تجربیات مهاجرت به تورنتو کانادا

تجربیات مهاجرت به تورنتو کانادا

جهت تماشای کامل مصاحبه تجربیات مهاجرت به تورنتو کانادا از طریق ویدئو ذیل اقدام کنید.

جهت شنیدن یا دانلود مصاحبه تجربیات مهاجرت به تورنتو کانادا از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید. نقل قول و ارائه اطلاعات سایت با ذکر منبع کاملا ازاد می باشد.

 دوستان عزیز در برنامه امروز  با آقای مهندس کیوانفر هستیم. و قصد داریم.  در مورد تجربیات مهاجرت به تورنتو کانادا صحبت کنیم.مثل همیشه تاکید می کنم. هدف من تشویق مهاجرت نیست وشرکت مهاجرتی یا تحصیلی ندارم.

سلام آقای مهندس کیوانفر خسته نباشید. مرسی که وقتتون رو به ما دادین.آقای کیوانفرما امشب می خوایم در مورد تجربیات شما در بحث مهاجرت به تورنتو کانادا صحبت کنیم. بحث های زندگی، کار، تحصیل رو توی فایل های بعدی با همدیگه صحبت می کنیم. شما  نزدیک ده  سال پیش اقدام به مهاجرت کردین. می خوایم تجربیات خودتون در زمینه فرآیند مهاجرت را با ما به اشتراک بزارین.و اینکه چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام بدیم.  من در خدمتتون هستم خودتونو معرفی بفرمایید.

سعید جان من فقط خواهشم اینه که خیلی وقت گذشته از انجام پروسه مهاجرتی من خیلی چیزا رو شاید فراموش کرده باشم. خواهشم اینه که تو اگر سوالی داری میتونی بپرسی که من بتونم جواب بدم که خیلی بهتره وگرنه واقعاً خیلی یعنی شاید بگم طول دوره مهاجرت من یه چیزی حدود ۱۵ سال طول کشید از ۱۵ سال قبل بوده خیلی چیزی یادم نمیاد. ولی تنها چیزی که یادم میاد. سال  ۲۰۰۸ شروع کردیم. وقتی که به نتیجه رسیدیم سال ۲۰۱۲ تکمیل شد.

آن زمان که دولت کانادا گفته بود. که حالت اکسپرس اینتری یعنی یک ساله باید باشه. سال ۲۰۰۸ اقدام کردیم ولی خوب با توجه به جنگی که توی سوریه اتفاق افتاد. پرونده ما حدود چهار سال طول کشید. و تمام پرونده ها از سوریه به  لهستان و دوباره به  ترکیه برگشت خورد. و فرایند خیلی طولانی شد. اما شانسی که اوردیم. بحث مصاحبه کنسل شد. اما در نهایت شکر خدا درست شد.

مدت زمان پروسه مهاجرت به تورنتو کانادا چقدر طول کشید.

دقت کنید. پروسه پذیرش بین دو تا چهار سال طول می کشد. و بر اساس امتیاز بندی که می شوید. مثلا ما اولین عکس العملی که از اداره مهاجرت کانادا دیدیم. گفتند که باید عدم سوء پیشینه را ارائه بدهیذ. اعلام کردم. سوء پیشنیه قبلا ارسال کردیم. گفتند چون شش ماه از آن گذشته.مجدد ارسال کنید. لذا ما فورا سوء پیشینه جدید گرفتیم و ارسال کردیم. و از طرفی چون مصاحبه ما حذف شده بود.یک ماه بعدش بود کع اعلام کردن برای تکمیل پرونده مدیکال اقدام کنید، برای تکمیل پرونده مدیکال بحث آزمایش و بیماری‌های مسری مثل سل بودبرای همین یه دونه عکس از قفسه سینه می گرفتند.اینا روکه تحویل دادیم

کلا مدت زمان پروسه مهاجرت شما به افیسری که داره پرونده شما را نگاه میکنه ربط داره. و آن ادم اصلا کاری نداره.به اینکه تو کی هستی، قیافت چه شکلیه، فقط اطلاعات و چک لیستی که داره را کنترل میکنه. و حالا اینکه فرزند معلول داشته باشید یا خودتون معلول باشید. کاری نداره. مواردی که برای آنها مهم هست. اینه که  افیسر به تحصیلات و نمره زبان شما نگاه می کنه. بحث مدیکال که پیش میاد. پزشک  گزارشی از وضعیت شما مینویسد. بعد درخواست آزمایش خون و بقیه را می نویسد. که شما انجام می دهید. من یادمه که پزشک قشنگ من یه معاینه به قول معروف فیزیکی انجام داد وزن و قد و این چیزا همه رو گرفت.

سوال : این آزمایشات برای تکمیل پرونده مهاجرت تو ایران بود یا نیاز بود به ترکیه بروید برای انجام آزمایشات

خودشون فهرست پزشکان داخل ایران را به شما اعلام می کنند و پزشک هم بهتون میگه که چه آزمایشگاهایی مورد تائیدشون هست. مثلا من یادمه که یکی از آزمایشگاه هایی که مورد اعتماد شان بود آزمایشگاه بیمارستان پارس بود.سوال : اینجا دو تا سوال پیش میاد حتماً باید آدم ها تحصیل کرده باشند تا شانس برای مهاجرت داشته باشن. شما بر اساس تجربه ده ساله زندگی درتورنتو کانادا داری.

سوال : واقعا مهاجرت به کانادا را به چه کسانی توصیه نمی کنی.

حتما خیلی آدم  برگشتن.شما بر اساس تجربه بگو، چون میدونی بعضی آدما فکر می کنند همین که وارد فرودگاه تورنتو بشم. دیگه همه چی فرش قرمز پهن هست ونماینده دولت کانادا میاد خدمتتون.سوال سختی هست. نه همچین چیزی نیست. فرش قرمز پهن نمی کنن.اما هر ایالت بر اساس قوانین خودش یکسری کمک هایی به خصوص برای خانواده هائی که فرزند دارن. تا زمانی که به درامد مناسب برسی کمک می کنه. خیلی از ایرانیها هم کمک می کنن. من تو مسیر زندگی این جا از خیلی ها کمک گرفتم.

سوال : داستان هایی که من شنیدم مثل ایران کارخانه یا شرکت داره.و ماهی ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون درامد داره اما وقتی تبدیل میکنه.به دلار کانادا میشه شش تا ده هزار دلار، اما کیفیت زندگی که تو ایران داشته را نمیتونه در کانادا تامین کنه. و در نهایت باید کار کنه.

به هر حال کانادا کشور کاپیتالیستی با کلی زرق و برق هست. و  چراغ سبز به شما نشون میده. دائم تشویق میکنه با کارت اعتباری هزینه کنید. بعدش باید بدوی. برای هزینه هایی که قبلاً کردی و چاله هایی که کندی و پولشو بدی.  مثلاً خریدن ماشین اینجا خیلی راحته ولی اخیراً بخاطر کرونا خیلی سخت شده میتونی ۱۲۳ ماشین بخری. اما پول بیمه،پول بنزین، پول اقساط ماهیانه را باید پرداخت کنی. اگر ماشین کهنه هم بخری. باید با برای ۴ سال پول اقساط ماشین رو بدی. می خوام بهتون بگم خوب یه کارهایی می کنن که بیشتر خرید و خرج کنی.مثلا چرخ خرید فروشگاه انقدر بزرگ هست. که اگرچیز کوچک میندازی داخلش، خودت خجالت میکشی.بعد شما شروع می کنی به خرید کردن. با کارت اعتباری اما در پایان ماه باید پول را پس بدهی و اگر نتوانی باید سود روز شمار پرداخت کنی.

سوال: برای فرآیند زبان آموزی مهاجرت به کانادا چه پیشنهاد یا توصیه می کنید؟

من خودم.وقتی که اومدم اینجا دوباره رفتم. کلاس بستگی به استعداد خود آدم داره و معمولا چند سال طول میکشه تا واقعاً یاد بگیری.البته که الان هم فکر نمیکنم خوب صحبت می کنم.هنوز هم اول فکر میکنم بعد صحبت میکنم. کلا لهجه برای ما که با سن بالا آمدیم. همیشه میمونه.ولی برای بچه ها، مسیر خیلی راحت هست. بعد شش ماه که شروع میکنند. سر شش ماه راه می افتند. شما یک دختر دارین. بحث زبان فارسی چی میشه.  تو خونه باهش فارسی صحبت میکنیم. ولی خوب الان یه سری کلمات واعداد را بلد نیست. کلاس های فارسی هم ما فرستادیم ولی دخترم دوست نداشت. و ما مجبورش نکردیم. ولی خوب راحت می تواند. ارتباط  برقرار کند.

سوال : بیا از اون روزها آخری صحبت کنیم. که داشتی میرفتی از اون حال و هوا برامون تعریف کن برامون چه روزایی بود چه خاطراتی داری و از این که وارد کانادا شدی؟

رفتی از ایران این چند روز اولی که اونجا بودی روز اول می خوام بدونم چه ذهنیت چه خاطرات احساسی داشتی چه چیزهایی توصیه میکنی و  چه چیزهایی را توصیه نمی کنی.

آن موقعی که ما آمدیم تعداد هم وطنان ایرانی خیلی کم بود و بعد ازآن شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام آمد و آنجا اطلاعات بسیار خوبی تولید میشود و بعضی وقت ها، دوست جدیدی که میاد. اطلاعاتش از من که اینجا دارم زندگی می کنم. خیلی بیشتره.  موقعی که من اومدم خیلی سخت بود. بعضی از دوستان من اینجا می بینم. بقدری اطلاعات داره مثلا شرکت موبایل فلان این آف رو میده و این قیمت رو میده یعنی خوب یاد گرفته. میگم روزهایی که تازه آمدم خیلی روزهای ترس آوری بود. ولی الان کسایی که میان خیلی راحت تر هستند.چون با کمک مدیا خیلی کارها آشون شده

سوال :  با دوستی صحبت می کردم چند وقت پیش رفت آلمان، میگفت موقع ترک ایران، خانواده همه گریه می کردند من اشک هام را نگه می داشتم. و خودم را خوشحالم نشون می دادم. به هر حال تصمیم  سختی هست. کلی خاطرات دوستان و فامیل تو ایران جا می میونه. باید با هدف و برنامه ریزی بیای و خودت را برای این دلتنگیها آمده کنی.

سوال :  وارد فرودگاه تورنتو میشوی میگن پلیس کانادا خیلی سختگیر هست. برای ورود مواد غذایی و  پول به کانادا؟

من یادم هست که آفیسر از ما پرسیده بود که چقدر پول همراهمون داریم.ما هم قبلا تو فرم اعلام کرده بودیم. چون ما از ایران امکان تهیه کارت اعتباری نداریم. مجبور شدیم. پول نقد ببریم. پلیس گفت من شرایط ایران را میدونم.فقط برای  امنیت خودتون میگم. هرکسی وقتی که میاد تمام زندگی خودش را می فروشه. فقط تاکید کرد. جایی بزارین. که دزدی نشه .

سوال : وقتی وارد تورنتو می شوید. شخص یا انجمنی هست. که از ایرانی  یا مهاجر تازه وارد حمایت کند؟

وقتی وارد می شوی و از قبل دوست یا آشنائی نداری. سخت هست. کجا اقامت کنی. یا کجا خونه اجاره کنی. البته یک ایرانی قدیمی هست. که پانسیون ایرانی داره. که تمام خدمات از فرودگاه  تا هتل و بقیه کارهای اولیه را برای شما انجام می دهد.تا کامل مستقر بشوید.میشه گفت جزو قدیمی های شهر تورنتو هست. خیلی ها می شناسند.ایشون را و تبلیغات زیادی هم هداره .

سوال : آیا مجموعه خیریه هست یا هزینه می گیرد؟

خیریه نیست و از شما هزینه می گیره. اما برای اجاره خونه، تهیه لوازم منزل (به خصوص لوازم دست دوم خیلی ). حساب بازکردن و انتقال پول خیلی کمک می کنه .دقت کنید. خیلی ها هستند.که لوازم دست دوم خودشون را مجانی میدهند. یا گروههای تلگرامی هستند. که این لوازم را برای فروش میزارند. اوایل امدن که هزینه ها را بخواهند کمتر کنند. یا تبدیل پول خیلی کمک می کند.

سوال : برای چند ماه اول زندگی در کانادا چقدر سرمایه باید همراه داشته باشیم؟

آن خیلی شخصی هست.

سوال : ایا محله خاصی را  پیشنهاد می کنید. یا  توی محله ایرانی‌ها بیان. به هر حال محله ایرانیان تورنتو زودتر و راحت‌تر جا می‌افتند. راحت تر خونه اجاره می کنند؟

مشاور املاک ایرانی همه جا هست. در مورد پول اصلاً هر چقدر پول داره میتونه بیاره. اما چه میدونم یک نفر با ۲۰ هزار دلار یا ۳۰ هزار دلار خیلی شخصی هست. شاید  من بگم ۵۰ هزار دلار، ولی میخواد بیاد چیکار کنه و ۵۰ هزار دلار با این قیمت‌ها و تورمی که وجود داره. نسبت به اون زمانی که من امدم. متفاوت هست. من نمیتونم عددی بگم. این خوبه. شاید این عدد اشتباه باشه. هر کسی هر چقدر که در توانش و هر چقدر بیشتر بهتر،

سوال :  تورم در کانادا چقدر است؟

تورم ماه پیش من یادم هست. گفته بودن. یعنی بستگی داره به اقلام متفاوت بستگی داره. ولی یادمه که عدد ۴ درصد می گفتند .ولی خوب ۴ درصد اینجا 4  درصدی که فکر می کنی خیلی متفاوت هست. بعضی رقم‌ها زیاد بالا نرفته یه سری پایین رفته. ولی خیلی از اقلام نسبت به سال قبل بیشتر شده یعنی شاید من بعضی از چیزها رو بررسی می‌کنم.  شاید مثلاً چه میدونم ۲۰ درصد ۲۵ درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرده. تورم اینجا داره.

سوال: جامعه ایرانی تورنتو چند نفر هستند. ایا ایرانیها در تورنتو محله مشخصی دارند؟

همه جا هستند خدا رو شکر، یه منطقه هست به نام نورث یورک ، غازه ها با علائم و تابلوهای فارسی بیشترین چیزی که وجود داره دیده میشه. بیشترین منطقه ای که خود بیشترین تراکم را داره. ولی خوب همه جا هستند. نمیشه گفت که یک محله خاص همه تمرکز دارند.

سوال : حالا تو این بحث شروع مهاجرت اگه موضوع خاصی است مد شما  توصیه سفارشی داری یا تجربه شخصی خودتان میگید. این کارو بکنید این کارو نکنین.  بعد بحث زندگی و هزینه های زندگی رو توی فایل بعدی با همدیگه صحبت می کنیم؟

خیلی راحت بگم جز او کسانی بودم که هیچ برنامه‌ریزی نداشتم. یعنی واقعا دوست نداشتم که بیام هیچ برنامه ای نداشتم. ولی خوب همیشه میگویم که حتما باید برنامه داشته باشی قبل از برنامه حتما  باید زبان شما عالی باشد. زبان یعنی تو باید بشنوی تو الان میگم چون شبکه‌های اجتماعی خیلی اطلاعات میدن. خیلی خوبه. رفتن تو شبکه‌های اجتماعی یا عضو  شدن تو این گروه های تلگرامی وجود داره. خیلی اطلاعات آدم را میبره بالا یا مثلاً تو فیسبوک اینجا یک پیج هست بنام همه چی در مورد تورنتو، همیشه میگم. که مثل دانشگاه میمونه.  خودم هنوز که هنوزه نگاهش می کنم می بینم که یکی یه مشکلی به وجود میاره مثل جریمه شدن تو رانندگی پس مینویسم جریمه شدم. چیکار باید کنم. خیلی کامنت های خوب میزارن.

واقعاً از این کامنت ها استفاده می کنم و میام دستشون درد نکنه. اطلاعات خوب این وسط میزارن. همیشه باید برنامه داشته باشیم که چیکار کنیم و چکار نکنیم. مقدمات کار رو بدونی. من جزو  کسانی بودم همش میگفتم با توجه به اینکه پرونده خیلی از دوستان ما به نتیجه نرسیده.من هم می‌گفتم که این اتفاق نمی‌افتد. ولی همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد و خیلی سریع ما من باهاش روبرو شدم و خیلی تا بیاد ادم،جا بیفته ، سختی های  خودشو را داره

 سوال : شما تجربه ده سال کار تو ایران را داری. ده سال هم انجا هستی. الان نمیتونی که تصمیم بگیری بودی که تصمیم خوب بود یا که اونجا کارمند بود اینجا شغل دولتی داشتی. الان در مجموع راضی هستید یا نه به نظر تو مجموعه مزایا و معایب برای شما خوب بوده یا نه

سعید جان نگاه کن یه سری بالا پایین داره یه چیزی هایی را از دست میدی. تو نمیتونی بگی خوب بوده یا نه تا اینجا خوب بوده نمیتونم بگم بد بوده ولی خوب یکسری چیزها رو از دست میدی و چه میدونم. دوستای خوب و فامیل اینا رو از دست میدی. تا بیای اینجا به قول معروف دوباره دوست پیدا کنی.یک مدت طول می کشه.شما همه دوستان  دانشگاه داری تشکیل میدهی. همه را  دور خوت جمع می‌کنید. اگه اتفاق بیفته ما انشالله همه  داریم به این جمع میرسیم. دوستان خوب دانشگاه  میان یکی یکی دارند. به فکر می افتند که بیان. ولی نمیتونم بهت بگم که آره یا نه. من نمیتونم بگم خیلی سخته خیلی شخصی است.

سوال : دوستی پیام داده بود روحیه اش بد بود. من به بعضی از این میگویم که اون قدم که شما فکر می کنی ایران بد نیست؟

نمیگم مشکلات نیست. من نمیگم سختی  نیست. مثلا همین امارات هم که مثلا میری به این هندیها صحبت می کنی. طرف میگه من در تمام سال دو روز تعطیل هستم. روزی ۱۲ ساعت کار می کند. و دو روز در سال تعطیل است. در ایران کیفیت زندگی خیلی ها بد نیست.به من می گوید .که ترکیه برم یا نه برای استرالیا و کانادا اقدام کنم. من نمیتونم به شما توصیه کنم .مهاجرت موضع  شخصی هست. خیلی سخته بد چیزی نیست که من بهش گفتم شما جوانی می خوای برنامه‌ریزی کنی.از نظر من بهتره که سختی را در استرالیا و کانادا تحمل کنی بهتره

مطمئنا نمیشه گفت همین دو کشور، مثلا  پارسال همسایه داشتم. ایشان رفته سوئد زندگی می کند. خیلی هم راضی هست. مشکلی هم نداره. اصلا نمیتونیم بگیم. حتماً این دوتا کشور خوبه، چیز خاصی نداره که بگم چیز خاصی داره که هیچ جای دیگه ای نداره، همچین چیزی نیست.با توجه به شرایط آب و هوایی سوئد زندگی می کنه و زندگی خوبی هم داره.داره زبان یاد می گیره. درسته  طول کشیده. ولی داره یاد میگیره. نمیتونم این کار کشور خوبه یا نه، انتخاب  یاتوصیه درستی نیست که به اینکه یکی رو دوست داشته باشه آب و هوا نمیدونم ، نمیتونم بگم که حتما این دو تا کشورعالی هم چیزی نیست

سوال : این تصور که مثلا ایرانم جهنم هست وهمه مردم مشکلات دارند. همش در حال نق زدن  هستند.خیلی از ادم ها بدون اینکه مقایسه کنند کسب و کار دارند کاسبی دارند و تجارت میکنند کسب و کارهای موفق دارند. تفریح میرن. کرونا یکی دو سال دیگه مقدار مشکلات زیادی ایجاد کرده است و تو ایران به  نظر من خیلی از آدما زندگی خوب دارند؟

یه چیزی بگم تا موقعی که نیای اینجا زندگی نکنی و مقایسه کنی میگی اونجا بده. با یک مسافرت یه ماهه دو ماهه نمیفهمی، همیشه به شادی  و خوبی می گذرد. مهم هم نیست. ولی وقتی میخوای بیا اینجا یه سال ۲ تا ۳ سال زندگی بکنی. تازه میفهمی که چه خبره. هیچ وقت یادم نمیره زمانی چند سال قبل  که برف سنگینی در تهران آمده بود و همه عکس می گذاشتند. که  واب چه خبر هست. اینجا هم چند سال قبل یک برف  خیلی سنگین امد. نرسیدن.من می بینم که فیلم میزارند.  ماشین های برفروب خیلی هماهنگ هستند. ولی بعضی وقت شرایط جوری میشود. که تا این آمادگی را داشته باشند. یه مقدار طول میکشه اینطور نیست. اینجا کلاس‌بندی داره برای خیابونا ،اول باید این خیابان انجام بدشه. شاید بعضی از کوچه ها را رو دست نزنند.

خود مردم باید انجام بدهند.  چیزی خیلی جالبی که نکته جالبی که من برای خودم وجود داره. شما تهران نگاه کنیم هر روز زباله ها جمع میشود.  ولی اینجا هفته ای یکبارجمع آوری میشود.  اینجا شما تو سطل آشغال یه چیزه غیر متعارف که  قابل بازیافت نباشه . یه دونه برگه زرد میزنن. که ما این زباله را نیمبریم.بگم که این چیزها وجود داره، نمیشه بگی، خیلی دیگه خوب برخورد میکنن  وتو پر قوبزرگت می کنند. همچین چیزی نیست. یک سری مشاغل مشکلات این چنینی دارد.

سوال : جامعه کاپیتالیستی مثل سوئد هستند. و حتی بخشی آلمان سوسیالیستی دموکراته یعنی خیلی سعی نمیکنن. اختلاف بین طبقات مختلف ایجاد بشود. کنترلش میکنند. نمیزارند. یک پزشک ۱۰۰ برابر یک کارمند درآمد داشته باشد.و یا یک نفر شرکت بزند. ولی باید به جامعه اش هم کمک کنه و مالیات پرداخت کنه؟

این چیزی هست که فکر کردن در موردش خیلی سخته که بیشتر فکر کنید بیشتر اذیت میشی بعضی وقت ها نباید. بهش  فکر کرد. مثلاً بعضی موقع ها در  شبکه‌های ماهواره‌ای یا تو شبکه های اجتماعی میان جوری صحبت می کنند. سیل دنیا رو برداشت.شما یک سرچ ساده در یوتوب انجام بدین. آخرین سیلی که تو آمریکا آمده.سیل  خارج از توان  انسان هست. شما یک پیش بینی5۰ ساله می‌کنید. یعنی دوره برگشت ولی هیچکی نمیاد طراحی برای دوره هزار ساله باشه. دوره ۵۰۰ ساله طراحی کرده باشد. اینطور هم نیست بگیم اینجا همه چیز بد هست و انطرف همه چی عالی است. و اینجوری نیست اگه عالی بود که نباید بی خانمان می داشت. یکی از دوستان میگفت. خودشون دوست ندارند. بروند. آره هستش جایی که برای این موضوع ولی خوب اونا حرف حدی زیاد داره توش. ولی هستش جایی هستش به عنوان پناهگاه،

سوال : در مجموع شما ایران و کانادا را  مقایسه کنید. تا مساله را ببندیم ؟

موضوع بله یا خیر میتونم بگم خوب بود هم بد، سیاه و سفید نیست. نمیتونیم بگیم که بگیم که اینجا خیلی خوب بود اینجا خیلی بده اینجا خوب بود اونجا بده نه نمیتونم بگم که باید به قول معروف مزایا و معایب را بنویسیم. بذارید کنار هم و تصمیم بگیره با خودم نباشه اون بهتره که میگن نمیتونی بگی هرکسی نظر شخصی خودش رو داره نمیتونه بگه که مثلاً شاید یکی اینجا موفق باشد. بگوید اونجا خیلی بهتربود.  جایی که موفق باشه بگه اینجا بهتره نمیتونم بگم که مقایسه کنم مقایسه بکنی. چون شما تجربه خیلی خوبی در زمینه کار دارید.

موضوع بحث بعدی را به کار در تورنتو کانادا خواهیم پرداخت. امیدوارم مقاله تجربیات مهاجرت به تورنتو کانادا برای شما مفید بوده باشد. لطفا از بقیه مقالات سایت من در زمینه مهاجرت هم بازدید بفرمائید. جهت آشنائی با محتواهای اشنائی با مهاجرت به تورنتو کانادا به زبان اصلی اینجا را کلیک کنید. خواهشمند است. تجربیات خودتان را از مهاجرت، تحصیل ، زندگی و کار در هر جای دنیا با من و هموطنان ما به اشتراک بگذارید. حتما نیاز نیست. به صورت مصاحبه باشد. می توانید. تجربیات خودتان را به صورت ویدئو، فایل صوتی یا متن برای من ارسال کنید. بنام خود شما ارائه میکنم.