زمان پول انرژی

قدم بیست و پنجم پول، زمان و انرژی

برای شنیدن فایل صوتی قدم بیست و پنجم پول، زمان و انرژی لطفا از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید.

قدم بیست و پنجم پول، زمان و انرژی همراه شما عزیزان هستم؛ خیلی ممنونم که با من سعید کاظمی دارید ادامه می‌دهید این قدم‌ها را همین که به اینجا رسیدید نشانه این است که تصمیمتان جدی هست می‌خواهید تلاش کنید و جزء آن 5 تا 10 درصد آدم‌هایی باشید.که هم از درآمدشان لذت می‌برند در زندگی  و هم به‌خصوص از کارشان لذت می‌برند.امروز می‌خواهم در مورد سه تا موضوع اساسی برای کارکردن صحبت کنم. یعنی سه تا توانایی که انسان‌ها یک کسب‌وکار را شروع کنند و ادامه بدهند، این سه تا سرمایه، زمان و انرژی هستند.

زمان سرمایه انرژی

یک داستان واقعی از اهمیت پول، زمان و انرژی

بگذارید قبلش یک داستان کسب‌وکار استارت‌آپی که شروع کردم و شکست خوردم را خلاصه برایتان بگویم.اگر دوست داشتید داستان آستارت آپ ویلاپرشین را به همراه دلایل موفقیت و شکست را در سایت سعیدکاظمی مطالعه بفرمائید یا داستان را گوش کنید. بر روی هر عنوان کلیک بفرمائید. اواسط سال 1392 به ذهنم خطور می‌کرد که دنیا دارد تغییر می‌کند و همه چیز دارد به سمت اینترنت می‌رود.تصمیم گرفتم یک کار در دنیای کسب‌وکار اینترنتی راه بیندازم.

هیچ شناختی از این دنیای اینترنت نداشتم. یعنی نمی‌دانستم سایت چیست، طراحی چیست، کلمه‌ای به نام سئو به گوش من نخورده بود یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و خیلی مسائل فنی و نکات ریزی که آن زمان در جریانش نبودم.اواسط 93 با دوتا از دوستانم قراردادی بستیم و توافق کردیم که سایت ویلا پرشین را راه بیندازیم.

در این سایت قرار بود مثل سایت  airbmb  یا سایت های خوب ایرانی که بعد از من راه اندازی شد مثل جاجیگا و شب اجاره روزانه بدهیم یعنی مثلاً شما می‌خواهید. بروید شمال ویلا اجاره بگیرید یا مثلاً می‌خواهید بروید جنوب، کیش آپارتمان بگیرید. که الان هم سایت‌های زیادی آمده و از همه مهم‌تر اجاره روزانه یکی از بخش‌های اصلی اسنپ شده یا دیوار یک پلتفرم برای افراد مستقیم گذاشته که کسی دوست دارد. خانه‌اش را اجاره بدهد می‌تواند. ولی دیوار تعهدی نمی‌دهد. یعنی فقط شما را به تأمین‌کننده متصل می‌کند.

ولی ضمانتی برای شما وجود ندارد که آنجا رفتید. که خانه مثل عکس‌ها باشد یا طرف پاسخگو باشد. ولی در و سایت‌های دیگر و ویلا پرشینی که ما داشتیم آن زمان که اولین سایت بود. تخصصی در زمینه این کار نداشتم. ما تعهد داشتیم به شما یعنی ما عکس‌های خانه را کنترل می‌کردیم، صاحب‌خانه، شماره‌تلفن ثابت و موبایل و … یکسری برنامه‌های این‌طوری داشتیم.خلاصه برایتان تعریف می‌کنم، با عنایت به سرمایه و انرژی و زمان،

زمان انرژی پول

پول، زمان و انرژی من تمام شد

یکی از شرکای من چند ماه بعد از شروع کار، معلم بود گفت من توان ندارم این هزینه را بگذارم. یعنی هزینه‌ای که توافق شده بود. برای تبلیغات و بازاریابی و شریک بعدی یک جای دیگر سرمایه‌گذاری کرده بود. مشکلات مالی شدیدی برایش وجود آمد. او کنار کشید و ان زمان من را با بیست میلیون وام که ضامنش شده بودم. دست‌تنها گذاشت. دفتر زده بودم، هزینه‌های زیادی داشتم، نیروی اجرایی گرفته بودم. نیروهایم متخصص نبودن امکانات نداشتم خودم تسلط نداشتم به دنیای اینترنت، آشنا نبودم نرفته بودم اول یاد بگیرم آموزش ببینم، بعد بیایم سراغ کسب‌وکار ایده را نرفته بودم با یک سرمایه‌گذار فرشته (کسانی که ریسک سرمایه‌گذاری را می‌پذیرند) شروع کنم.

و مشکلات بسیار عدیده‌ای بود یعنی اول راه بود خیلی از مردم اذیت می‌کردند. مسافر از فلان شهر ایران می‌رفت شمال، من دائم تا لحظه آخر با صاحبخانه در ارتباط بودم مسافر می‌رفت، خانه مطابق عکس‌ها نبود، صاحبخانه خانه را به یکی دیگر اجاره داده بود.تعهد اخلاقی نداشت و چندین مرتبه کارمان به پلیس اماکن کشید. به‌ هرحال مشکلات زیادی به وجود آمد.

که یک جایی دیدم. دیگر اصلاً بریدم از نظر انرژی، سرمایه، زمان دو سال بود عمرم را گذاشته بودم و هیچ موفقیتی دست نمی‌آوردم. دست‌تنها هم بودم. همه فشار روی خودم تنها بود و هنوز تسلطی که امروز به دنیای اینترنت دارم. که باید صبر پیشه می‌کردم و باید مدیریت مالی می‌کردم. نباید این‌قدر نیرو استخدام می‌کردم باید در اتاق خانه‌ام این کار را انجام می‌دادم  تنهایی شروع می‌کردم.هزینه دفتر آب و برق تجاری اینترنت نیرو را باید مدیریت می‌کردم یعنی هر کسب‌وکاری را می‌خواهیم شروع کنیم.

باید حتماً به این سه تا توجه کنیم. اولش پرانرژی جلو می‌رویم، وقت می‌گذاریم. اما وقتی به اثر مرکب برمی‌گردیم. نگاه می‌کنیم می‌گویم نه آرام باش،حالا امروز می‌گویم نه، الان سای خودم همین سایت سعید کاظمی .IR  را راه‌اندازی کردم آرام، طبق استراتژی بیزینس پلنی که ریختم. روزی سه ساعت چهار ساعت روی سایت کار میکنم. ویدئو می‌گذارم. محتوا تولید می‌کنم، محتواها را با عشق درست می‌کنی، در خانه‌ هستم. 4 ساعت بعدازظهر می‌خواهم وقت بگذارم. هیچ هزینه دفتری و نیرو ندارم. خودم همه کارها را بلدی انجام می‌دهی کوچ دارم از کوچم کمک می‌گیرم مشاوره می‌گیرد.

زمان انرژی سرمایه

چکار کنیم. پول، زمان و انرژی ما تمام نشود

اول از همه باید کسب و کار ما شروع به کسب درآمد کند. خوب حالا نگاه می‌کنم اینها را با ویلا پرشین مقایسه می‌کنم. زمان برایش تعریف کردم. نحوه هزینه کرد را در حد بودجه خودم ماهی سه میلیون تعریف کردم. هاست، سرور و دومین که روز اولش دادم پول دادم همه چیزهای معمولی یعنی خیلی هزینه‌های هنگفتی برایش انجام نمی‌دهم یک پشتیبانی کدنویسی هم ماهی یک چیز خیلی جزئی به بنده خدا پرداخت می‌کنم.یعنی همه هزینه های من بیشتر از دو تا سه میلیون (بستگی به ماهش داره) بالاتر نمی شود.(شاید بگوئید. با این کار که برند نخواهی شد. من خیلی نگران برند شدن نیستم. کار که با کنترل پول، زمان وانرژی باشد. خودش هزینه خودش را در می آورد. و به موقع رشد خواهد کرد) فعلاً هم تبلیغات آن‌چنانی برایش انجام نمی‌دهم شاید ماهی یک تبلیغ کوچک در چند تا سایت و گوگل برایش می‌روم.

تا محتوایم به آن حد استاندارد آن چیزی که خودم نیاز دارم، برسد تا انرژی‌ام تمام نشود تا پولم تمام نشود و زمان هم برایش تعریف کردم.قرار است. سه سال دیگر موفق بشوم من آن زمان نمی‌دانستم. که حداقل برای رسیدن به موفقیت در هر کسب‌وکاری حداقل سه سال بعضی از اساتید تا 5 سال هم تاکید می‌کنند. یعنی می‌گویند باید 5 سال فرصت بدهید. برنامه‌ریزی‌تان را ۵ ساله کنید بودجه‌تان را روی 5 سال برنامه‌ریزی کنید.

پول قرض نگیرید. برای راه‌اندازی کسب‌وکار با کم شروع کنید آرام، از درآمدها شروع کنید به تبلیغات و بازاریابی کردن، هزینه‌کردن، بهبود دادن سایت امروز لوگویم را می‌دهم، توی شهر خودم یک جوانی برای من با یک هزینه فریلنسر، هزینه خیلی جزئی می‌گیرد. یک لوگو برایم طراحی می‌کند. ایرادی ندارد 4 سال دیگر 3 سال دیگر که برند شدم، معروف شدم، جا افتادم لوگو را با هزینه بالاتر طراحی می‌کنم، هاستم را بهتر می‌کنم هاست دانلود فیلم این موقع می‌گیرم، با یک شرکت قرارداد می‌بندم پشتیبانی‌اش را، آن‌وقت هزینه می‌کنم.

وقتی که مثلاً هزینه‌های من بشود 20 تا 30 درصد درآمد من، آن هم آرام‌آرام مردم می‌آیند. در سایت من می‌خواهند. تجربیات کسب‌وکار را گوش بکنند، می‌خواهند تجربیات مهاجرت، زندگی را در هر جای دنیا را گوش بکنند، بخوانند پادکستش را گوش بکنند، فیلمش را ببینند، تجربیات واقعی، با آرامش می‌رویم جلو، قرار نیست که من الان هزینه هنگفتی کنم. هر زمان که به درآمد رسید آن‌وقت یک تبلیغات گسترده انجام خواهم داد.

تجربه دیگران را تجربه نکنید.

خیلی خوشحال می‌شوم داستان کامل ویلا پرشین را که خیلی با جزییات گفتم. مطالعه یا  گوش کنید.(اگر علاقه من بودید. اینجا کلیک کنید) دلایل شکست و موفقیتش را گفتم. دلایل را بنویسید .برای خودتان اینها تجربیات واقعی هست. که خیلی برایتان مفید هست، ما وقتی یک کتاب می خوانیم، یا یک تجربه را از یک نفر دیگه می گیریم. عملا عمر آن شخص را می‌خریم. یعنی سه سال عمرتان را نمی‌خواهد بگذارید. آن آقایی که یک کتاب را بعد از بیست سال نوشته، عمرش را گذاشته، تجربه بیست‌ساله‌اش را دارد انتقال می‌دهد.

امیدوارم قدم بیست و پنجم پول، زمان و انرژی برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از زندگی، کسب و کار و مهاجرت اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای مطالعه قدم بیست و چهارم اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم بیست و ششم اینجا کلیک کنید.

اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.