مسائل حقوقی در کسب و کار

قدم سی و یک مسائل حقوقی مهم در کسب و کار

برای شنیدن فایل صوتی قدم سی و یک مسائل حقوقی مهم در کسب و کار از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.

در این درس آخرین مسائل حقوقی مهم در کسب و کار را با هم مرور می‌کنیم و باز هم تأکید می‌کنم که مسائل حقوقی را جدی بگیرید. چند مفهوم دیگر را در مسائل حقوقی با هم مرور می‌کنیم. چه کسب‌وکار کوچک داریم چه کسب‌وکار بزرگ و چه و بسایت داریم گرفتن مجوزهای قانونی مانند اینماد و مجوزهایی مانند نماد رسانه خیلی به ما برای اعتمادسازی کمک می‌کند.

اخذ گواهی پستی

یکی دیگر از مجوزها می‌تواند گواهی پستی باشد. به اداره پست مراجعه می‌کنید و ثبت‌نام می‌کنید هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید و مأمور پست بعد از یک یا دو روز می‌آید و آدرس شما را کنترل می‌کند و گواهی‌نامه پستی رسمی برای شما صادر می‌شود. این گواهینامه برای اخذ نماد اعتماد و حتی برای کار در رساه های اجتماعی خیلی مفید می باشد و موجب جلب اعتماد مشتریان می گردد.

اخذ مجوزهای قانونی

حتماً هر کسب‌وکاری راه‌اندازی می‌کنید باید این مجوزها را بگیرید.اگر سایتی راه‌اندازی می‌کنید حتماً نماد اعتماد و نماد رسانه را بگیرید. نماد رسانه کسب‌وکارهای اینترنتی هم هست که گرفتن آن آسان نیست و وقتی کسب‌وکارتان رونق گرفت می‌توانید اقدام کنید و در طول زمان آنها دریافت کنید. برای گرفتن درگاه بانکی، ابتدا باید نماد اعتماد اخذ گردد.

اخذ مجوز صنفی در کسب و کار فیزیکی

اگر کسب‌وکار فیزیکی هم انجام می‌دهید باید از صنف مربوطه مجوزهای لازم را دریافت کنید. شما وقتی مجوز قانونی دارید و آن را قاب می‌کنید و در سایت خود قرار می‌دهید یا روی پیج خود خیلی به می گذارید. خیلی به شما در ایجاد اعتمادسازی کمک می‌کند.

ثبت حق مالکیت معنوی یا لوگو

یکی دیگر از مجوزهای دیگر حق مالکیت معنوی است. برند یا لوگوی تجاری شما است.یک مقدار کسب و کار شما توسعه پیدا کرد به این نکته توجه کنید که برند لوگو یا شعار خود را ثبت کنید. این مسائل را خیلی ساده نگیرید و نگویید خب بعوداً انجام خواهم داد. حتماً برای خودتان مهر داشته باشید و مهر مخصوص خود را بزنید. مسائل قانونی از این دسته را خیلی جدی بگیرید.شما اگر می‌خواهید یک برند معتبر و یک کسب‌وکار موفق داشته باشید حتماً باید لوگو و طرح شما ثبت شده باشد.

اگر یک نرم‌افزار تولید می‌کنید اگر یک کتاب تألیف می‌کنید حتماً اینها را بروید ثبت کنید و حق امتیاز بگیرید که بتوانید سال‌ها از این موضوع پول در بیاورید و کتابهای شما  سال‌ها و سالها چاپ شود.اگر یک ایده جدید دارید باید ایده خود را ثبت کنید. بتوانید از آن ایده بعدها به درآمد برسید.

قدم سی و یک مسائل حقوقی مهم در کسب و کار

در مجموع مسائل حقوقی را به شما گفتم شاید بیشتر نیاز نباشد که مسائل حقوقی را بیان کنم، فقط همین‌قدر کافی بود که اهمیت این مسائل برای شما مشخص گردد. هر کاری می‌کنیم حتماً قرارداد ببندیم. و کار را با مجوز و قانونی انجام دهیم. مطمئنا یکی از مهم ترین پایه های اعتماد سازی اخذ و ارائه مجوزهای قانونی است.

مسائل حقوقی تجارت
قانون کار و بیمه

به عنوان کارفرما باید کامل بر قوانین کار وبیمه تسلط داشته باشید. هر هفته چند صفحه از قوانین کار را مطالعه کنید. و زیر نکات مهم خط بکشید. مسائل مربوط به بیمه کارکنان را کامل مطالعه کنید و از دیگر کارفرماها مسائل و نکات ریز مربوط به بیمه کارکنان را بپرسید. خواهش می کنم. مسائل حقوقی و قانونی را ساده نگیرید و باید این موارد را خیلی جدی بگیرید.

امیدوارم قدم سی و یک مسائل حقوقی مهم در کسب و کار برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از زندگی، کسب و کار و مهاجرت اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای مطالعه قدم سی ام اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم سی و دو اینجا کلیک کنید.

اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید. و اگر سوالی داشتید من در خدمتتان هستم. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید. من را به دوستان خودتان هم معرفی کنید. و از تحلیل و ارائه نظرات زیبای خودتان در زیر هر قدم من را خوشحال کنید. موفق و پیروز باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *