روابط انسانی در بیزینس

قدم شصت روابط انسانی در کسب‌وکار

برای شنیدن فایل صوتی قدم شصت روابط انسانی در کسب‌ وکار از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید

قدم شصت روابط انسانی در کسب‌وکار

سلام به همه دوستان عزیز امروز با قدم شصت روابط انسانی در کسب‌وکار در خدمت شما هستم. یک نکته بسیار مهم به شما می‌خواهم بگویم. خیلی وقت‌ها حتماً بارها این موضوع را شنیده یا دیده‌اید؛ مثلاً فلان سوپرمارکت انقدر روابط‌عمومی‌ و برخوردش خوب است من از این محله می‌روم سه تا محله آن‌طرف‌تر و خریدم را از آن  سوپرمارکت انجام می‌دهم؛ سوپرمارکت در همسایگی من هست؛ ولی از آن خرید نمی‌کنم. و سه محله آنطرف تر می روم.  اینها  دارند به یک نقطه طلایی تأکید می‌کنند و آن اهمیت بحث روابط انسانی در کسب‌وکار است.

بسیاری از کسب‌وکار‌ها فقط با روابط‌عمومی و ارتباطات خوب می‌چرخند؛ یعنی شما حتماً باید روابط‌عمومی خیلی خوبی داشته باشید و شبکه‌سازی بکنید. از این ارتباطات خوبی که با بقیه انسان‌ها برقرار می کنید. می توانید فروش مجموعه خودتان را چند برابر کنید.

شنونده خوبی باشید

همان‌طور که قبلاً هم  خیلی تأکید کردم در فروش و مذاکره شما باید بیست درصد گوینده باشید و هشتاد درصد باید شنونده باشید.دقت کنید. خیلی از آدم‌ها در گفتگوها بیشتر از این موضوعی که برای آنها مهم است صحبت می‌کنند؛ یعنی چه؟ یعنی من امروز آمدم این محصول یا خدمت را بخرم؛ اما در مسیر که می آمدم. یک تصادف کردم و ذهنم درگیر این موضوع است و الان دوست دارم در مورد آن صحبت بکنم. پس شما اجازه بدهید مشتری پنج، شش دقیقه در مورد موضوع مورد علاقه خودش صحبت کند.

البته حواستان باید باشد که از مسیر فروش خارج نشوید؛ یعنی باید تمرکز شما به فروش باشد تا در نهایت بتوانید فروش را قطعی کنید. ولی یک مقداری باید اجازه بدهید مردم احساس کنند که شما شنونده خوبی هستید و دارید حرف دلشان را گوش می‌کنید وقتی که شما یک کمی صبوری می‌کنید و حرف دلشان را گوش می‌کنید خیلی بهتر به شما توجه می‌کنند و احساس خوبی به دست می‌آورند.

مردم دوست دارند حس مهم بودن داشته باشند .در اوج کارها حرفهای مشتریان و کارکنان خود را بشنوید. معمولا با شنیدن صحبت های طرف مقابل بدون پرداخت هزینه، طرف مقابل شما ارام خواهد شد . بگذارید مشتریان و کارکنان شما حرف بزنند.

داشتن فضای نشستن و محیط آرام

 وقتی یک نفر وارد فضای کسب‌وکار شما می‌شود.  یک مقداری با آن اتمسفر بیگانه است خوب برای این که آن صمیمیت ایجاد بشود و مشتری احساس نزدیکی با شما و محیط کسب وکار شما بکند. باید یک فضای نشستن داشته باشید. حتماً باید به نشستن دعوتش بکنید. اگر برای شما مسیر است. محلی برای مذاکره و صحبت در فضای کسب و کارتان داشته باشید.اگر فروشگاه دارید و فروشگاه شما خیلی شلوغ است. می توانید مشتری را به یک گوشه خلوت‌تر دعوت بکنید؛

نام مردم از هر چیزی برای آنها مهمتر است.

شما اگر کسی را می‌شناسید باید القابش را صدا بزنید اگر کسی را به اسم و فامیل می‌شناسید و مشتری قدیمی‌تان بوده حتماً تأکید می‌کنم اسم آن شخص را باید ببرید. نام انسان‌ها نام اعظم آنها هست؛ یعنی چه؟ یعنی مردم خیلی دوست دارند که اسمشان را بگوییم. جایگاه اجتماعی‌ افراد مثل حاج‌آقا، آقای دکتر، آقای مهندس را استفاده کنید. مثلاً چقدر افتخار دادید بعد از یک سال به ما مراجعه کردید این روابط کلامی خیلی، خیلی تأثیر دارد.

داستان آقا اسماعیل

 مثل همه دوره های آموزشی من یک داستان برای شما تعریف بکنم یکی از اقوام در یک شهر کوچک اجاره روزانه (خانه مسافر) کار می‌کند؛ ولی یک تکنیک خیلی جالب در فروش دارد. هر مشتری که می‌آید و خانه اجاره می کند. اسم، فامیل، شغل و شهر آن مشتری را در موبایل خودش ذخیره می‌کند؛ یعنی می‌نویسد سعید کاظمی کارمند مدرس کسب‌وکار شهر بیرجند، خوب من اگر سه ماه تا شش ماه بعد دوباره به این آقا تماس بگیرم. (این تکنیک را عمل می‌کند)

گوشی را که برمی‌دارد می‌گوید به‌به آقای کاظمی مهندس چه خبر، چه خبر از کسب‌وکار آقا خیلی آن دفعه آمدی ما از آموزش‌هایت استفاده کردیم چقدر به ما نکات جالبی را گفتی بیرجند چه خبر، اینجا یک احساس نزدیکی ایجاد می‌کند آن مشتری در آن لحظه نمی‌داند از چه تکنیکی دارد استفاده می‌کند برای فروش مجدد، آقا اسماعیل دارد از اطلاعاتی که در گوشی دارد استفاده می‌کند؛ یعنی از یک سیستم‌سازی‌ ساده کمک گرفته تا بتواند بهتر خدمتش را بفروشد.

احترام واقعی بگذارید

 دقت بکنید توی روابط انسانی به مشتری برای مبلغ فاکتور خرید و قیمت کالایی که خریده  احترام نگذاریم واقعاً احترام از ته قلبتان باشد؛ یعنی با تمام وجود به مشتری احترام بگذارید. آقا اسماعیل که یادتان نرفت.  وقتی مشتری یک واحد از آقا اسماعیل اجاره کند. من دیدم آنجا هم همین رفتار خوب و صمیمانه را دارد هر ساعت شبانه‌روز بهش زنگ بزنید پاسخگو است به مشتری فقط یک واحد اجاره نمی‌دهد همراهی و راهنمایی می‌کند. در پایان سفر مشتری ندارد بلکه یک دوست جدید برای خودش پیدا کرده.

از اجاره خودرو تا معرفی رستوران‌ها و رفع نیازهای جزئی مشتریان، این‌ها خیلی تو کلام و زبان بدن که شما با مشتری انجام می‌دهید تأثیر می‌گذارد. مشتری چاپلوسی را از احترام تشخیص می‌دهد یعنی می‌داند این احترام واقعی و دلی است یا بیشتر هدفش ظاهرسازی است و صداقت و راستی درون آن وجود ندارد.  احترام به مشتری یکی از واجبات هر کسب‌وکاری است که به مشتری موج دوم و مشتری وفادار ختم می‌شود. هر تکنیک و روشی که می‌تواند حال آدم‌ها را خوب بکند استفاده بکنید ولی می‌گویم خواهش می‌کنم که چاپلوسانه و ریاکارانه نباشد واقعاً دلی باشد.

محصول گران بیش از نیاز مشتری به او نفروشید

 اگر یک خدمت یا محصولی که مشتری می خواهد. بیش از نیاز او است و شما سود بیشتری از فروش محصول گران‌تر می‌کنید.  تأکید می‌کنم به مشتری  بگویید که این محصول و خدمت بیش از نیاز تو است شاید با یک مبلغ کمتر تو بتوانی محصول مناسب‌تر با نیاز خودت را بخری.

انسان تنها موجودی هست که قادر به ایجاد ارتباط با صحبت کردن هست. حرف زدن حلال بسیاری از مشکلات است .

شاید بزرگترین تفاوت انسانها و سایر حیوانات بر روی زمین داشتن عقل برای حل مسائل و قدرت مکالمه است. ما انسانها با قدرت مکالمه می توانیم. با همدیگر ارتباط برقرار کنیم. و بدین ترتیب احساسات و نیازهای خودمان را با دیگران به اشتراگ بگذاریم. در انتها می خواهم. یک جمله بسیار جالب به یادگار به شما عزیزان بگویم.

به کندو عسل لگد نزنید اگر بدنبال خوردن عسل هستید.

در انتها پیشنهاد می‌کنم که هر بیزینس من موفقی  باید کتاب آئین زندگی و آیین دوست‌یابی دیل کارنگی را حتماً سالی یکبار مطالعه کند. درست است که 86 سال پیش چاپ شده. اما هنوز هم جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های  دنیا است.

امیدوارم قدم شصت روابط انسانی در کسب‌وکار برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

ممنون می‌شوم که از سایت و کانال یوتیوب saeid kazemi بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.

برای مطالعه قدم پنجاه و نهم تکنیک‌های فروش اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم شصت و یکم پاسخگوئی اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *