اصول پیج اینستاگرام بیزینسی

قدم هفتاد و چهارم اصول پیج اینستاگرام بیزینسی

برای شنیدن پادکست قدم هفتاد و چهارم اصول پیج اینستاگرام بیزینسی  از طریق لینک ذیل اقدام نمائید.

قدم هفتاد و چهارم اصول پیج اینستاگرام بیزینسی

قدم هفتاد و چهارم اینستاگرام

سلام به همه دوستان عزیز امروز با قدم هفتاد و چهارم اصول پیج اینستاگرام بیزینسی در خدمتتان هستم امروز می‌خواهم یک مقداری در مورد کلیات و مسائل مهمی که توی اینستاگرام مهم است صحبت بکنم اینستاگرام خب الان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای بیزینس شده تو ایران، اوایل خیلی شخصی بود و الان شاید نصفه اینستاگرام تو ایران به این سمت رفته که خوب بیزینس‌ها خیلی دارند از اینستاگرام استفاده می‌کنند برای توسعه کسب‌وکارشان،

شاید توی هر رشته تخصصی اینستاگرام نیاز به حداقل ده تا دوره آموزشی و تحلیل و آموزش تخصصی داشته باشد که اگر کسی از دوستان علاقه‌مند است و دوست داشت، دوره‌ مربوط به آن تخصصی است و باید بیاید مشاوره بگیرد. ولی کلیات که توی اینستاگرام باید رعایت بشود با هم دیگر یک مرور می‌کنیم. این‌ها مسائل اصلی که برای همه کسب‌وکارها موردنیاز هست را مرور می‌کنیم.

انتخاب اسم پیج در اینستاگرام:

 اسمی که انتخاب می‌کنید یک اسم ساده، راحت مرتبط با موضوع کسب‌وکارتان باشد و خیلی اسم‌های پیچیده و سخت نگذارید. دنبال اسمی باشید که خیلی ساده باشد و به‌راحتی قابل به‌یادسپاری باشد و از طرفی تکراری نباشد. هر چه اسم شما یونیک تر یا خاص‌تر باشد. بیشتر در ذهن مشتری باقی می‌ماند.

عکس پروفایل در اینستاگرام:

 اولین بحثی که توی اینستاگرام مطرح می‌شود بحث عکس پروفایل  است شما اگر یک صفحه دارید که به دنبال برند شخصی هستید.  حتماً باید عکس خودتان را داخلش بگذارید اگر با یک برند محصول یا خدمتکار می‌کنید یا شرکتی دارید حتماً باید لوگوی شرکت و محصولتان را آنجا بگذارید.

بایو یا بیوگرافی پیج اینستاگرام:

موضوع دوم  بایو یا بیوگرافی است که شما بسته به آن خودتان را معرفی می‌کنید خلاصه، مفید، باارزش  باید باشد سعی بکنید تلفنتان، ایمیلتان راه‌های دسترسی‌تان را مخصوصاً سایتتان را آنجا در بایو اینستاگرام  قرار بدهید. لوکیشن بگذارید تا اعتمادسازی ایجاد بشود حتماً توی اینستاگرامتان از موضوعات مرتبط با آن تعریفی که توی بایو کردید استفاده بکنید این‌طوری نباشد که یک دانه عکس از طبیعت بگذارید، بعد یک دانه عکس با دوستانتان بگذارید بعد شروع کنید سه تا هم محتوای ویدئویی در مورد  کسب‌وکارتان یا خدمتتان قرار بدهید. باید محتوا شما تخصصی باشد.

جداکردن صفحه شخصی از صفحه بیزینسی:

 صفحه شخصیتان را حتماً از صفحه تخصصی کسب‌وکارتان جدا بکنید دقت بکنید هر محتوایی که می‌گذارید روی آن کاور بگذارید توضیح بدهید به مشتری چون می‌دانید از انبوه و حجم بسیار بالایی از محتوایی که توی اینستاگرام تولید می‌شود. مشتری وقتی تو آن مربع‌های کوچک، کوچک می‌آید شما را توی تصویر شناسایی بکند حتماً باید یک کاور خوب بگذارید رویش که مشتری به موضوع اگر علاقه‌مند بود بیاید شما را شناسایی بکند.

 زیر هر پست حتماً یک کپشن بگذارید کپشن خوبی بگذارید از خلاصه‌ای از موضوع آن محتوایی که دارید به مشتری ارائه می‌دهید.  

هشتگ بگذارید:

از کاربردی‌ترین هشتگ‌هایی که خود اینستاگرام پیشنهاد می‌کند یا از گوگل یا از گوگل‌ترند می‌توانید کمک بگیرید خب این‌ها زمان بر است می‌توانید خیلی از هشتک‌ها را تو ذهن خودتان می‌آید بعد توی گوگل جستجو بکنید مشابه‌ آنها را در بخش پیشنهادها گوگل دربیاورید و در پایین کپشن بگذارید.

 هشتک خیلی مهم است برای پیداکردن شما، شما را به گروه‌های مرتبط متصل می‌کند اگر یک نفری یک موضوعی را علاقه‌مند باشد خود اینستاگرام الان بسیار ربات‌هایش هوشمند هستند. موضوعی که مشتری جستجو کرده و اگر شما هشتگ خوبی گذاشته باشید. حتماً شما را به‌صورت تخصصی معرفی می‌کند.

استوری بگذارید:

 استوری گذاشتن را فراموش نکنید. لایو بگذارید سعی کنید در موضوعات مرتبط با صفحه‌تان هم لایو بگذارید، هم استوری بگذارید موضوع‌ها و مسائل و محتوا‌های باارزش را حتماً بروید های‌لایت بکنید.

تعامل با همکاران و افراد فعال در اینستاگرام:

 دقت بکنید با همکار‌هایتان باید توی اینستاگرام تعامل داشته باشید حتماً از همکار‌ها ایده بگیرید صفحه‌شان را دنبال بکنید افرادی که دنبال شما می‌گردند را شما بروید تو صفحه‌های معروف پیدایشان بکنید شما دنبالشان بکنید اصلاً این ذهنیت را نداشته باشید که من باید دنبال‌کننده‌هایم کم باشد یا نمی‌دانم دنبال‌کننده‌هایم زیاد باشد مهم نیست.

 تعداد دنبال‌کننده‌ها مهم است؛ اما وقتی خیلی باارزش می‌گردد که شما آن‌قدر محتوا باارزش تولید بکنید که خود آن دنبال‌کننده اندکی هم که شما داشته باشید محصول، خدمت و آن محتوای باارزش شما را در اختیار دیگران قرار بدهد و  شما را به دیگران معرفی بکند.

دنبال فالور فیک نروید

بسیاری وقت‌ها من صفحه‌های خیلی تازه دیدم با پانصد نفر، هزار نفر فروش‌های بسیار خوب دارند صفحه هست با صدهزار نفر هشتاد هزار تا فِیک هستند هیچ فروشی ندارد دقت بکنید به‌هیچ‌عنوان نخرید دنبال‌کننده فِیک نخرید؛ چون اینستاگرام موضوع شما را به ده درصد از دنبال‌کننده‌هایتان ارسال می‌کند و اگر ببیند از طرف آنها بازخوردی نداشته باشد معمولاً به دیگران ارسال نمی‌کند؛ چون ربات می‌فهمد که این محتوا باارزش نبوده کسی استقبال نکرده است؛ ولی اگر از این ده درصد استقبال خوبی انجام بشود. به افراد بیشتری می‌فرستد؛ چون هدف اصلی این است که محتوا‌ها به افراد بیشتری ارسال بشود.

 همه هم‌وغم شبکه‌های اجتماعی و مالکینشان این است که شما زمان بیشتری را در شبکه اجتماعی وقت بگذارید البته تأکید و خواهش می‌کنم یک‌زمان‌هایی را اصلاً سراغ شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه نروید یک زمانی را زمان طلایی بگذارید قبلاً هم‌خدمتتان گفتم یک ساعت سه تا بیست دقیقه، سه تا نیم ساعت اگر کسب‌وکار آنلاین دارید اعلان‌های کسب‌وکاری را پاسخ بدهید آن هم نیاز نیست هر لحظه البته که پاسخگویی خیلی مهم است. ولی خوبی این است که اگر مشتری یک سؤال تو اینستاگرام از شما بپرسد دو ساعت بعد هم جواب بدهید؛ چون برای  آن شخص اعلان می‌رود هیچ ایرادی ندارد بعداً می‌فهمد که شما پاسخش را دادید.

با وجود اهمیت شبکه‌های اجتماعی زیاد وقت خود را در آنها سپری نکنید.

 خیلی زمان رو پیگیری شبکه‌های اجتماعی نگذارید مخصوصاً اینستاگرام وقتتان را تلف نکنید. وقتی که می‌خواهید اینجا بگذارید را بیشتر تلاش کنید تولید محتوا بکنید تعامل بکنید با همکار‌هایتان، با دوستانتان با کسانی که از شما سؤال‌وجواب می‌کنند حتماً این محتوای تو درس‌آموزش محتوا هم گفتم دقت بکنید که باارزش باشد.

در اینستاگرام نمایش اجرا نکنید

در مجموع تلاش بکنید که با  آدم‌ها ارتباط برقرار بکنید. دنیای کسب‌وکار اینترنتی و به‌خصوص شبکه‌های مجازی قوانین نانوشته هم دارد باید حرمت بگذارید هر چیزی را نگذارید مخصوصاً از فرزندانتان، خیلی در مورد مسائل شخصی و خانوادگی‌تان صحبت نکنید، بلاگری‌های فِیک انجام ندهید و ظاهرسازی نکنید. مثلاً متأسفانه تو جامعه ما خیلی این مد شده است بلاگرها همه چیز زندگی‌هایشان را ایدئال نشان می‌دهند و جوری وانمود می‌کنند. همه چیز خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد اصلاً این کار‌ها را نکنید مردم الان دارند هوشمند می‌شوند و خیلی از آن جوی که اینفلوئنسر‌ها داشتند تا یکی، دو سال قبل الان تو اینستاگرام آن جو از بین رفته.

اینستاگرام کارت ویزیت باارزش و معتبر

 اینستاگرام الان شده یک کارت ویزیت بسیار باارزش و معتبر برای کسب‌وکارها، در نتیجه  تلاش بکنید از این اتمسفر و فضا حداکثر استفاده را بکنید. امیدوارم این مطلب آموزشی در مورد اینستاگرام برای شما مفید بوده باشد. هر هفته در اینستاگرام فعال باشید و در بخشهای مختلف آن محتوا بگذارید.

امیدوارم قدم هفتاد و چهارم اصول پیج اینستاگرام بیزینسی برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

ممنون می‌شوم که از کانال یوتیوب saeidkazemi بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم. برای مطالعه قدم هفتاد و سه استراتژی تولید محتوا  کلیک کنید و برای مطالعه قدم هفتاد و پنجم سئو سایت اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *