قدم هشتم ایده ال گرائی دشمن کسب و کار

قدم هشتم ایده ال گرائی دشمن کسب و کار

برای شنیدن فایل صوتی قدم هشتم ایده ال گرائی دشمن کسب و کار از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید.

قدم هشتم ایده ال گرائی دشمن کسب و کار

امروز با قدم هشتم در خدمتتان شما عزیزان هستم امیدوارم، سؤالات مربوط به قدم هفتم را پاسخ داده باشید. مرور درس‌های یک تا شش را هم به‌صورت مکتوب بر روی کاغذ بنویسید و از روی متن یک عکس بگیرید و برای من ارسال کرده ارسال کنید. حتماً خواهش می‌کنم در هر روز یک‌قدم را در آرامش گوش کنید و تمرکز داشته باشید.در قدم هشتم ایده ال گرائی دشمن کسب و کار، برای شما صحبت کنم. دوستان عزیز که همراه هستند.

تصمیم دارم چیزی به شما آموزش بدم که خودم حتماً تجربه کرده باشم تو ۴۶ سالگی که خدا به من داده کسب‌وکارهای زیادی را انجام دادم و کلی شکست خوردم و موفقیت‌هایی به دست آورده. اینها عصاره و چکیده سال‌ها تجربه من است و امیدوارم این تجربیات را شما دوباره تجربه نکنید.یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما آدم‌ها ایده‌آل‌گرایی می‌باشد، یعنی خیلی دوست داریم همه چیز کامل باشد. من یک مثال بزنم خدمتتان، استارتاپی بنام ویلاپرشین راه انداختم. برای اجاره روزانه آپارتمان در حدود سال ۹۳ بود و چون تجربه زیادی در این زمینه نداشتم. و تازه‌ وارد فضا و اتمسفر اینترنت شده بودم.

ایده ال گرائی سم است

مدیریت مالی یکی از مهم ترین پایه های کسب و کار

 خیلی حرف‌های انگیزشی روی من تأثیر گذاشته بود و فکر می‌کردم. حتماً باید دفتر بگیرم، نیرو استخدام بکنم، کار بزرگی انجام بدهم، تمرکز نداشتم و متأسفانه این ایده‌آل‌گرایی کار دست من داد. هزینه زیادی برای لوگو، عکس‌های سایت، برای طراحی سایت انجام دادم. مربی یا کوچ نداشتم، کسی که به من مشاوره بدهد و بلد نبودم مسائل مالی را مدیریت کنم. نباید همه چیز عالی  باشد حتی می‌توانید با ورد یا پینت یک لوگو طراحی کنید، اگر فتوشاپ بلد نیستید. به نظرم باید اول کار، اکثر کارها را خود شما انجام بدهید. کار را راحت شروع کنید. نیاز نیست برای هر چیزی هزینه کنی، واقعیت این است که یکی از مهم‌ترین دلایلی که من شکست خوردم. همین بحث ایده‌آل‌گرایی بود، خیلی همه چیز را  ایده آل می‌دیدم فکر می‌کردم که باید همه چیز کامل باشد. ظاهر سایت باید خیلی عالی باشد، لوگو باید در حد عالی باشد.

آیا گوگل را سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم؟

 اما در واقعیت اینطور نیست. امروز به معنای واقعی کدخدای اینترنت  گوگل است. آیا واقعاً بیست و چند سال پیش گوگل مثل امروز بود. اگر خاطرتان باشد سال‌های اولیه گوگل ارث امده بود. اسم خیلی از شهرها را سرچ می‌کردی، نمی‌آورد و خودمان تو نقشه کلی می‌گشتیم، گوگل ارث عکس هوایی شهر کوچکی روستای کوچکی می‌خواستی نبود، می‌گشت از مسیر جاده‌هایی که به ذهنتون می‌رفتی و روستا را پیدا می‌کردی. ولی امروز روستای کوچک اسمش که چه عرض کنم فروشگاه‌های داخل روستا را هم سرچ کنی، هست. امکانات داخلی و روستاها از مدارس از مساجد آموزش‌وپرورش خود را ثبت کردند.

 دفتر خیلی کوچک اجاره کنید. یک کسب‌وکار راه بیندازید. چه‌بسا که اصلاً هزینه اجاره کردن همان دفتر کوچک را هم ندارید. هیچ ایرادی نداده با یک میز و صندلی از خانه خودم کار را شروع کنید. استارت آپ بعدی خودم را از داخل خانه شروع کردم. به‌جای اینکه برم سایت از صفر برای من کدنویسی کند و ۲۰ میلیون تومان سال ۹۳ هزینه کنم. برای طراحی یک قالب آماده وردپرس می‌گرفتم. حالا که کار ساده‌تر هم شده است. از کلی سایتهائی که فضای سایت را ازانها اجاره می کنید.

ایده اگرائی نکنید

کسب‌وکار خودتان را خیلی ساده و راحت شروع کنید؟

خواهشی که از شما دارم. صبور باشید. نگران نباشید، کسب‌وکار خودتان را خیلی ساده و راحت شروع کنید، با حداقل‌ها شروع کنید، همه کارها را خودتان انجام بدهید. اگر نیاز به انعقاد قرارداد دارید، بلد نیستید، از یک دوست که  حقوق خوانده کمک بگیرید.

 مسائل مالیاتی دارید، مسائل مالی یا حسابداری دارید. از یک کارمند اداره دارائی یا حسابدار ارزان کمک بگیرید. خواهش می‌کنم. هزینه‌های هنگفت نکنید کمک بگیرید از هرکسی خواهش کنید اکثر آدم‌ها به شما کمک خواهند کرد.

 اوایل اجازه بدهید کار راه بیافتند. فقط کار استارت بخورد. انرژی پول و وقت خودتان را برای کارهای خیلی واجب‌تر بگذارید. استخدام نیرو را بگذارید برای سال بعد برای دو سال بعد، آن‌قدر سر شمت شلوغ شد که تنهایی نتوانستید خدمات مدنظرتان رو ارائه بدهید و وقتی توانستید خوب بفروشید. حالا وقت آن است که کسی را استخدام کنید تا کمکتان کند.

چه زمانی نیرو استخدام کنیم؟

 وقتی که حقوق کارمند درصد جزئی از درآمد و سود شما باشد.یکی از مهم‌ترین دشمن و سم کسب‌وکار را تکرار می‌کنم ایده‌آل‌گرایی است. حتماً از ان دوری کنید، اصلاً داخل ذهنتون این فیلم‌هایی که از ساختمان‌های اداری گوگل نشان می‌دهد وارد نکنیداولاً همه فضاهای کاری گوگل این‌طوری نیست. یک سرچ ساده تو یوتیوب کنید. ببینید. چه شکایت‌هایی کارکنان گوگل از امکاناتش دارند. از نوع قراردادهای که گوگل با کارمندانش می‌بندد.

چقدر شکایت وجود دارد. معمولاً افرادی که برای سایت‌های اینترنتی محتوا تولید می‌کنند. بیشتر ترجمه است و این مطالب ذهن ما را آشفته می‌کند.مطمئناً وقتی بتوانید. محصولات زیادی بفروشید. در آینده شرکت دفتر خود را بازگشائی خواهید کرد. اگر می‌خواهید تدریس بکنید، آموزش بدهید، که نیاز نیست حتماً کت شلواگران‌قیمت بخرید و اگر مرتب منظم  باشید هم عالی است.دفتر تو اگر کوچیک است و تجهیزات معمولی دارد همان‌ها کار را استارت بزنید. چون اینها ملاک کار نیست، ملاک تخصص و تسلط شما به کسب‌وکار است و مردم وقتی به شما اعتماد می‌کنند و محصولات یا خدمات شما را می‌خرند که به شما اعتماد کنند و اول کار نیازی به هزینه‌کردن‌های آن‌چنانی ندارد.

ایده ال گرائی

ایده ال گرائی خوب است یا بد؟

 مجدد خواهش می‌کنم کلمه ایده‌آل‌گرایی را از ذهن خودتان بیرون کنید و هرجایی که دیدید خیلی بیش از توان مالی و بیش از توان ذهنی خودتان هزینه می‌گذارید. سریع ادامه هزینه‌کردن را متوقف کنید.سال ۹۳ یا ۹۴ بود که دوست جوانی در شهر کوچک ما یک استارت‌آپ فروش سی دی آموزش راه‌اندازی کرده بود. الان دفتر مرکزی خودش را مشهد برده و ۱۶ نیرو استخدام کرده. اما اوایل راه‌اندازی هر شخصی می‌رفت برای کار در قرارداد ذکر می‌کرد. نظافت، تهیه چای، آوردن لپ‌تاپ و سیستم با خود شخص است. ما نداریم امکانات در اختیار شما بگذاریم و ما هم با خودم می‌گفتم مگر می‌شود.

من به‌عنوان مالک این کسب‌وکار باید سیستم رو تأمین کنم، پرینتر بخرم برا کارکنان خودم میز و صندلی بگیرم.و این دوست آن زمان به من می‌گفت خیلی اشتباه می‌کنی. حالا می‌دانم چقدر حرفش درست و منطقی بود. یک بخش خصوصی باید همه مسائل مالی را به‌شدت مدیریت کند. یعنی به‌ازای هر ۱۰۰۰ تومانی که خرج می‌کند. حتماً باید دو هزار تومان بفروشید.

سبک کار شرکتهای بزرگ را سرلوحه خودتان قرار ندهید؟

 اصلاً گول شرکت‌های بزرگ و برندهای بزرگ را نخورید انها هزینه‌های وحشتناک برای برندسازی ی کنند و ان‌شاءالله در بازاریابی درون‌گرا و برون‌گرا خدمتتان جزئیات بیشتری در مورد نحوه هزینه‌کردن منابع مالی خواهم گفت. شما خودتان را با کسب‌وکارهای کوچک مقایسه کنید از حداقل‌ها شروع کنید و به امید خدا موفق می‌شوید. در خدمتتان هستم روز خوشی داشته باشید.

برای مطالعه یا شنیدن فایل صوتی درس قبل اینجا کلیک کنید و برای رفتن به درس بعدی قدم نهم اینجا کلیک کنید. امیدوارم قدم هشتم در مورد ایدال گرایی برای شما مفید بوده باشد و از اینک سایت سعید کاظمی را انتخاب کردید. از شما یک دنیا سپاسگزارم. برای مطالعه و شنیدن بقیه فایل های آموزشی اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *