، و تو چه مقطعی باشند،

تحصیل-قبرس-شمالی

سوال: رشته پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی در قبرس شمالی حدودا بین 5 تا 8 هزار دلار هزینه سالیانه، را مثلا مد نظرمان باشد؟

دانشگاه­های ارزان­تر هم هست. که مورد تایید وزارت علوم نیست. ولی خیلی از کشورهای اروپایی آمریکایی قبولش دارند. مثلا همین دانشگاه EMU که اعتبارش هم خیلی بالا است و شما توی سایت شانگهای رنکینگ می­ توانید رنک تمام دانشگاه­های دنیا را ببینید.

سوال: برای رشته­ های مهندسی هم از ایران برای تحصیل به قبرس شمالی می ایند؟ رشته ­های مهندسی، اقتصاد، مدیریت؟

بله خیلی زیاد، معماری هستند، خود من رشته­ ام گرافیک است و دارم مسترم را می­گیرم یعنی در واقع ترم آخر فوق لیسانسم.

سوال: سطح دانشگاههای قبرس شمالی را اگر مقایسه کنید با ایران چطوری است؟ یعنی شما لیسانس را داخل ایران گرفتید؟

بله من لیسانس ایران بودم.اینجا هم کارگاه­های عملی زیاد دارند چون دانشگاه­ها وسعت زیادی دارند و دپارتمان­های مختلفی در هر دانشگاه است و هر دپارتمان هم مختص به خودش کارگاه­های مخصوص به خودش را دارد و در واقع ورک شاپ­های مخصوص به خودش را دارد.

سوال: هزینه ­های زندگی برای دانشجو در قبرس شمالی چقدر است؟ خوابگاه دارد سال اول یا حتما باید بیرون خونه اجاره کنند؟

خوابگاه هست اجازه خانه هم هست، اجاره ­ی خانه یک ذره ارزانتر می­شود و خوابگاه یک مقدار گرانتر است چون بهرحال خدمات خود خوابگاه هم هست ، مثلا خیلی­ ها نظافت دارند و رختشویی و مسائل اینجوری.

مهاجرت-به-قبرس-شمالی

سوال: بیشتر دانشجوها در قبرس شمالی خانه اجاره می کنند؟

بله اکثرا بعد از یکی دو ترم که دوست پیدا می­ کنند باهم خونه­ های مشترک می­گیرند که خیلی برایشان به صرفه­ تر هم می­شود.

سوال: رشته ­های مهندسی مطمئنا ارزانتر است درست می­گویم؟

از رشته­ های پزشکی بله ارزانتر است.

سوال: رشته توریسم که فرمودید چی؟ رشته توریسم خیلی رشته خوبی است و من خیلی به رشته توریسم علاقه دارم.

توریسم هم جزو رشته­ هایی است که مثلا قبرس توی دنیا حرفی برای گفتن دارد. و دپارتمان­های توریسم اینجا خیلی قوی ­اند

سوال: حدودا چند هزار دلار هزینه سالیانه زندگی دانشجو در قبرس شمالی  است؟

سالیانه نگفتم، گفتم ترمی 5، 6 هزار دلار تا 8 هزار دلار، این گرانترین دانشگاهی است که رنکش هم خیلی بالاست. ولی خب دانشگاه­های دیگر هم هست که همونطور که گفتم مورد تایید وزارت علوم نیست که قیمتش هم ارزانتر است حالا رنکش به اندازه اون دانشگاه نیست. ولی دانشگاه خوبی است. و توی دنیا هم معتبر است و مثلا کانادا اروپا و اینها قبول دارند.

سوال:هزینه ­های زندگی چقدر است حدودا و متوسط، مثلا یک دانشجو در سال چند هزار دلار یا هر ترم چقدر هزینه دارد؟

ببینید اینجا معمولا هزینه­ های زندگی را به لیر حساب می­ کنند. ولی بعدش بعد از 4، 5 سال شما هر رشته­ای که بخواهید بخوانید. برای لیسانس بالاخره 4 سال باید اینجا باشید، برای فوق لیسانس هم دوباره 2 سال، برای دکتری هم فکر کنم 4 یا 5 سال اگه اشتباه نکنم، و اولا اینجا اجاره­ ها سالیانه است و قراردادهایی که بسته می­شود سالیانه باید پرداخت کنند، و ما اینجا دوستان زیادی داریم که اینجا دانشجو بودند از سالیان پیش، مثلا الان تازه درس­هایشان تمام شده است، و الان به نتیجه رسیده ­اند که اگر همان سال اولی که آمده بودند خونه خریده بودند هزینه آنها هم اندازه شده بود که مثلا تا الان اجاره دادند.

سوال: حتما یه سودی هم براشون مانده بود با خرید ملک در قبرس شمالی؟

از بابت اینکه پول خودشان را تغییر داده بودند. از ریال به پوند، صددرصد سود بوده است. کسی که مثلا 7 سال پیش آمده بود اینجا، شروع کرده است به تحصیل، اونموقع دلار چقدر بوده به ریال ما و الان چقدره؟ خیلی فرقش است.

سوال: اقدام خاصی می­ خواهد ثبت نام در دانشگاههای قبرس شمالی ؟ مثلا من اگر می­خواهم از ایران اقدام کنم مراحل اولش را توضیحی بدهید که اقدامات و چه مراحلی را انجام دهم؟

ببینید دوستانی که می­ خواهند اقدام کنند با من تماس می ­گیرند ما تمام کارهای پذیرش را برایشان رایگان انجام می­دهیم حالا اگر بخواهند برایشان خوابگاه یا خونه هم اجاره می­کنیم که این دیگر یک بحث کاملا جداست، ولی کارهای پذیرششون را کاملا برایشان انجام می­دهیم و با همان پذیرش می­توانند وارد جزیره بشوند.

سوال: بعد ویزا سالیانه است یا که نه تا زمانی که تحصیل می­کنند ویزا دارند؟

تمدید می­شود و هر سال باید بروند تمدید کنند.

سوال:کسی که به صورت دانشجوئی قبرس شمالی می آید ، می­ تواند برای خودش حساب باز کند و حساب بین المللی داشته باشد؟

بله صددرصد، بعد از اینکه شما پذیرشتون را گرفتید و تشریف آوردید اینجا و اقامت خودتان را که گرفتید با اون مدرک اقامت می­توانید خونه اجاره کنید و بعد از اینکه خونه اجاره کردید و تمام این مدارک کامل شد یعنی در واقع شما هم اقامت دارید هم پذیرش دانشگاه دارید و هم آدرس محل سکونت، با این سه تا می­توانید حساب اینترنشنال یا ویزا کارت و همه چی باز کنید، هر ارزی که دارند.

سوال: نظر شما چی است برای کسانی که اروپا و آمریکا می­خواهند بروند.  بر اساس تجربه­ای که شما می­شنوید از دوستان و آشنایان، کدام رشته ­ها را در قبرس شمالی بخوانند مناسبتر است؟ مثلا طرف هدفش کانادا و یا آمریکا است کدام رشته ­ها را بخواند. رشته­ های مدیریت و بیزنس را بیشتر پیشنهاد می­کنم،

ببینید جناب مهندس پیشنهاد من برای دوستان، آنهایی که بخصوص حالا تا مقطع لیسانس در ایران تحصیل کرده ­اند اگر می­خواهند ادامه تحصیل بدهند پیشنهاد من این است که برای فوق لیسانس اینجا اقدام کنند. من خودم پیشنهادم رشته ­های بیزنس، مدیریت است که زیرشاخه ­های زیادی دارد.

سرمایه-گذاری-در-قبرس-شمالی

سوال:MBA و DBA و … منظورتان است؟

بله، اینها هست به علاوه مارکتینگ است.  دیگر اینکه زیرشاخه­ های متفاوت دارد. باز از آنطرف مدیریت دوباره یک سری شاخه­ هایش به بیزنس می ­خورد، رشته­ های خیلی خوبی هستند. یعنی مکمل هستند و من اعتقادم این است که آدم دو تا مستر داشته باشد. خیلی بهتر از یه دکترا است. مخصوصا توی دنیای الان و برای ما ایرانیان که بیشتر هدفمان جای خوب است. ببینید خیلی کشورهای پیشرفته، مدرک دکترا شما سخت کار پیدا می­ کنید. به عنوان مثال دارم رشته خودم را می­گویم، دکترای گرافیک را اگر من بگیرم واقعا خیلی به دردم نمی­خورد فقط می­توانم تو یک سری دانشگاه­ها به عنوان استاد کار پیدا کنم. آن هم بالاخره خیلی دستم بسته می­شود تا دانشگاهی که بتوانم پیدا کنم و در آن مشغول به کار بشوم.

برای همین چون جاهای دیگر معمولا استخدام نمی­کنند. چون شما مدرک دکتری دارید و حقوق دکتری بالا است. هر جایی شما را استخدام نمی­کنند و شما آپشن­هایتان(فرصت هایتان) کمتر می­شود ولی وقتی شما دو تا مستر با هم داشته باشید خیلی آدم Advanceتری هستید. به زبان ساده خودمان آچار فرانسه ­اید. و برای کسی که می­خواهد استخدامتان بکند در واقع دو نفر محسوب می­شوید. به نفع او هم هست و خیلی راحتتر و خیلی کارایی بهتری پیدا کرد برای کسایی که قصد تحصیل و بعدش مهاجرت را دارند.

سوال: اتفاقا با یکی از دوستانم مشورت می­کردم. از بچه ­های دانشگاه علم وصنعت بود. که البته دکترای ایران می­خواند. دوستان ایشان خیلی برای دکترای خارج از ایران اقدام می­کردند. می­گفت خیلی­ از انها به دلایل مختلف  از استادشان خواهش می­کنند که دکترایشان را کنسل کنند و بروند دوباره یک فوق لیسانس تو اون کشور بخوانند،

دقیقا، اصلا فرض کنید در مورد رشته و کار من، من رشته و کار اصلی­ام گرافیک است، شما فرض کنید این رشته من اگر دکترایش را داشته باشم هیچ جایی نمی­توانم کار پیدا کنم و فقط باید برم دانشگاه تدریس کنم، ولی اگر همین مستر گرافیک را داشته باشم یه مستر بیزنس هم کنارش داشته باشم چقدر این دو تا می­توانند به همدیگر کمک کنند، یعنی تو هر کاری خیلی جاها خودم می­توانم مکمل خودم باشم حتی مثلا استارتاپی برای خودم راه بندازم. بیزنسی برای خودم راه بندازم خیلی از کارها را می­توانم خودم انجام دهم. دستم بازتر است مثلا طراحی­ها، تبلیغات­ها، خودم می­دانم چطوری است، کار خودم است خودم طراحی می­کنم، مثلا دوره­های بیزنس و مدیریت هم خوانده­ام و می­توانم اون مجموعه و استارتاپ­ام را درست­تر مدیریت کنم. برای همین پیشنهادم به دوستان این است که دو تا مستر بگیرند. خیلی ساده

سوال:چیزی به نام بورسیه و اسکالرشیپ در قبرس شمالی هم داریم آنجا؟ و کسی شانس دارد ؟

بله، بحث شانسی نیست، بحث معدل دیپلم و یا حالا فوق لیسانس و هر مقطعی که می­خواهد، بستگی به نمره آن دارد و همین. و چون ملیت ایرانی دارید اینجا دانشگاه­ها برای ملیت ایرانی یک تخفیفی قائل شده ­اند که در واقع جزو بورسیه محسوب می­شود و بعضی دانشگاه­ها حتی تا 85 درصد بورسیه دارد مثلا دانشگاه من CIU که من تقریبا ترمی 1400، 1500 یورو حالا یا یک کم کمتر یا بیشتر بستگی به تعداد درس­هایی که بر میدارم.

سوال: چه مدارکی ابتدا نیاز است که برای شما ارسال کنند؟ برای پیش ثبت نام در دانشگاههای قبرس شمالی؟

ببینید مدارکی که باید برای ما ارسال کنند: ترجمه شده­ی ریز نمرات، ترجمه شده مدارک قبلی­شان، عکس پاسپورت، همین. حالا اگر دانشگاه خاصی مد نظر است که برایشان ثبت نام کنیم ممکن است که آن دانشگاه هم یک چیزهای دیگری بخواهد که حالا ما آنموقع خودمان بهشان توضیح می­دهیم. ولی کلا همین­ها است.

سوال: به دوستان توصیه می­کنم.  برای ثبت نام دانشگاه اگر قبرس شمالی خواستند با اجازه شما به پیج آقای ابراهیمی می­توانند پیام بدهند و سوال بپرسند؟

بله خواهش می­کنم. من وصل­شان می­کنم. به همکارم که تخصصی کار دانشجوئی را انجام می دهند. چون من کارم توی شرکت در واقع کار طراحی هست و کار فروش دارم انجام می­دهم. مسئول کسی که کارهای ثبت نام دانشگاهی را انجام می­دهد کس دیگری هستش اما هر کسی که با من تماس گرفت من وصلشون می­کنم به ایشون، بازم خدمتتان تکرار می­کنم شرکت ما کاملا رایگان پذیرش می­گیرد چرا؟ چون ما درآمدمان از فروش ملک هستش، و کارم کلا چیز دیگری است.

سوال:دوستی که ارجاع می­دهید ایرانی هستند؟

بله

سوال:پس من به دوستان توصیه می­کنم اگر سوالی داشتند حالا هر موقع توی یوتیوب دیدند این فیلم را یا مصاحبه صحبت­ها ما را چه توی اینستاگرام و چه توی سایت من، به اسم خودمSaeedkazemi.ir دیدند بعد براحتی به آقای ابراهیمی پیام بدهند توی اینستاگرام تا ایشان راهنمایی­شان کنند.
جاذبه های قبرس شمالی

سوال: بحثی که پرسیده بودند بحث اجازه کار برای دانشجو در قبرس شمالی است، که آیا اصلا دانشجو می­تواند اجازه کار داشته باشد یا نه؟

بله اجازه کار دارد.

سوال: چند ساعت کار دانشجوئی در قبرس شمالی در هفته حساب کرد؟ چون با ساعت­های کلاس دانشگاه هم تداخل نداشته باشد.

ببینید معمولا پارت تایم است. و کارهای دانشجویی بهش پارت تایم می­گویند. فروشندگی، توی مغازه­ای، رستورانی، کافه­ای و اینجور کارها، کارهای دانشجویی است. که می­توانند انجام دهند و کاملا قانونی است و کار غیر قانونی نیست. به صورت پارت تایم اگر باشد.

سوال: آیا دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل در قبرس یا ترکیه هم شانسی دارند برای کار کردن دارند؟

بله بستگی به رشته و ارتباطاتی که دارند داره، چرا که نه،

سوال: بعد از تحصیل چه مدت می­توانند توی قبرس بمانند؟

ببینید یک فرجه 60 روزه دارند که اجازه اقامت دارند یعنی بعد از اینکه دانشگاه تمام بشود 60 روز می­توانند توی قبرس بمانند.

سوال: از دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا هم میایند قبرس برای تحصیل؟ از خاورمیانه و بقیه کشورها؟

بله کلی دانشگاه روس داریم، انگلیسی داریم،

سوال: هزینه­ های تحصیل برای اروپائی ها در قبرس مناسب می افتد؟

بله خود ترک­ها از ترکیه خیلی میایند اینجا دانشگاه، بخاطر خوب بودن دانشگاه­هایشان، روس­ها بخاطر قیمتش می­آیند، برایشان به صرفه ­تر است چون دانشگاه­های روس خیلی گرانترند، هم قیمت برایشان ارزانتر تمام می­شود هم آب و هوا لذت می­برند از محیط قبرس،

سوال: دوستانی هستند که می ایند. وسط راه برمی­ گردند، یک سری مشکلات دارند نمی­دانم به خاطر وضعیت مالی است یا توان زبانشون، بهرحال پیش میاد اینهایی که می ایند و برمی­ گردند،

مشکلات مالی هست همیشه. این اصلا یک بحث جداست. ولی دوستانی که میایند.  اینجا به نظرم اون ادمایی که خیلی درونگرا هستند و در واقع اجتماعی نیستند خب اینجا نمی­توانند. چون جامعه و جزیره کوچکی است و نمی­توانند ارتباط برقرار کنند، در نتیجه آپشن­هایشان کم می­شود و مثلا مثل یک کشور اروپایی و آمریکایی نیست که شهر بزرگ داشته باشد و بهرحال شهرهای کوچک توی قبرس هستند و بیشتر توریستی تفریحی است.

شما برای اینکه بتوانید روابط خوبی برقرار کنید یا حتی شرکت­ها و جاهای خوبی مشغول به کار بشوید این بحث اینکه ارتباط­هایتان چقدر قوی باشد خیلی مهم است. و اینکه بالاخره درست است که اینجا همه انگلیسی بلدند و دانشگاه هم کاملا انگلیسی هستش، ولی برای کسی که می­خواهد کار کند هر چه سریعتر زبان ترکی یاد بگیرد مثلا یک امتیاز خیلی زیاد است.

سوال: ارتباط مردم قبرس شمالی با ایرانی­ها چطور است؟

خیلی عالی است و اصلا قابل مقایسه با ترکیه نیست چون اصلا قبرسی­ها خودشان را از ترک­ها جدا می­دانند و به دلیل اینکه از زمان­های قدیم با یونانی­ها همسایه بودند بالاخره جزیره بوده و مراوده زیاد داشته و چندین سال مستعمره انگلیس بوده، اصلا خیلی آدم­های با فرهنگی­اند و در واقع مولتی کالچراند با همه دنیا اوکی­اند. مشکلی ندارند یعنی چجوری بگویم که دوستانه خدمتتان عرض کنم مقررات فاشیستی ترک­ها را ندارند.

سوال: من حالا چون یک سالی توی ترکیه بودم می­ دیدم و ترکیه رو بعضی چیزها بیش از حد حساس بودند، مثلا روی زبان خیلی حساس بودند روی نژاد ترک خیلی حساس بودند.

ببینید چون اینجا زبان اصلیشون ترکی است. بالاخره می­گویم. بلد بودنش خیلی بهتر از بلد نبودنش است. برای همین دوستانی که میان اینجا دانشگاه یا میایند برای سرمایه گذاری و زندگی، اولین کاری که می­کنند این است که می­روند و کلاس زبان ترکی اسم می­نویسند.

سوال: من یکی از چیزهای جذابی که خیلی ترکیه را دوست داشتم حالا جدا از روغن زیتون و سالاد و اینها که جزو اصل غذاها بود صبحانه و دورهمی­هایشان را که مثلا من روزهای یکشنبه می­رفتم و پسرهایم را از فوتبال بر

می­داشتم و می­رفتیم ساحل، می­دیدم که این خونه ­های ویلایی ساحل خیلی قدیمی بودند ولی تو همان بالکن می نشستند و چایی آتیشی درست می­کنند و خیلی هم لذت بخش بود. معمولا 10، 11 صبح روز یکشنبه هم هست

که دور هم جمع می­شدند. این را خیلی من دوست داشتم، این احساس محبت و دور هم بودنشان را خیلی من دوست داشتم یعنی خیلی لذت می­بردم.

حالا همان حسی که شما می­فرمایید. اینجا صد برابر بیشتر است، چون امنیتش هم خیلی بالاست، همه درب خونه­ ها باز، ماشین­ها سوییچ روشون هست،

سوال: این امنیت تو استانبول که واقعا نبود، یعنی خودشان اولین توصیه ­ای که دوستان ما به ما می­کردند این بود که خیلی مراقب خودتان باشید، حتی می­گفتند بچه را که مدرسه می­برید خودت برو و تحویل بده

بله استانبول هم مثل تهران ابرشهر است.

سوال: نکته منفی چی می­بینید تو قبرس؟ حالا همیشه که صددرصد مثبت نیست. مثلا یک چیزی که به نظرت منفی باشد؟ صادقانه، آیا کوچکه؟ مثلا دوست من که کیش است می­گوید چون کوچک است بعد از یک مدتی ادم خسته می­شود.

خب، اولا که قبرس به اندازه 4 تا قشم است، نه کیش، که خیلی بزرگه. من تنها ایرادی که می­توانم به این جزیره بگیرم که آن هم واقعا حق دارم بحث تراسپورت­شان یا حمل و نقل است یعنی مثلا مثل خب حالا کشورهای اروپایی که من رفتم همه جا سر هر ساعتی مشخص است که یک ساعت یک بار اتوبوس میاد نمی­دانم مینی بوس میاد تاکسی میاد، اما اینجا به دلیل اینکه جمعیت کم است و شهرها معمولا کوچک هستند همه ماشین دارند، و ماشین یک چیز مهم در قبرس است. به نظر من تنها نکته­ای که حالا من می­توانم ایراد بگیرم و بگویم قبرس ایراد دارد این است که شما باید حتما ماشین داشته باشید توی قبرس،

سوال: ولی این توی استانبول واقعا نقطه قوت بود واقعا دارم می­گویم یعنی ما حتی روستاهای 80 کیلومتری استانبول هم که می­خواستیم برویم برای تفریح، که مثلا برویم آنجا ناهاری یا مثلا جاذبه ­ای بود، دریاچه ­ای بود
.جنگلی بود، حالا درست است که چون برای روستا بود کیفیت مثلا مینی بوس پایین بود ولی از نظر ترانسپورت اینا خیلی خوب بود و من از این نظر استانبول راخیلی دوست داشتم،

استانبول ابرشهر است دیگه و اونا این امکانات را دارند، مثل تهران که شما از نیاوران اگر بخواهید به توپخانه بروید با ماشین بروید 2 ساعت طول می ­کشد اما با مترو فکر کنم نیم ساعت هم نشود، اگر اشتباه نکنم.

دوستانی هم که مایلند از آقایِ ابراهیمی سؤالات خودشان در مورد زندگی ، تحصیل یا کار در قبرس شمالی را به صورت مستقیم بپرسند. می توانند. از طریق پیج اینستاگرام sam.Ebrahimi.develco@ با ایشان در ارتباط باشند. همچنین آقای ابراهیمی یک آفر ویژه گذاشتند. برای دوستانی که از طریق پیج یا سایت سعید کاظمی از شرکت ایشان ملک خریداری نمایند.

این افر، علاوه بر آفرهای سازندگان (شامل پنج قطعه اصلی آشپزخانه) می باشد. و شامل یک‌دست مبلمان وِیژه افرادی می باشدکه از طریق سایت من با ایشان آشنا شده اند. امیدوارم موضوع سرمایه‌گذاری در قبرِسِ شمالی برای علاقه مندان مفید بوده باشد.برای مطالعه یا شنیدن دو مصاحبه دیگر من با اقای ابراهیمی در مورد تجربیات زندگی در قبرس شمالی و تجربیات سرمایه گذاری در قبرس شمالی بر روی عنوان ها کلیک کنید.