موانع موفق شدن یک کسب و کار

قدم چهل و سوم موانع موفق شدن یک کسب و کار

برای شنیدن فایل صوتی قدم چهل و سوم موانع موفق شدن یک کسب و کار از طریق فایل ذیل اقدام بفرمائید.

قدم چهل و سوم موانع موفق شدن یک کسب و کار

سلام به همه دوستان عزیز که همراه من هستند با قدم چهل و سوم موانع موفق شدن یک کسب و کار در خدمتتان هستم. ما توی گام اول با تغییر ذهنیت آشنا شدیم، گام دوم بحث‌های حقوقی، گام سوم آمدیم آرام آرام با نحوه انتخاب خدمت یا محصول یا نحوه بهبود خدمت یا محصولتان آشنا شدیم. در ادامه با قدم چهارم در خدمتتان هستم. این قدم بسیار مهمی از این بابت که توی ساختار و زندگی ما ایرانی‌ها زیاد نقشی ندارد خیلی مهم است. توی این گام با برنامه‌ریزی، چشم‌انداز، هدف‌گذاری، تحلیل و آنالیز و ارزش پیشنهادی آشنا می‌شویم. توی مجموعه این هفته چون این گام خیلی مهم است چون خیلی تأکید می‌کنم توی فرهنگ بیزینس کشور ما خیلی برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری، چشم‌انداز جایگاهی ندارد. در مورد این مطالب کامل خدمت شما توضیح خواهم داد.

چقدر به چشم انداز، هدف گذاری و برنامه ریزی اعتقاد داریم

لذا خیلی وقت‌ها توی خیلی از سازمان‌ها، بیمارستان‌ها که می‌رویم. مثلاً می‌بینیم که چشم‌انداز نوشتند، هدف‌گذاری کردند، مأموریت نوشتند. ولی این‌ها واقعیت کسی به آنها  باور ندارد بسیار جملات خیلی احساسی و نمایشی است عملاً و کسی حتی آن کارکنان سازمان را هم اگر از آنها بپرسید حتی یک‌بار هم کسی آنها را نخوانده نه مدیریت به او اعتقادی دارد نه این موضوع را به کارکنان منتقل می‌کند. اما در دنیا در کوچکترین سازمان‌ها یا شرکت ها هم این مفاهیم خیلی اهمیت دارد.

یعنی شما اگر یک کسب‌وکار کوچک هم داشته باشید. باید چشم انداز، هدف گذاری و برنامه ریزی داشته باشید. در تمام دنیا این اقداماتی که توی این شش درس آینده تا گام چهل و هشت ما با هم خواهیم رفت خیلی روی آن تأکید می‌شود. لذا دیگر آرام، آرام وقت آن رسیده است. در ادامه قبل از شروع این قله مهم که خدمت شما گفتم. باید چندین نکته که مانع موفقیت هستند. را با هم مرور کنیم.

تماشا تلویزیون و اخبار مانع موفق شدن

بگذارید قبل از ادامه بحث به یک نکته مهم تاکید کنم. خیلی از مسائلی که در زندگی روزمره امروزی ما در قرن بیست و یکم با آنها درگیر هستیم، این است که ما خیلی وقتمان دارد تلف می‌شود اگر خاطرتان باشد قدیم‌ها مردم زمان زیاد داشتند به همین خاطر رفت‌وآمدها زیاد بود. بازی‌ها زیاد بود خاطره گفتن خیلی فراوان شما می‌شنیدید. آدم‌ها خیلی صمیمی بودند خیلی به هم نزدیک بودند خب این‌ها همه کم شده است. ما برای این که توی کسب و کارمان موفق باشیم. باید با عوامل بیرونی که مانع موفقیت ما هستند بیشتر آشنا شویم.

حالا بخشی از بحث‌های این هفته به آنها خیلی گذرا خواهیم پرداخت. خیلی از این‌ها که مانع موفقیت ما می‌شوند این است که ما خیلی تلویزیون نگاه می‌کنیم و واقعاً تلویزیون یک سم است شبکه‌های اجتماعی الان جدیداً اضافه شده است ما شبکه‌های اجتماعی را به جایش خواهم گفت ما این‌ها را در راستای هدفمان باید استفاده بکنیم. اما متاسفانه طوری شده است.

که ما مثلاً شبکه اجتماعی بخواهیم برویم یک عکس یا فیلمی را لایک بکنیم. یا یک هشتک گذاری را روی آخرین پستمان بگذاریم و برگردیم. بر سر کار اصلی خودمان، اما به خودمان که می آئیم. یک ساعت و نیم داخل این شبکه اجتماعی داریم می‌گردیم و خیلی از چیز‌هایی که اصلاً هیچ با هدفمان و با برنامه ما سنخیتی ندارد را استفاده کردیم و وقت گذاشتیم، انرژی گذاشتیم. پس آدم‌های موفق تلویزیون تماشا نمی‌کنند. ذهنشان را با دیدن مکرر اخبار آشفته نمی کنند.

شبکه های اجتماعی مانع موفقیت

ساعت طلائی یا گلدن تایم برای استفاده از موبایل داشته باشیم

در واقعیت‌ آدم‌های موفق تلویزیون تماشا نمی‌کنند، آدم‌های موفق برای بخش تلفن همراهشان زمان طلایی دارند مثلاً با هر هشداری ساعت دو نیمه‌شب هم بلند نمی‌شود تلفنش را بردارد چک بکند من این‌ها را اول به خودم می‌گویم این‌ها را برای خودم دارم تمرین می‌کنم ساعت‌هایی را برای زمان طلایی گذاشتم مثلاً نیم ساعت یک بیزینس یا کسب‌وکاری داریم توی بخش پاسخگویی که انشا الله بهش خواهیم رسید و خیلی هم مهم است. نه که در هرلحظه گوشی را برای پاسخ گوئی برداریم و کلی زمان صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی کنیم.

چرا اگر در آینده خیلی کسب و کارمان رشد بکند یک کارمند تمام‌وقت می‌گیریم که به سؤالات در شبکه اجتماعی در وب‌سایت و این‌ها جواب بدهد آنها بحث‌های کاری است. بحث مهمی که ما الان داریم این است که ما توی این جلسه چهل و سوم می‌خواهیم چه چیزی را یاد بگیریم ما قرار نیست اخبار نگاه بکنیم، قرار نیست مسائل منفی ذهن ما را درگیر بکند، قرار نیست چیز‌هایی که نمی‌توانیم تغییرشان بدهیم الکی بهشان فکر بکنیم، قرار نیست تمام آدم‌ها مثل ما فکر بکنند. قرار نیست من همه آدم‌ها را مجبور بکنم مثل من فکر بکنند اگر همه مثل من فکر بکنند دیگر دنیا زیبایی خودش را از دست می‌دهد جذابیتی نخواهد داشت.

زمان برای موفق شدن خیلی مهم است. با دیدن سریال های بی ارزش آن را هدر ندهید

همه در یک سطح باشیم و تلویزیون هم تاکید می‌کنم. تماشای تلویزیون را به حداقل برسانید اگر توصیه‌هایی وسطش می‌کنند اساتید مختلف فیلم‌های کسب‌وکار معرفی می‌کنند، مستند‌های کسب‌وکار معرفی می‌کنند آنها را ببینید مطلق نیست باز تأکید می‌کنم این‌طوری نیست که مثلاً هفته‌ای یکی، دو ساعت من خودم مستند حیات‌وحش دوست دارم، می‌نشینم نگاه می‌کنم مثلاً یک مستندی باارزش باشد یعنی آخرش بعد از یک ساعت و نیم چیزی باشد که حال آدم را خوب بکند یک ارزشی ایجاد بکند.

نه سریال سیصد و خرده‌ای قسمتی ترکی که هیچ منفعتی یعنی آخرش یعنی سی قسمتش را ببینید با سیصد قسمتش را ببینید توی زندگی‌تان هیچ تأثیری ندارد هیچ‌چیز جدیدی به زندگی ما اضافه نمی‌کند، حتی برای ادمهای عادی که بیزینس هم ندارند. دیدن اینها را توصیه نمی کنم. کلاً تمامی کانال‌های خبری را خواهش می‌کنم حذف بکنید از تلفن‌هایتان اگر توی یوتیوب دنبال کردید بیاید بیرون اگر توی اینستاگرام دنبال کردید بیاید بیرون کانال‌های اخبار تلگرامی را همه را حذف بکنید به‌شدت از تمامی خبرهای تلویزیون دوری بکنید

ادمهای منفی را از خودتان دور کنید

آدم‌های منفی را خیلی از خودتان دور بکنید.

خودتان اگر آدم منفی‌بافی هستید برای هر چیزی اول ذهنتان بدترین شرایط را می‌گوید خیلی تمرین بکنید ذهنتان را به سمت مثبت هدایت بکنید اگر حرف منفی می‌زنید در لحظه به خودتان نهیب بزنید که آقا الان وقتش نیست من باید مثبت‌اندیش باشم نگاه من باید عوض بکنم حتماً توی برنامه‌تان کمی موسیقی مدیتیشن برای تمرکز و ورزش را حتماً بگذارید سه جلسه در هفته کافی است سه تا نیم ساعت در هفته ورزش بکنید پیاده‌روی بکنید موسیقی ملایم گوش بکنید و مدیتیشن بحث تمرکز را هر شب بحث تمرکز را قبلاً خیلی تأکید کردم.

دشمن آدم‌های موفق همین بحث‌های این است که سلامتی‌شان را رعایت نمی‌کنند آرامش ندارند و سکوت و این‌ها تو زندگی‌شان جایگاهی ندارد و دائم مثلاً صبحانه می‌خورد به جای اینکه دعا بکند کمی موسیقی گوش کند، کمی آرامش داشته باشد با شکرگزاری روزش را شروع بکند شروع می‌کند اخبار مثلاً سر صبح را گوش‌کردن که خب بسیار کار بدی است.

ذهنتان و خانه‌تان را افکار و لوازم بی ارزش خالی کنید

نکته آخری که می‌خواهم توی درس چهل و سوم بگویم ذهنتان و خانه‌تان را من همیشه خالی نگاه دارید. نه اینکه اهل تفکر و اندیشه نباشید. بگذارید یک مثال بزنم. برای شما می‌خواستم مهاجرت بکنم از ایران رفتم و بعد متأسفانه نتوانستم بمانم حالا دلایلش را خواهم گفت توی سایتم یا شبکه‌های اینستاگرامم یا کانال یوتیوب حتماً جزئیاتش را کامل برایتان داستانش را تعریف خواهم کرد. شروع کردم .به فروختن خیلی از لوازم که سالها جمع کرده بودم. و یک جائی دیدم. خیلی از این لوازم اسباب خانه را سالهاست اصلا استفاده نکردم. اصطلاحاً من بهشان می‌گفتم این‌ها بار دل هستند.

یعنی اصلاً یک باری است گوشه دل ما و ما بسیاری از این لوازم را نیاز نداریم خیلی‌هایش را می‌توانیم سبک کنیم واقعیت بسیاری از کشور‌ها مردم الان دارند به این واقعیت پی می‌برند که داشتن لباس‌های زیاد آسیب جدی به محیط‌زیست می‌زند ما باید خیلی رعایت بکنیم چند تا شلوار نیازی نیست رنگ‌ها و طرح‌های مختلف داشته باشیم حتی انشا الله با کسب‌وکار موفق و ثروت فراوان بیاید نباید پولمان را هدر بدهیم برای این که ده دست کاپشن داشته باشیم بیست دست کت‌وشلوار داشته باشیم یا ده دست لباس مجلسی داشته باشیم این‌ها هدردادن است و بسیار ذهن را درگیر می‌کند انرژی‌های منفی زیادی ایجاد می کنند.

خیلی از افراد که بیزینس های موفق دارند. دودست لباس یا دوتا کت‌وشلوار دارند. ما هم باید با همان‌ها زندگی بکنیم خوشحال هم‌باشیم. که به محیط‌زیست آسیب نزنیم. پولش را می‌توانیم سرمایه‌گذاری بکنیم و به خیریه‌ها کمک بکنی دیگر امروز وقت تصمیم‌گیری برای شروع است دیگر اصلاً دیگر من نمی‌توانم از اینجا دیگر باید شروع کنید برای درس چهل و چهارم آماده باشید که با امید به خدا برایتان با جزئیات بگویم روز خیلی خوبی داشته باشید.

موانع موفقیت یک کسب و کار
امیدوارم قدم چهل و سوم موانع موفق شدن یک کسب و کار برایتان مفید بوده باشد.

و با من همراه باشید. تا بتوانیم روال راه اندازی یک بیزینس کوچک یا متوسط را با هم یاد بگیریم. ممنون می‌شوم که از سایت و کانال یوتیوب سعید کاظمی بازدید بفرمایید و این محتوا‌ها را به دوستانتان هم معرفی بفرمایید. لطفا کامنت و ارسال بازخورد را فراموش نکنید.شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از مسائل کسب و کاری و بیزینسی تا زندگی تجربه دارید.یک درخواست لایو برای من ارسال کنید. یا یک ویدئو یا پادکست ۱۵ تا ۴۵ دقیقه ای برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم. برای مطالعه قدم چهل و دوم اینجا کلیک  کنید و برای مطالعه قدم چهل و چهارم اینجا کلیک کنید.

اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *