بازاریابی ارجاعی

قدم شصت و پنجم ارجاع در کسب‌وکار

قدم شصت و پنجم ارجاع در کسب‌وکار

برای شنیدن پادکست قدم شصت و پنجم ارجاع در کسب‌وکار از طریق لینک ذیل اقدام نمائید.

سلام به همه دوستان عزیز با قدم  شصت و پنجم ارجاع در کسب‌وکار  در خدمتتان هستم امروز می‌خواهم در مورد ارجاع صحبت بکنم یا (affiliate marketing)  خب تو برندهای بزرگ ارجاع خیلی دارد جا می‌افتد خیلی از سایت‌های مثلاً دیجیتاتو، زومیت این‌ها مثلاً می‌آیند با دیجی‌کالا قرارداد می‌بندند و مشتری را ارجاع می‌دهند.   api  از دیجی‌کالا می‌گیرند مشتری را ارجاع می‌دهند آنجا مشتری وقتی خرید می‌کند اتوماتیک یک هزینه ارجاع پرداخت می‌گردد. مشتری به زومیت اعتماد دارد. مثلاً آمده مقاله فنی تخصصی در مورد تلفن همراه می‌خواند بعد دیجیاتو  به‌صورت خیلی هوشمندانه و با کمک سیستم هوش مصنوعی مشتری را به سمت دیجی‌کالا سوق می‌دهد؛ یعنی تبلیغ دیجی‌کالا همان محصول را به شما ارائه می‌دهد و شما تحریک و تشویق می‌شوید. از دیجی‌کالا خرید کنید.

ارجاع در کسب‌وکارهای کوچک

خیلی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط وقتی می‌خواهند شروع بکنند. خیلی نگران مشتری هستند خیلی وقت‌ها که شما خدمت و محصولتان را در خانواده، دوستان، محله و تبلیغات جزئی شروع بکنید هر مشتری که می‌آید تلاش بکنید که حتماً شما را به دیگران ارجاع بدهد؛ یعنی از آنها بخواهید شما را به دوستان و خانواده ارجاع بدهند.

چه مشتری خرید کرد، چه نکرد. با او دوست بشوید ارتباطات اجتماعی قوی با او  برقرار بکنید تا شما را ارجاع بدهد ارجاع خیلی باارزش است.

 من و شما وقتی که می‌خواهیم محصولی  یا خدمتی تهیه بکنیم یا دنبال پزشک می‌گردیم از دوستان، خانواده مشورت و  مشاوره می‌گیریم یا مثلاً یک نانوایی جدید پیدا کردیم خوشمان آمده کیفیتش خوب بوده می‌رویم به دوستمان ارجاعش می‌دهیم می‌گوییم اره نانوایی فلان من پیدایش کردم آدرس فلان یا کبابی فلان یا هر کسب‌وکاری یا حتی یک دندانپزشک و این ارجاع خیلی تأثیر دارد.

 شما وقتی می‌خواهید تلفن همراه بخرید بین دو، سه گزینه مشکوک هستی از آن سایت یا از آن فروشگاهی که دوست یا خانواده شما ارجاع می‌دهد می‌روید می‌خرید.  ارجاع بسیار مهم است خیلی وقت‌ها ارجاع را ما توی کسب‌وکارمان خودمان باید دنبالش باشیم من یکی از مسائلی که خیلی در این روش از آن  استفاده می‌کنم؛

یک مثال از ارجاع کار

 یک سال پیش از طریق یکی از دوستانم درخواست کردم. من را به دوستان خودش در اتاق بازرگانی استان خودمان معرفی کند.  من ابراز علاقه کردم. با بازرگانان و تجار آنجا رابطه بگیرم. دوستم من را به دونفر از دوستان خودش در اتاق بازرگانی معرفی کرد.

بعد از ارجاع به یکی از مسئولین اتاق بازرگانی،  من از ایشان درخواست کردم که چند تا دوره رایگان برای تجار و جوانان علاقه‌مند به کسب‌وکار بگذارم. خب یک دوره هم آنجا برگزار شد من از توی آن دوره  با کلی آدم جدید ارتباط پیدا کردم و از آنها خواستم توی این بیزینسی که من فعالیت می‌کنم.  من را به افراد دیگر ارجاع دهند؛

بیست تا سی تا کارت ویزیت جمع کردم باز از آنها دانه، دانه خواهش کردم باز هم از طریق آنها به ده، بیست نفر دیگر ارجاع شدم. مطمئناً متوجه اهمیت  ارجاع در بیزینس شدید.

برای ارجاع برنامه‌ریزی کنیم

 هیچ آدمی را که بهش خدمت یا محصولی فروختید رهایش نکنید حتماً از آنها خواهش بکنید بگویید آقا مثلاً تو مجموعه شما کسی دیگر هست به  این خدمت من نیاز داشته باشد مثلاً می‌گوید اره فلانی و فلانی هم مثلاً دوستان من هستند نام و  نام خانوادگی‌ و شغل دوست شما چه هست، بعد می‌گویید امکانش هست؛ مثلاً من را به آنها ارتباط بدهید و من را معرفی بکنید

با کمک این روش‌ تعداد  ارتباطاتمان را گسترده‌تر می‌کنیم و بالطبع با کمک ارجاع حجم فروشمان را بیشتر می‌کنیم. حتماً برای توسعه بیزینس خودتان و استفاده از بازاریابی ارجاع باید برنامه مشخص و دقیق داشته باشید.

بگذارید برای ارجاع یک مثال بزنم

شما یک املاکی دارید. دوست زمان دانشگاه برای خرید ملک به شما مراجعه می‌کند.  حالا فرصت خوبی برای معرفی  به بقیه دوستان زمان دانشگاه است. شما با کمک این دوست باید شماره همراه سایر بچه‌های دانشگاه را پیدا بکنید و بلافاصله ارتباطات برقرار کنید؛ خیلی نیاز نیست  از یک نفر بیست تا سی شماره تماس بگیرید؛ چون معمولاً دایره دوستان یک شخص  پنج نفر تا ده نفر است و اکثر آدم‌ها هم با ده، دوازده نفر صمیمی هستند که امکانش هست که بتوانند شما را به آنها ارجاع بدهند. برای ارجاع یک دفتر مخصوص داشته باشید. یا در گوشی همراهتان شماره این افراد را ثبت کنید. در  درس بعدی‌مان هم که خیلی مهم و مرتبط است با بحث ارجاع در مورد crm  سیستم مدیریت مشتریان صحبت خواهم کرد.

امیدوارم قدم شصت و پنجم ارجاع در کسب‌وکاربرای شما عزیزان مفید بوده باشد.

ممنون می‌شوم که از سایت و کانال یوتیوب saeid kazemi بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم. برای مطالعه قدم شصت و چهارم تبلیغات در کسب‌وکار آزمون اینجا کلیک کنید و برای مطالعه قدم شصت و ششم CRM اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *