nureal pathway in business

قدم پانزدهم تغییر مسیر عصبی

برای شنیدن فایل صوتی قدم پانزدهم تغییر مسیر عصبی از طریق لینک ذیل اقدام بفرمائید.

سلام به دوستان عزیز، امروز به امید خدا می‌خواهیم در مورد قدم پانزدهم صحبت کنیم. قدم پانزدهم در مورد تغییر مسیر عصبی و تاثیر ان بر بیزینس و زندگی ما است. بگذارید با یک مثال مسیر عصبی را توضیح دهم. اگر موسیقی کارکرده باشید می‌دانید اوایل که شروع به نت‌خوانی می‌کنید. خیلی نت‌ها را آرام یاد می‌گیرید، حرکات بسیار آرام است. ولی همان حرکات را وقتی روی دست استاد خود می‌بینید. پی می‌برید که بدون اینکه بدون نگاه‌کردن به ساز با بالاترین کیفیت آن را اجرا می‌کند. این به دلیل تکرارهای فراوان در اجرای آن ساز موسیقی است، که جزئی از مسیر عصبی آن فرد شده است.

یک مثال دیگر در تغییر مسیر عصبی

شما وقتی می‌خواهید به محل کار خود بروید اصلاً یادتان نمی‌آید کی لباس‌پوشید و دکه آسانسور را زدید و حتی وقتی به محل کار خود می‌رسید حتی یادتان نمی‌آید که مسیر خیابان‌ها را چگونه طی کردید. به این دلیل که مسیر عصبی ذهن شما این‌قدر این کار را تکرار کرده است. که جزئی از مسیر عصبی شما شده، یعنی دیگر مغز اتوماتیک این کارها را انجام می‌دهد، مسیر را می‌شناسد و پشت چراغ قرمز خودبه‌خود توقف می کند. اگر ذهن شما عادت کرده باشد قانون‌مدار باشد به‌صورت ناخودآگاه ذهن شما اتومبیل را 3 متر مانده به خودروی جلویی متوقف می‌کند. اما می‌بینید در بسیاری از راننده‌ها رانندگی به این‌گونه است.که ماشین را در 5 سانتی‌متری خودروی بعدی نگاه می‌دارد. چون آموزش ندیده و مسیر عصبی آن به این شیوه عادت کرده است.

مسیر عصبی و ارتباط آن با عادت ها

ما اگر می‌خواهیم در مسیر موفقیت قرار بگیریم. باید مسیرهای عصبی خود را عادت بدهیم به انجام کارهای مثبت و کارهایی که ما برای آن هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنیم و با کوچ خود صحبت کرده‌ایم که چگونه من این برنامه‌ها را پیش ببرم و کوچ به ما طرح و برنامه می‌دهد و ما آن‌قدر آن طرح و برنامه را تکرار می‌کنیم. که تبدیل به مسیر عصبی ما می‌شود. اوایل بسیار سخت است. 

به‌عنوان‌مثال من می‌خواهم یک محتوا را روی پیج خود بگذارم.ولی من کاور و مونتاژ فیلم بلد نیستم و باید دو روز وقت بگذارم و با اپلیکیشن‌های ساده موبایلی شروع کنم به مونتاژ ویدئویی که ضبط کرده و یا عکسی که از یک مقاله می‌خواهم منتشر کنم. بعد از مدتی که هر روز کار کردید، می‌بینید. که تولید محتوا و کاور زدن به آن و مونتاژ آن بسیار سریع انجام می‌شود و همان کاری که ابتدا یک روز وقت می‌برد. در بیست دقیقه بدون استرس مونتاژ می‌شود و می‌رود. روی شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت و یا هرجایی که کوچ یا استراتژی کسب وکارتان اجازه داده است، تبلیغ کنید و این جزئی از مسیر عصبی شما می‌شود. یعنی برنامه‌ها و این کارها و آن موضوع اثر مرکب که بسیار مهم است که ما باید هر روز یک سری‌کارها را هر روز طبق برنامه انجام دهیم.

ارتباط مسیر عصبی و باور به قانون ده هزار ساعت

همانطور که در قدم سیزده یادگرفتیم. ما برای استاد شدن نیاز به ده هزار ساعت کار داریم. و نیاز داریم. طبق برنامه یک‌ساله ، ۳ساله و ۵ساله پیش برویم و به‌مرور می‌بینیم این مسیر کوتاه‌تر می‌شود و کمتر از ما زمان می‌گیرد. ما برای اصلاح هر مسیر عصبی باید با آن موضوع روبه‌رو شویم. و با انجام دادن آن در زمانهای طولانی این مسیر کوتاه تر می گردد.

یک مثال دیگر از تقویت مسیر عصبی در بیزینس

یعنی کسی که ابتدای ورودش به یک محیط اداری است با یک استرس خاصی در جمع و یا مدیرعامل صحبت می‌کند و موضوع را نمی‌داند چگونه بگوید. مدیریت از او انتظار دارد خلاصه بگوید ولی شما می‌بینید افرادی که تجربه ندارند نمی‌توانند خلاصه مطلب را به مدیر خود را برسانند. به‌مرور ترس شما می‌ریزد و از ذهنیت‌های گذشته خود فاصله می‌گیرید، به طوری که در جلسه صد و یکم به‌راحتی موضوع را منتقل می‌کنید و می‌دانید که موضوعات اصلی کدام است. چون مسیر عصبی شما اصلاح شده است.

ما برای فعال‌شدن یا کارآفرین شدن و خویش‌فرمای موفق بودن باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم.و روی کاغذ بنویسیم و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم و در یک مسیر مشخص کارهایی که برنامه‌ریزی کردیم را تکرار کنیم تا به آن عادت کنیم و جزئی از مسیر عصبی ما بشود. امیدوارم درس امروز برای شما مفید بوده باشد و اگر سؤالی داشتید در خدمت شما هستم.

امیدوارم قدم پانزدهم تغییر مسیر عصبی برای شما مفید بوده باشد. شما فارسی زبان عزیز از هر جای دنیا در مورد هر موضوعی از کار، تخصص و کار اگر تجربه دارید. برای من ارسال کنید. تا بنام خود شما و با امکان معرفی کسب وکار خودتان بر روی سایت سعید کاظمی بارگزاری کنم.برای مطالعه قدم سیزدهم اینجا کلیک کنید و برای مطالعه قدم شانزدهم اینجا کلیک کنید. اگر علاقه مند هستید. که درسهای کامل آموزش کسب و کار به زبان ساده و رایگان بهره مند بشوید. اینجا کلیک کنید. روز خوبی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *