ده هزار ساعت

قدم سیزدهم اهمیت ده هزار ساعت

برای شنیدن فایل صوتی قدم سیزدهم اهمیت ده هزار ساعت از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید.

سلام امروز می‌خواهم با قدم سیزدهم و با عنوان اهمیت ده‌هزار ساعت کار در بیزینس با شما عزیزان صحبت کنم. می‌گویند اگر کسی کاری را ده‌هزار ساعت انجام دهد، با چشم‌بسته هم می‌تواند آن کار را انجام دهد. ده‌هزار با هفته‌ای 50 ساعت کار می‌شود.ماهی 200 ساعت و سالی 2500 ساعت. به عبارتی 4 تا 5 سال زمان می‌برد کسی که هیچ کاری را بلد نیست یعنی صفر مطلق است ولی کاری را دوست دارد (به‌عنوان‌مثال من آشپزی دوست دارم یا املاکی دوست دارم یا دوست دارم تدریس کنم) و حتماً باید باور داشته باشم که من نمی‌دانم،

آیا ما همه چی را می دانیم؟

اگر بگویم من همه چی را می‌دانم آن‌وقت صداهای مثبت و آموزشی که از جاهای مختلف به سمت ذهن من می‌آِید را گوش نمی‌دهم و این صداها برگشت داده می‌شود  و ذهن من می‌گوید من که اینها را می‌دانم. ولی همه آدم‌های موفق از جمله بیل گیتس مطالعه و اخذ دانایی را اولویت خود می‌دانند. پس اگر ما از امروز شروع کردیم و صفر مطلق بودیم، اما اگر تجربیاتی در رشته تخصصی خودمان داشتیم. پس یک جایگاهی داریم و ممکن است 2 هزار ساعت و یا 4 هزار ساعت جلو باشیم. اما هنوز تا 10 هزار ساعت مطمعنا فاصله زیادی داریم. بهتر است مانند کلاس‌های زبان خیلی در قیدوبند تست و سطح سنجی قرار نگیریم.

بهتر است همان سطحی که خودمان باور داریم در آن قرار داریم را لحاظ کرده و از یک سطح پایین‌تر شروع به یادگیری کنیم. یعنی ما باید باور کنیم با تمام وجودمان که ما باید در روز نیم ساعت آموزش کسب‌وکار ببینیم و نیم ساعت آموزش تخصصی رشته خودمان را ببینیم و با کمک آموزش‌هایی که از کسب‌وکار می‌گیریم برنامه‌ریزی کنیم هدف‌گذاری کنیم و همه مسائلی که کوچ یا منتور ما در دوره آموزشی دارد آموزش می‌دهد (که این دوره 3 تا 5 سال است) که چگونه برنامه‌ریزی کنیم و پیش برویم چون خودش قبلاً این‌ها را تجربه کرده است.

ده هزار ساعت

ترکیب اثر مرکب و ده هزار ساعت؟

 این بحث 3 تا 5 سال را می‌شود با بحث اثر مرکب ترکیب کرد. یک‌ضرب المثلی را یکی از کوچ‌های بزرگ به من می‌گفت و تا مدتی حتی قادر به درک آن نبودم و آن جمله این بود که آنکه آرام می‌رود سریع‌تر می‌رسد. یعنی آنکه آهسته و پیوسته می‌رود. سریع‌تر به مقصد می‌رسد. وقتی من از او سؤال کردم همان داستان مسابقه خرگوش و لاک‌پشت را برایم تعریف کرد. گفت لاک‌پشت‌ها همیشه به مقصد می‌رسند. ولی آن خرگوش‌های کم حوصله و عجول به مقصد نمی‌رسند. یعنی شما باید باور کنید که مثلاً از هر روزی که قصد شروع کسب‌وکار خودم را دارم باید حداقل یک سال به‌صورت شبانه‌روز کار کنم و برنامه‌ریزی کنم با کمک کوچ خودم و بعد کوچ من شبکه‌سازی، تعامل و ارجاع را به من آموزش می دهد. باید آماده بشوم و کار را شروع کنم.

از کجا شروع کنم؟

ا ینکه از کجا شروع کنم. سوال خیلی از جوانانی هست که برای مشاوره و بیزینس کوچ به من پیام میدهند یا سراغ من می آیند. اول علاقه مندی خودتان را پیدا کنید. البته که به توانائی و زیر ساخت هایی که در خانواده و اطراف شما وجود دارد توجه کنید. در کنار اینها این آموزشی که برای شما گذاشتم را کامل یاد بگیرید. بعد شروع کنید دانه‌ دانه گندم بکارید. تا در طی پنج سال این دانه به درخت تنومندی تبدیل شود.اگر من می‌خواهم در یک سال بعد مزرعه گندمی داشته باشم و در 3 سال بعد کارخانه تولید آرد داشته باشم. باید امروز دانه‌ آن را بکارم و بروم خانه و باز فردا دانه بکارم و همین دانه‌های تک که پیوسته کاشته و نگهداری می‌شود یک سال دیگر، 3 سال دیگر و 5 سال دیگر به نتیجه خواهد رسید.

حالا که می دانم از کجا شروع کنم. مرحله بعدی چیست؟

ما اولین درسی که هفته بعد خواهیم داشت و بعد از فصل اول و قله بسیار مهمی که قرار است به آن برسیم که قله تغییر ذهنیت است. همین بحث‌های هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و چشم‌انداز است ما وقتی کوه می‌رویم. تپه اول خیلی سخت است و بدن هنوز خواب است. خیلی از حرفه‌ای‌ها بسیار آهسته شروع می‌کنند و قدم‌های خود را می‌شمرند و مراقب دم و بازدم خود هستند و با هر قدم یک دم و بازدم انجام می‌دهند و قبل از شروع حرکات کششی انجام می‌دهند تا به اولین مرحله‌ای برسند که بدن از خواب بیدار شود و خیلی مراقب هستند. باید هر کاری را بروید تجربی آموزش ببینید.

همانطور که در درس اول گفتم تا آموزش عملی نبینید. کاری را یاد نمی گیرید. باید سالها و سالها بدون توقع کارک نید. پیش یک استاد فن، تا شما هم استاد شوید. ولی در تپه دوم و سوم قدم‌های آن‌ها با دم و بازدم هماهنگ شده و دیگر به آن فکر نمی‌کنند. بله یک‌جاهایی هم خسته می‌شوند و یک‌جاهایی فشار گروه زیاد است و عده‌ای سرعت آن‌ها زیاد است. آنجا چه‌کار می‌کنند؟ برمی‌گردند به سیستم روش قله اول یعنی با هر قدمی که برمی‌دارندیک دم و بازدم و یا حتی دودم و بازدم انجام می‌دهند تا خستگی آن‌ها رفع شود و از گروه عقب نیافتند.

یک خواهش دارم برای موفقیت در کسب و کار با ده هزار ساعت

خواهش می‌کنم اگر انسان صبوری نیستید و فکر می‌کنید موفقیت یک‌شبه اتفاق می‌افتد یک جایی بنویسید که من باور دارم که هیچ موفقیتی یک‌شبه و یک‌هفته‌ای و یک‌ساله به دست نمی‌آید. اساتید بزرگ موفقیت می‌گویند 3 تا 5 سال نیاز به کار و صبر کردن، برای رسیدن موفقیت داریم. باید در ابتدا این پنج سال تصمیم مهم و سختی بگیرید. چون قراره انرژی، پول و زمان بگذارید. تا بعد پنج سال استاد بشوید. پس انتخاب رشته کاری خودتان را خیلی با دقت و بر اساس علایق خودتان انتخاب کنید. موفق باشید.

امیدوارم قدم سیزدهم اهمیت ده‌هزار ساعت کار در بیزینس برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از کار، تخصص و کار اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای دیدن ویدئو قدم یازدهم اینجا کلیک کنید و برای دیدن ویدئو قدم چهاردهم اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *