تکنیک های فروش

قدم پنجاه و نهم تکنیک‌های فروش

برای شنیدن فایل صوتی قدم پنجاه و نهم تکنیک‌های فروش از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید

قدم پنجاه و نهم تکنیک‌های فروش

سلام به همه دوستان با قدم پنجاه و نهم تکنیک‌های فروش در خدمت شما عزیزان هستم امروز می‌خواهم چندین تکنیک فروش را با هم دیگر مرور بکنیم. تکنیک‌های فروش زیادی در دنیا توسط اساتید بازاریابی و فروش معرفی می‌شوند. من از بین بیش از 26 روش خیلی معروف، تلاش کردم. مهم‌ترین آنها را که بافرهنگ ما هم همخوانی دارد و برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مفید است. برای شما عزیزان ارائه بدهم.

تکنیک  فروش توله سگ:

 اولین تکنیکی که در  خیلی از کسب‌وکارها استفاده می‌شود. روش فروش توله سگ است.  شما وقتی وارد یک پت‌شاپ می‌شوید وقتی که می‌بینید بین پدر، مادر و فرزند اختلاف هست که کدام سگ، گربه یا پرنده را انتخاب بکنند. ما یک پیشنهاد می‌دهیم می‌گوییم که شما می‌توانید سه روز مثلاً دو مدل سگ را ببرید استفاده بکنید. هرکدام را که دوست داشتید برگردانید آن‌یکی که پسند شما شد را نگه دارید.  معمولاً خیلی از افراد وقتی حیوانات خانگی را می‌برند به آنها وابسته می‌شوند.

این روش خیلی توی کسب‌وکارهای مختلفی استفاده می‌شود. بگذارید یک مثال برای شما بزنم. یکی از سایت‌های فروش کفش در آمریکا از این روش استفاده کرد به مشتری‌ها می‌گفت که شما دو سایز کفش بردارید از هر مدل  دو سایز  انتخاب بکنید و با کارت اعتباری خودتان پرداخت کنید. آن‌هایی که نمی‌خواهید را برگردانید هزینه پست، رفت و برگشتش با ماست و بعد از قطعی شدن خرید شما ما هزینه برگشتی‌ها را به کارت اعتباری شما برگشت می‌دهیم.

تکنیک کمبود محصول:

 روش دیگری که خیلی استفاده می‌شد روش کمبود محصول است مشتری باید احساس بکند که فرصت کمی دارد. به طور مثال اگر تا فردا تصمیمت را بگیری ما این محصول را با این قیمت می‌دهیم. اگر تا  پایان این کنفرانس یا همایش این پکیج آموزشی را بخرید ما این تخفیف را می‌دهیم.

اگر محصول خاص می‌فروشید و احساس می‌کنید مشتری محصول را پسندیده اما به هر دلیلی فروش را قطعی نمی‌کند. از این تکنیک استفاده کنید. فوراً بگوئید. اگر این محصول را فروختم. معلوم نیست. دیگر بتوانم آن را  تأمین بکنم.

تکنیک ارائه دو محصول:

یکی از روش‌های فروش  که در  درس قبلی هم تأکید نمودم. این است که در مراحل نهائی فروش و پس از اکتشاف ذهن مشتری، ارائه تنها دو محصول بر اساس نیاز مشتری است. خیلی مهم است که شما به مشتری دو گزینه را فقط نشان بدهید.  به مشتری بیش از دو گزینه ارائه ندهید مشتری را گیج نکنید. تصمیم نهائی را  بگذارید خود مشتری بگیرد. شما تأکید کنید که انتخاب نهائی را بر اساس سلیقه خودتان انتخاب کنید.

تکنیک بن فرانکلین:

یک روش دیگر روش بن فرانکلین است شما یک کاغذ باید بردارید به دو بخش تقسیم بکنید. نقاط قوت و نقاط ضعف که مشتری می‌گوید را بنویسید و تلاش کنید نقاط ضعف را حل کنید یا پاسخ برای آن پیدا کنید. این روش برای  معاملات با زمان طولانی مذاکره مثل معاملات  مسکن استفاده می‌شود.

تکنیک خلاصه برداری:

تکنیک و روش دیگر خلاصه برداری از نیازها و مشخصات مشتری است. شروع بکنید به خلاصه برداری کردن. مثلاً  نام، شماره تماس و نیازش را بپرسید. به مشتری بگوئید. من بر اساس نیاز شما در بازار تحقیق می‌کنم و محصول مناسب شما را پیدا می‌کنم و به شما اطلاع می‌دهم.

تکنیک دستگیره درب:

یک روش دیگر که من بسیار خودم از آن استفاده می‌نمایم روش دستگیره در است وقتی که می‌بینید مشتری دارد از دست شما فرار می‌کند یا دنبال بهانه می‌گردد. مثلاً می‌گوید که من می‌خواهم بروم با خانمم مشورت بکنم. بروم یک دوری بزنم در این وقت شما می‌توانید در لحظه‌ای که دارد می‌رود. خیلی شفاف و صریح از مشتری بپرسید  که خریدتان را قطعی  نکردید.  این‌ها را خودش باید بگوید آیا قیمت شما مناسب نبوده، آیا در ذهنش این است که شما گران دارید می‌فروشید یا مثلاً جای دیگر مناسب‌تر دارد. معمولاً به این برمی‌گردد که به شما اعتماد نکرده.

تکنیک ارجاع:

 یکی از روش‌های دیگر ارجاع است.  یکی از روش روش‌های تدریس یعنی یکی از دروس کنفرانس‌های و همایش‌های زیادی برای ارجاع انجام می‌شود ما خیلی از خدمات و محصولات را از ارجاع دوستان، فامیل و آشنا می‌گیریم. یعنی دوستمان بهمان می‌گوید برویم فلان نمایندگی من خودرو گرفتم. خیلی راضی بودم. فلان پزشک کارش خوب است من از آن راضی بودم. شما هم برو آنجا،  ارجاع در کسب‌وکار  خیلی مهم است تو همکار‌ها مثلاً کار را به هم ارجاع بدهید به همکار به‌عنوان  رقیب نگاه نکنید و برای همکار ارزش قائل بشوید و تلاش کنید شما به همکار کار ارجاع بدهید و تلاش کنید که این اعتماد ایجاد بشود که محصولی که همکارتان ندارد را از طریق شما تأمین بکند و بالعکس، در مجموع وقتی یک فروش را قطعی کردید از مشتری بخواهید شما را به دوستان و فامیل معرفی کند. یا برای توسعه کسب‌وکارتان از هر مشتری فهرستی از دوستان و فامیل را که احتمالاً به خدمات شما نیاز دارند. را تهیه کنید.

تکنیک جزئی:

یک روش دیگر این است که پرسش‌های جزئی بپرسیم.  یعنی در مسیر معامله یک مقدار ذهن مشتری را از  روی آن محصول بیاوریم بیرون، مثلاً ما  خودرو می‌فروشیم. به‌جای تأکید بر مشخصات و امکانات مختلف خودرو، فقط در مورد رنگ زیبا خودرو صحبت بکنید.

تکنیک رگ خواب:

 مهم‌ترین چیزی که برای آن مشتری مهم هست. را باید پیدا کنید. این کار با سؤالات مهم و پیداکردن. آن نقطه درد به نتیجه می‌رسد. اگر مشتری دایم در مورد یک موضوع خاص مربوط به محصول صحبت می کنه. شما باید در مورد همان موضوع صحبت کنید. کلمات کلیدی و طلایی که از دهان مشتری  درمی‌آید را شناسائی کنید. مثلاً مشتری آمده ملک بخرد. خانمش تأکید می‌کند که چه اتاق‌خواب‌های بزرگی دارد. چه نور خوبی دارد. حالا شما متوجه شده‌اید. به‌جای صحبت در مورد کلیات ملک،  همین موضوع جزئی را بولد بکنید.

تکنیک نهائی کردن فروش:

یک چیزی که توی درس قبلی هم تأکید نمودم. نهایی کردن فروش است. دعوتش بکنید بگویید فاکتور را می‌خواهم ببندم. از این هم ده تا بگذارم روی فاکتور نهایی از آن محصول هم بیست تا برای شما بگذارم. الان مثلاً بحث فروش عمده باشد.

تکنیک قدرت پیشنهاد:

با واژه‌ها احساسات مشتری را تحریک کنید. رانندگی با این ماشین در تابستان لذت‌بخش هست.  کیفیت نمایش این لپ‌تاپ بی‌نهایت عالی هست. احساس بعد از خرید را به مشتری منتقل کنید. لحن بیان به‌شدت بر روی تصمیم مشتری تأثیر می‌گذارد.

این روش‌های فروش است که توی دنیا خیلی استفاده می‌شود. من خودم از بعضی از این روش‌ها خیلی استفاده کردم. خیلی برای من مفید بوده است و این سه درس مربوط به فروش را که خدمت شما عزیزان گفتم. مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اما دقت کنید. فروش را با انجام‌دادن و تمرین‌های زیاد و در کنار یک فروشنده حرفه‌ای یاد می‌گیرید. به‌قول‌معروف انجام بدهید. تا حرفه‌ای شوید.

امیدوارم قدم پنجاه و نهم تکنیک‌های فروش برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

ممنون می‌شوم که از سایت و کانال یوتیوب saeid kazemi بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید. یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.

برای مطالعه قدم پنجاه و هشتم خصلت‌های یک فروشنده خوب اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم شصتم روابط انسانی اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند شوید.اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *