قدم نهم مقابله با ترس

قدم نهم مقابله بر ترس

برای شنین فایل یا دانلود فایل صوتی قدم نهم مقابله با ترس از طریق لینک ذیل اقدام کنید.

سلام به همه دوستان عزیز با سلام به همه دوستان عزیز با قدم نهم در خدمت شما هستم. امروز می‌خواهم در مورد مقابله با ترس با شما صحبت کنم. ترس یکی از مفاهیم خیلی مهم در شروع کسب کار و ادامه دادن است و مخصوصاً برای آنهایی که کسب‌وکاری را شروع کردند و شکست خوردند و الان خیلی نگران‌اند و می‌ترسند که چگونه یک کسب‌وکار دیگر را راه بیندازیم. با شما صحبت کنم. ترس یکی از مفاهیم خیلی مهم در شروع کسب کار و ادامه دادن است و مخصوصاً برای آنهایی که کسب‌وکاری را شروع کردند و شکست خوردند، الان خیلی نگران‌اند و می‌ترسند، که چگونه یک کسب‌وکار دیگر را راه بیندازیم.

غلبه بر ترس

اهمیت تجربیات شخصی در ترس امروز ما

خوب مطمینا تجربه قبلی از شکست که در ذهن آن‌هاست خیلی به آن‌ها انرژی‌های منفی تزریق می‌کند که نروید و مجدداً شکست خواهید خورد و شروع نکن. اما ترس از کجا به وجود می‌آید. ترس از آنجا می‌آید که ما دانش چیزی را نداریم، بگذارید مثالی برای شما بزنم. من عاشق گردشگری هستم، یعنی گردشگری به معنای واقعی را دوست دارم و حتی اگر به 25 سال پیش برمی‌گشتم. برای تعیین رشته در دانشگاه حتماً شاخه‌های گردشگری را انتخاب می‌کردم و دو زبان انگلیسی و فرانسه را هم‌زمان یاد می‌گرفتم، یا انگلیسی و عربی را تا بتوانم در کشورهای توریستی بتوانم کار کنم، تا بتوانم به کاری که دوست دارم و از آن لذت می‌برم برسم.

 خوب این نشد و من مهندسی خواندم و بعد از اینکه به درآمد رسیدم در حالیه بیش از یک سال کارنکرده بودم، اولین سفر خارج از کشورم را رفتم. از آن سال تا حالا به خیلی از کشورها سفر کردم، به خیلی از کوه‌های ایران برای کوهنوردی رفتم، برای سفر به خیلی از شهرهای ایران رفتم و خیلی برای اینکه کشف کنم و ببینم وقت گذاشتم و الان وقت آزادم را در اینترنت به دنبال جاذبه‌های خاص می‌گردم و هدف‌گذاری می‌کنم که به آن‌ها برسم.

ترس در بیزینس

سفر کردن به هر جای دنیا ترس ندارد؟

 می‌خواهم این نتیجه‌گیری را کنم، که من امروز که می‌خواهم بروم سفر دیگر ترس ندارم، خودم بلیتم را می‌گیرم، ویزا را چک می‌کنم و اگر ببینم به آژانس نیاز باشد می‌گویم ویزا را برایم بگیر. می‌دانم کدام کشورها در کدام فصل‌ها ارزان‌تر است و کجا را با تور بروم ارزان‌تر است. وارد کشوری می‌شوم استرس ندارم کجا بروم. با توجه‌ به پولم می‌دانم هتل بروم یا هاستل. اینها همه را تجربه کردم و دانش من امروز در مورد سفر زیاد است و می‌دانم دانشم را چگونه کامل کنم.

یک داستان دیگر بگویم و موضوع ترس را ادامه بدهیم.

 داخل هواپیما نشسته بودیم و می‌رفتیم کوالالامپور. یک آقای مسنی کنارم نشسته بود و می‌گفتیم اتوبوس‌هایی که می‌روند سمت شهر کجاست؟ او گفت من 20 سال است اینجا زندگی می‌کنم! مگر از فرودگاه به سمت شهر اتوبوس دارد؟ گفتم آری طبقه منفی 2 اتوبوس دارد و قیمت آن 10 درصد هزینه تاکسی می‌شود. گفت چه جالب پس منم با شما می‌آیم. گفت این اطلاعات را از کجا داری؟ گفتم من بلدم از کدام سایت اطلاعاتم را جمع کنم و چون انگلیسی من خوب است.

می‌روم سایت تریپ ادوایزر و اطلاعاتم را جمع‌آوری می‌کنم و حتی عکس آن دکه‌ای که بلیت را می‌فروشد داخل اینترنت بود. آن مرد گفت چه جالب پس منم برای چه این‌همه هزینه تاکسی بدهم، اینجا اتوبوس‌هایش خوب است و از این به بعد با اتوبوس می‌روم. حالا فقط دانش داشتیم برویم کسب‌وکار راه بیندازیم؟ نه. ما باید مهارت و توانایی‌هایمان را هم ارتقا دهیم ولی این به این معنا نیست که سر جایمان بنشینیم. از همین امروز اگر می‌خواهم یک طراح معروف در دنیا بشوم، یا بیمه داشته باشم، از امروز باید پیج خودم را بزنم و کسب‌وکار خود را راه بیندازم و شروع کنم.

fear in busseiness

برای مقابله بر ترس ها چکار کنم؟

 اگر امروز کار زیادی ندارم، مشتری زیادی ندارم، ولی فالوور زیادی ندارم نباید بترسم. استارتم را می‌زنم و دانش و توانایی‌هایم را شناسایی و تقویت می‌کنم و مهارت‌آموزی می‌کنم. یک کلام شروع کنید. خیلی از وقت‌ها در خیلی از شهرهای کوچک آدم‌ها تمام عمرشان حتی برای یک سفر به آن طرف ایران کلی می‌ترسند. اما وقتی شما چند بار بروی و ترست به ریزه راحت مسافرت می‌روی و کسب‌وکار خودت را راه می‌اندازی و مقابله می‌کنی.

هیچ‌وقت نباید این ترس‌ها و ذهنیت‌هایی که دیگران برای ما ایجاد کردند و بخشی از آن درست است (ما باید توانمندی‌های خودمان را بشناسیم برای مثال منم آرزو می‌کنم صاحب یک کارخانه کاشی باشم که روزانه صد تریلی از کارخانه بارگیری می کنند ولی آیا در توان من هست که با این سرمایه‌ای که دارم، این کسب‌وکار را راه بیندازم؟ مقابله با ترس ما باید متناسب با دانش و توانایی‌های ما باشد)

ترس بدلیل نداشتن دانش و تجربه بوجود می آید.

امیدوارم توانسته باشم، توضیح کاملی داده باشم. پس شما هر کاری را می‌خواهید شروع کنید تمام ترس‌هایی که از گذشته در ذهن شما مانده است را روی کاغذ بنویسید و به‌راحتی آن‌هایی را که می‌توانید حل کنیم با آن 3 گزینه‌ای که گفتم روی آن‌ها خط بزنید و بگویید من اینها را می‌دانم. یک موضوعی را هم امروز خدمت یکی از دوستان امروز به من زنگ زد که توضیح دادم برایش، این موضوعاتی که ما می‌گوییم را در قالب یک حجم دایره‌ای ترسیم کنید. این مسائل خطی نیستند که پشت‌سرهم باشند بلکه در دایره‌ای هستند که هیچ یک مقدم بر دیگری نیست. ما در ماه‌های اول تمام مفاهیمی که برای تغییر ذهنیت و افزایش توانایی فردی هست را به شما آموزش می‌دهیم و همه اینها با هم مهم است و یک جایی هست که می‌گویی به ترسم غلبه کن

یک جایی باید به خجالتم غلبه کنم، و جای دیگری می‌گویی نیاز به برنامه‌ریزی یا مربی دارم و همه اینها را باید با هم ببینید و به زمان نیاز دارد. امیدوارم قدم نهم مقابله با ترس که بسیار مهم است برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از ورزش، سفر و بیزینس اگر تجربه داری برای من ارسال کنید. تا بنام خودتان و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای دیدن ویدئو قدم هشت اینجا کلیک کنید و برای دیدن ویدئو قدم دهم اینجا کلیک کنید. روز خیلی شادی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *